[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ

Skoda Citigo-e iV otwiera nowy rozdział

Skoda Citigo-e iV to pierwszy w pełni elektryczny samochód marki i jeden z pierwszych w rodzinie iV.

Skoda Citigo e iV Skoda Citigo e iV, fot. Michał Szymaczek

Skoda odważnie wkracza w nową erę, zapowiedzianą w ramach Strategii 2025, prezentując całościowe podejście do e-mobilności. Obejmuje ono nie tylko produkcję zeroemisyjnych samochodów, ale oprócz tego szereg usług, budowę infrastruktury, recykling części oraz przygotowanie produkcji w zakładach producenta, tak by docelowo wykorzystywały wyłącznie energię elektryczną neutralną pod względem emisji CO2.

Skoda Citigo-e iV, zaprezentowana na specjalnym pokazie w Bratysławie, to idealny pojazd do pokonywania miejskich tras. Ten niewielki, zwinny i niezwykle ekonomiczny samochód zasilany jest akumulatorem litowo-jonowym o pojemności 36,8 kWh.

Akumulator ten zamontowany jest w podwoziu, ma wymiary 1,1 x 1,7 m i zaledwie 30 cm wysokości oraz pozwala na pokonanie na jednym ładowaniu do 265 km w cyklu WLTP.

Baterię można naładować na kilka sposobów. Na stacjach szybkiego ładowania, korzystając ze specjalnego przewodu CCS i ładowarki o mocy 40 kW, akumulator będzie pełen w 80 proc. już po godzinie.

Korzystając z ładowarki naściennej (tzw. wallboxa) AC o mocy 7,2 kW uzyskamy ten sam poziom naładowania w ciągu 4 godzin i 8 minut. Samochód można też podłączyć do standardowego gniazdka elektrycznego i ładować z mocą 2,3 kW.

Zobacz także: pierwsza elektryczna Skoda już jest!

REKLAMA

Skoda Superb iV Skoda Superb iV, fot. Michał Szymaczek

Skoda Citigo-e iV – miejski z dobrym przyspieszeniem

Citigo-e iV wyposażony jest w silnik elektryczny o mocy 61 kW z maksymalnym momentem obrotowym 210 Nm, który – jak we wszystkich w pełni elektrycznych samochodach – dostępny jest od razu po uruchomieniu pojazdu.

Skoda Citigo-e iV rozpędza się od 0 do 100 km w 12,5 sekundy, a przyspieszenie od 60 do 100 km/h zajmuje mu tylko 7,6 s. Pomimo niewielkich rozmiarów i miejskiego charakteru pierwszy w pełni elektryczny model Skody jest niezwykle dynamiczny, a maksymalna prędkość jaką może rozwinąć to 130km/h.

W pierwszej w pełni elektrycznej Skodzie przeprojektowano elementy nadwozia, zamontowano światła w technologii LED oraz zintegrowane kierunkowskazy.

Sub-marka iV – nowa era elektromobilności

W ramach rodziny Skoda iV producent będzie rozwijał własną linię pojazdów elektrycznych. Do końca 2022 roku Skoda zaoferuje ponad dziesięć częściowo lub w pełni elektrycznych samochodów oraz specjalny ekosystem dla rozwiązań mobilnych.

Po modelach Citigo-e iV i Superb iV światło dzienne ujrzą dwa pierwsze w pełni elektryczne samochody oparte na modułowej platformie dla pojazdów elektrycznych MEB Grupy Volkswagen. Jednym z nich będzie seryjna wersja Vision iV SUV coupé, którego premiera zaplanowana jest na 2020 rok.

Zobacz także: pierwsza hybrydowa Skoda - Superb iV

REKLAMA

Skoda Vision iV (Genewa 2019) Skoda Vision iV (Genewa 2019)

Skoda i Strategia 2025

Marka zamierza wspierać e-mobilność przyjazną dla środowiska i konsekwentnie realizuje plany zgodne ze Strategią 2025, która zakłada inwestycje o łącznej wysokości dwóch miliardów euro w rozwój pojazdów elektrycznych i nowych usług mobilnych w ciągu najbliższych pięciu lat.

Jednym z celów marki, w ramach całościowego podejścia do kwestii e-mobilności, jest stopniowe wprowadzanie zmian w zlokalizowanych w Czechach fabrykach, tak by proces produkcyjny był docelowo neutralny pod względem emisji CO2.

Wyzwania, które Skoda stawia przed sobą, obejmują także recykling i rozsądne ponowne wykorzystanie akumulatorów. Producent kompleksowo przygotowuje też swoich pracowników do wyzwań związanych z elektromobilnością. Spółka przeszkoliła już 11 tys. osób w zakresie produkcji samochodów elektrycznych.

Skoda opowiada się za wsparciem mobilności przyjaznej dla środowiska, nawet w zakresie wykraczającym poza produkcję pojazdów. Do 2025 r. spółka zainwestuje ok. 32 mln euro w rozwój wewnętrznej infrastruktury ładowania obejmującej niemal 7000 punktów ładowania w obrębie lub w okolicy trzech czeskich fabryk w Mladá Boleslav, Kvasinach i Vrchlabí.

Zobacz także: znajdź wymarzony samochód w najlepszej cenie!

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij