REKLAMA

Seryjna Honda Civic Type R z nowym rekordem

Honda kontynuuje swój plan bicia rekordów najsłynniejszych torów modelem Civic Type R. Tym razem łupem padł tor Suzuka.

Honda Civic Type R Limited Edition Honda Civic Type R Limited Edition
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 153 500 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

Rekord okrążenia toru Suzuka został wykonany najbardziej ekstremalnym wariantem Type R – Civic Type R Limited Edition. Był to co prawda model w wersji przedprodukcyjnej, ale jak zapewnia producent, nie różnił się niczym od samochodu seryjnego. Nie miał również żadnych dodatkowych modyfikacji wpływających na osiągi.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Honda Civic Type R – rekordzista toru Suzuka

Honda Civic Type R ustanowiła nowy rekord okrążenia dla samochodu z napędem na przednie koła, na legendarnym torze Suzuka w Japonii, uzyskując czas 2 minut 23,993 sekundy.

Liczący 5,8 km Tor Suzuka słynie z szybkich odcinków z szykanami i trudnych zakrętów. Cały tor ma układ ósemki, z długą prostą o długości 1,2 km, która przebiega wiaduktem nad jego pierwszą częścią.

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Grand Prix na torze Suzuka jest uważane za najważniejszy wyścig w kalendarzu Formuły 1. Od 1962 roku jest też ważnym poligonem testowym, służącym do analizowania i dopracowywania osiągów pojazdów i silników Hondy. Tor został zbudowany na polecenie założyciela i prezesa firmy, Soichiro Hondy, który stwierdził, że „samochodów nie da się udoskonalać, jeśli nie zostaną sprawdzone na torze wyścigowym”.

Rekord okrążenia ustanowił poddany ostatecznej ocenie osiągów w lutym 2020 r. Type R Limited Edition w wersji przedprodukcyjnej. Civic Type R Limited Edition trafił już do sprzedaży w całej Europie. To wariant poddany kuracji odchudzającej – lżejszy aż o 47 kg względem modelu Type R.

Zanim przejdziemy do detali wersji Limited Edition, obejrzyjcie nagranie z rekordowego przejazdu po torze Suzuka:

REKLAMA

REKLAMA

Honda Civic Type R Limited Edition

Honda Civic Type R Limited Edition liczy tylko 100 egzemplarzy zbudowanych z przeznaczeniem na rynek europejski. Wersję Limited Edition wyposażono w lekkie 20-calowe kute obręcze kół firmy BBS z oponami Michelin Cup 2, zaprojektowanymi z myślą o szybkiej jeździe po torze.

Zmodyfikowane zostały amortyzatory, które wspólnie z nową kalibracją układu kierowniczego zapewniają maksymalną kontrolę i wyczucie drogi. Oprogramowanie sterujące systemem adaptacyjnych amortyzatorów (Adaptive Damper System) ocenia teraz szybciej warunki drogowe, co przekłada się na lepszą reakcję amortyzatorów, zapewniając lepsze prowadzenie samochodu.

Honda Civic Type R Limited Edition

Wersja Limited Edition zachowuje 2,0-litrowy silnik VTEC Turbo z modelu Type R. Maksymalna moc wynosi 320 KM przy 6500 obr./min., natomiast maksymalny moment obrotowy 400 Nm występuje w zakresie od 2500 do 4500 obr./min. Przyspieszenie 0-100 km/godz. jest osiągane w 5,7 sekundy.

Efektowny Civic Type R Limited Edition będzie dostępny w nowym kolorze Sunlight Yellow, z ciemną chromowaną plakietką Civic na tylnej klapie oraz kontrastującym lakierowanym na czarno dachem. Również czarne, błyszczące obudowy lusterek i podobny wlot powietrza na masce dopełniają drapieżnego wyglądu.

Wnętrze flagowego Civica Type R Limited Edition, z czerwonymi kubełkowymi fotelami i tabliczką z numerem seryjnym wersji limitowanej, nawiązuje do innych sportowych modeli Hondy. W samochodzie zorientowanym na wyniki uzyskiwane na torze, pominięto zbędne do ścigania się z czasem elementy wyposażenia, takie jak system informacyjno-rozrywkowy i klimatyzacja, aby zaoszczędzić na masie.

Wersja Limited Edition zachowała jednak tylne siedzenia i codzienną użyteczność, z której zawsze słynął każdy Civic. Nowe opony i felgi oraz nowe lekkie komponenty i nieco „odchudzone” wnętrze, przyczyniają się do zmniejszenia masy pojazdu o 47 kg w porównaniu z wersją Type R GT.

Dziesiąta generacja Hondy Civic Type R GT wyznaczyła w roku 2017 rekordowy czas okrążenia toru dla samochodów seryjnych z napędem na przednią oś, pokonując pętlę Nordschleife toru Nürburgring w czasie 7 minut i 43,8 sekundy. Po tym sukcesie, zespół gwiazd wyścigowych Hondy, za kierownicą Hondy Civic Type R, pięciokrotnie ustanawiał rekordy okrążeń na legendarnych europejskich torach wyścigowych w kategorii seryjnych samochodów napędzanych na przednią oś.

 

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA