REKLAMA
Sekcja przygotowana we współpracy z marką Skoda

Skoda 130 RS doczekała się następcy?

Hoffmann & Novague R200 nawiązuje stylistycznie do Skody 130 RS, ale to zupełnie inna konstrukcja, choć niektórym być może już znana. Poznajcie Hoffmann & Novague R200.

Hoffmann & Novague R200
fot. Jiří Čermák

Auto Hoffmann & Novague R200 zostało opracowane w DOX Center w Pradze. Teraz trwają testy następcy Skody RS 130 na torze Slovakiaring. To na razie koncept i nic odnośnie jego przyszłości jest jasne, ale firma już zapowiedziała, że wyprodukuje 30 egzemplarzy R200.

Opisany jako "nowoczesna interpretacja Skody RS 130" bazuje na Audi R8 poprzedniej generacji. To oznacza, że pod aluminiową karoserią znajdziemy centralnie umieszczone V8 o pojemności 4,2 i mocy, w tym przypadku 430 KM. Lekkie nadwozie i manualna skrzynia powodują, że R200 rozpędza się do pierwszych 100 km/h w 4,5 s.

Hoffmann & Novague stworzyło więc samochód o wiele szybszy niż Skoda RS 130. Przypomnijmy, że legendarna "czeszka" była napędzana 1,3-litrowym motorem z czterema cylindrami o mocy 142 KM i 137 Nm. Niewiele, ale w połączeniu z bardzo lekkim nadwoziem (825 kg) była zdolna rozpędzić się do 190 km/h.

Tak jak wspomnieliśmy, losy Hoffmann & Novague R200 są nieznane. Na tę chwilę firma chce wyprodukować 30 egzemplarzy, każdy za cenę 281 tys. dolarów.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
ŠKODA MAGAZYN nr 12/2020

ŠKODA MAGAZYN nr 12/2020

Skąd wzięła się nazwa tego modelu? Ile wersji będzie oferowanych w sprzedaży? Czy Skoda naprawdę ma napęd na tylne koła? Odpowiedź na te i na inne pytania. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 11/2020

ŠKODA MAGAZYN nr 11/2020

Za pomocą smartfona można dzisiaj monitorować samochód, a nawet zdalnie nim sterować – dzięki łączności LTE, GPS, Bluetooth i NFC. Z większości funkcji można korzystać z każdego miejsca na świecie, będąc daleko od samochodu. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 10/2020

ŠKODA MAGAZYN nr 10/2020

Konstrukcję samochodu projektuje się tak, żeby ten sam model dało się wyposażyć w różne źródła napędu. Dzięki temu nawet popularne modele mogą być oferowane zarówno w wersji spalinowej, jak i hybrydowej czy elektrycznej. czytaj dalej >>

REKLAMA