[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
2.8

Skoda Citigo e iV. Pierwsza elektryczna Skoda

Na specjalnym pokazie w Bratysławie byliśmy świadkami narodzin pierwszego elektrycznego modelu Skody – Citigo e iV.

Skoda Citigo e iV Skoda Citigo e iV, fot. Michał Szymaczek

Skoda Citigo e iV - nadwozie

Skoda Citigo e iV z zewnątrz wygląda niemal dokładnie tak samo, jak produkowana od kilku lat standardowa wersja, napędzana silnikami spalinowymi. Największa różnica, widoczna z zewnątrz, to zastąpienie tradycyjnego grilla wersją z zaślepionymi otworami wlotu powietrza.

Co jeszcze zmieniło się w Skodzie Citigo e iV? Przejdźmy do tyłu. Tutaj widzimy głównie brak logo na klapie bagażnika, które zostało zastąpione napisem SKODA, podobnie jak w każdym nowym modelu marki. No i gniazdo ładowania, umieszczone po prawej stronie z tyłu, w miejscu gdzie dotychczas znajdował się wlew paliwa.

Skoda Citigo e iV oferowana będzie wyłącznie w nadwoziu pięciodrzwiowym, z miejscem dla czterech pasażerów. Koła mają średnicę od 14 do 16 cali, a nadwozie może być malowane jednym z siedmiu kolorów, w tym trzech metalizowanych.

Zobacz także: pierwsza hyrydowa Skoda - Superb iV

REKLAMA

Skoda Citigo e iV Skoda Citigo e iV, fot. Michał Szymaczek

Skoda Citigo e iV - napęd

Przejdźmy jednak do tego, co najważniejsze w tym przełomowym dla marki modelu. Oczywiście chodzi o napęd, w tym przypadku w pełni elektryczny. Co istotne, nie jest to rozwiązanie wyjęte wprost z elektrycznego Volkswagena e-Up!, pokazanego przecież już ponad trzy lata temu.

Sam silnik elektryczny ma moc 83 koni mechanicznych i moment obrotowy sięgający 210 Nm. O ile moc jest na poziomie tego, co znamy z modeli spalinowych, tak moment obrotowy jest tu jednak wyższy. Stosunkowo duża masa samochodu, zawierającego przecież zestaw baterii, nie pozwala na sportowe osiągi, ale w warunkach miejskich jest zupełnie wystarczające.

Na sprint od zera do 100 km/h Skoda Citigo e iV potrzebuje 12,5 sekundy, rozpędzając się maksymalnie do prędkości 130 km/h. W warunkach drogowych, kiedy trzeba wyprzedzić wolniejsze auto i przyspieszyć od 60 do 100 km/h, w elektrycznym Citigo potrzeba na to 7,6 sekundy.

Zobacz także: najlepsze silniki roku 2019

REKLAMA

Skoda Citigo e iV Skoda Citigo e iV, fot. Michał Szymaczek

Skoda Citigo e iV - bateria i zasięg

Przejdźmy do samej baterii, bo ta ma niezłą pojemność, jak na auto do jazdy miejskiej. Mówimy tu o zestawie litowo-jonowych akumulatorów, które mają pojemność 36,8 kWh i umieszczone są w podłodze, dla obniżenia środka ciężkości. Nie cierpi na tym pojemność bagażnika, która wynosi 250 litrów – tyle co w spalinowym Citigo.

Jaki zasięg oferuje Skoda Citigo e iV? Przy spokojnej jeździe możliwe ma być uzyskanie przebiegu do 265 kilometrów, co zostało zmierzone zgodnie z wymogami procedury WLTP. Wydaje się to zupełnie wystarczające nawet do wypadów za miasto.

Ładowanie akumulatorów od zera do 80 procent ma trwać od 1 godziny, przy użyciu szybkiej ładowarki CCS o mocy 40 kW. Wykorzystanie oferowanego przez Skodę wallboxa o mocy 7,2 kW pozwoli uzupełnić ten zapas energii w nieco ponad cztery godziny. Chcąc naładować auto w domu, z mocą 2,3 kW, potrzebne będzie podłączenie auta na ponad 12,5 godziny.

Rozpoczęcie produkcji Skody Citigo e iV rozpocznie się jeszcze w tym roku, w zakładach Skody w Bratysławie. Pierwsze modele trafią do sprzedaży na początku 2020 roku. Bliżej tej daty poznamy też ceny samochodu, które obecnie owiane są jeszcze tajemnicą.

Zobacz także: znajdź wymarzony samochód w najlepszej cenie!

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij