O nowej kompaktowej Mazdzie 3 pisaliśmy już wielokrotnie. Niedawno podaliśmy nawet pełny cennik modelu, który zaczyna się od poziomu godnego klasy premium, bo od około 95 tys. złotych. W tej cenie dostajemy jednak świetnie wyposażony samochód.
Trzeba przyznać, że Mazda 3 jest najbogatszym w swojej klasie kompaktem, który już w bazowej wersji Kai ma w wyposażeniu m.in.
- kolorowy wyświetlacz head-up,
- cyfrowe zegary 7 cali,
- nowy system multimedialny MZD Connect (ekranem 8,8 cala, nawigacja satelitarna, łączność Apple Carplay/Android Auto),
- adaptacyjny tempomat,
- system monitorujący martwe pole w lusterkach,
- system rozpoznawania znaków drogowych,
- asystent pasa ruchu,
- reflektory i światła wykonane w technologii LED.
Mazda 3 Skyactiv X – moc i moment obrotowy
W przypadku Mazdy 3 najbardziej oczekiwanym debiutem jest jednak premiera rewolucyjnego silnika Skyactiv-X, zwanego "benzynowym dieslem". Teraz producent ostatecznie potwierdził jego parametry, które my podawaliśmy jako nieoficjalne już cztery miesiące temu.
Skyactiv-X to silnik wyposażony w unikatową technologię Mazdy, zapłonu samoczynnego sterowanego świecą (SPCCI). To 2-litrowy, czterocylindrowy silnik benzynowy, ale jest on jednocześnie pierwszą na świecie seryjnie produkowaną jednostką napędową łączącą zapłon iskrowy silnika benzynowego z zapłonem samoczynnym znanym z silnika Diesla.
Jednostka ta zapewnia kierowcy charakterystykę wysokoobrotowego silnika benzynowego, połączoną z dynamiczną reakcją na gaz znaną z turbodiesli. Nowa Mazda 3 z jednostką Skyactiv-X dysponuje maksymalną mocą 180 KM przy 6000 obr./min i momentem obrotowym 224 Nm przy 3000 obr./min. Według producenta, wersja sedan Mazdy 3 Skyactiv-X spala średnio 4,3 l/100 km.
Zobacz także: pierwsza hybrydowa Skoda - Superb iV
Komentarze