[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Serbia żegna Yugo

"Dlaczego Yugo ma ogrzewaną tylną szybę? Żeby przy pchaniu auta nie zmarzły ci dłonie". Oto jedno z najczęściej słyszanych żartów na temat modelu będącego chlubą dawnej Jugosławii.

Oto wybrane fakty związane z historią modelu Yugo:
- bazujące na konstrukcji Fiata 127 auto weszło do produkcji w roku 1980 (opracowano dwie wersje: 3- oraz 5-drzwiową)
- w latach swojej świetności samochód zyskuje ogromną popularność na rodzimym rynku dzięki atrakcyjnej cenie i zużyciu paliwa
- pod koniec lat 80-tych Yugo jest eksportowane do 74 krajów świata (m.in. Egipt i Indie)
- w tym czasie Yugo pojawia się też na rynku amerykańskim, oferowane w cenie 3 990 dolarów. Sukces auta był tam raczej mizerny (Yugo zaliczono nawet do grona Najgorszych Aut Zagranicznych Marek w Historii), jednak do roku 1991 dostawy eksportowe przekraczają 100 tys. sztuk
- w roku 1999 zakłady w Kragujevacu zostają poważnie zniszczone w wyniku bombardowań lotnictwa NATO
- w listopadzie 2008 produkcja Yugo w serbskich zakładach Zastava dobiega końca, jednak kierownictwo spółki zastanawia się nad przeniesieniem montażu zagranicę
- łączny wolumen produkcji Yugo w zakładach Kragujevac wyniósł 794 428 egzemplarzy.

Teraz przyszłość zakładów Zastava związana jest mocno z włoskim Fiat Automobiles, który ma wobec serbskiej fabryki bardzo poważne plany inwestycyjne.

Źródło: samar

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij