Rekord okrążenia toru Suzuka został wykonany najbardziej ekstremalnym wariantem Type R – Civic Type R Limited Edition. Był to co prawda model w wersji przedprodukcyjnej, ale jak zapewnia producent, nie różnił się niczym od samochodu seryjnego. Nie miał również żadnych dodatkowych modyfikacji wpływających na osiągi.
Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!
Honda Civic Type R – rekordzista toru Suzuka
Honda Civic Type R ustanowiła nowy rekord okrążenia dla samochodu z napędem na przednie koła, na legendarnym torze Suzuka w Japonii, uzyskując czas 2 minut 23,993 sekundy.
Liczący 5,8 km Tor Suzuka słynie z szybkich odcinków z szykanami i trudnych zakrętów. Cały tor ma układ ósemki, z długą prostą o długości 1,2 km, która przebiega wiaduktem nad jego pierwszą częścią.
Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!
Grand Prix na torze Suzuka jest uważane za najważniejszy wyścig w kalendarzu Formuły 1. Od 1962 roku jest też ważnym poligonem testowym, służącym do analizowania i dopracowywania osiągów pojazdów i silników Hondy. Tor został zbudowany na polecenie założyciela i prezesa firmy, Soichiro Hondy, który stwierdził, że „samochodów nie da się udoskonalać, jeśli nie zostaną sprawdzone na torze wyścigowym”.
Rekord okrążenia ustanowił poddany ostatecznej ocenie osiągów w lutym 2020 r. Type R Limited Edition w wersji przedprodukcyjnej. Civic Type R Limited Edition trafił już do sprzedaży w całej Europie. To wariant poddany kuracji odchudzającej – lżejszy aż o 47 kg względem modelu Type R.
Zanim przejdziemy do detali wersji Limited Edition, obejrzyjcie nagranie z rekordowego przejazdu po torze Suzuka:
Komentarze