[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
2.9

Silnik Skyactiv X Mazdy. Znamy dane techniczne

Mazda wprowadza właśnie do sprzedaży Mazdę 3, wyposażoną w przełomowy silnik benzynowy Skyactiv-X.

Mazda 3 - Poznań Motor Show 2019 Mazda 3 - Poznań Motor Show 2019, fot. Michał Szymaczek

O nowej kompaktowej Mazdzie 3 pisaliśmy już wielokrotnie. Niedawno podaliśmy nawet pełny cennik modelu, który zaczyna się od poziomu godnego klasy premium, bo od około 95 tys. złotych. W tej cenie dostajemy jednak świetnie wyposażony samochód.

Trzeba przyznać, że Mazda 3 jest najbogatszym w swojej klasie kompaktem, który już w bazowej wersji Kai ma w wyposażeniu m.in.

  • kolorowy wyświetlacz head-up,
  • cyfrowe zegary 7 cali,
  • nowy system multimedialny MZD Connect (ekranem 8,8 cala, nawigacja satelitarna, łączność Apple Carplay/Android Auto),
  • adaptacyjny tempomat,
  • system monitorujący martwe pole w lusterkach,
  • system rozpoznawania znaków drogowych,
  • asystent pasa ruchu,
  • reflektory i światła wykonane w technologii LED.

Mazda 3 Skyactiv X – moc i moment obrotowy

W przypadku Mazdy 3 najbardziej oczekiwanym debiutem jest jednak premiera rewolucyjnego silnika Skyactiv-X, zwanego "benzynowym dieslem". Teraz producent ostatecznie potwierdził jego parametry, które my podawaliśmy jako nieoficjalne już cztery miesiące temu.

Skyactiv-X to silnik wyposażony w unikatową technologię Mazdy, zapłonu samoczynnego sterowanego świecą (SPCCI). To 2-litrowy, czterocylindrowy silnik benzynowy, ale jest on jednocześnie pierwszą na świecie seryjnie produkowaną jednostką napędową łączącą zapłon iskrowy silnika benzynowego z zapłonem samoczynnym znanym z silnika Diesla.

Jednostka ta zapewnia kierowcy charakterystykę wysokoobrotowego silnika benzynowego, połączoną z dynamiczną reakcją na gaz znaną z turbodiesli. Nowa Mazda 3 z jednostką Skyactiv-X dysponuje maksymalną mocą 180 KM przy 6000 obr./min i momentem obrotowym 224 Nm przy 3000 obr./min. Według producenta, wersja sedan Mazdy 3 Skyactiv-X spala średnio 4,3 l/100 km.

Zobacz także: pierwsza hybrydowa Skoda - Superb iV

REKLAMA

REKLAMA

Mazda 3 - Poznań Motor Show 2019 Mazda 3 - Poznań Motor Show 2019, fot. Michał Szymaczek

Skyactiv-X – miękka hybryda

Silnik Skyactiv-X w nowej Mazdzie 3 wyposażony jest też w technologię Mazda M Hybrid. System miękkiej hybrydy wykorzystuje instalację 24V, pomagając obniżyć zużycie paliwa, jednocześnie zwiększając dynamikę. Wykorzystuje do tego, odzyskaną podczas hamowania, energię elektryczną, służącą do zasilania pokładowego osprzętu i silnika elektrycznego.

Podobnie jak pozostałe silniki nowej Mazdy 3, Skyactiv-X będzie dostępny, do wyboru, z sześciobiegową ręczną skrzynią Skyactiv-MT lub z sześciobiegową skrzynią automatyczną Skyactiv-Drive. Oprócz napędu na przód, wersja hatchback wyposażona w silnik Skyactiv-X dostępna będzie także z napędem na wszystkie koła – i-Activ AWD.

Klienci w Europie mogą już zamawiać nową Mazdę 3 z silnikiem Skyactiv-X, z terminem odbioru aut wczesną jesienią 2019 r. Ceny w Polsce zaczynają się od 112 900 zł za wersję Kai, z najbogatszym wyposażeniem seryjnym w segmencie.

Zobacz także: znajdź wymarzony samochód w najlepszej cenie!

Zobacz także:
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 109 900 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij