Sekcja przygotowana we współpracy z marką Skoda

Skoda Enyaq Coupe iV wchodzi do sprzedaży. Znamy ceny

Skoda wprowadza do polskiej oferty model Enyaq Coupe. Auto dostępne jest w wersji z dużym akumulatorem, a cena startuje od 250 tys. zł. W cenniku debiutuje także Enyaq RS, za którego trzeba zapłacić nawet przeszło 300 tys. zł.

Skoda Enyaq Coupe fot. materiały prasowe
Skoda Enyaq Coupe

Skoda Enyaq jest na rynku od wielu miesięcy, ale teraz w ofercie oficjalnie pojawiły się jej nowe warianty, jak Enyaq Coupe z atrakcyjnym nadwoziem o nisko opadającej linii dachu czy sportowe odmiany RS, zarówno dla Enyaqa Coupe, jak i w pokazanej dopiero niedawno Skodzie Enyaq RS. Znamy już cennik nowych Enyaqów.

Trzy wersje napędu Skody Enyaq Coupe iV

Nowe elektryczne Coupe Skody dostępne jest na polskim rynku z akumulatorem o pojemności 82 kWh oraz w trzech wariantach mocy. Tylnonapędowa wersja modelu Enyaq Coupe iV 80 odznacza się mocą 204 KM. Wariant Enyaq Coupe Sportline 80x iV, z napędem na cztery koła, osiąga moc 265 KM. Wariant ten dostępny jest również z napędem na tylną oś. Po raz pierwszy w historii marki dostępna jest również topowa wersja RS z napędem elektrycznym. Enyaq Coupe RS iV jest wyposażony w napęd 4x4, a jego moc wynosi 299 KM. Model charakteryzuje się maksymalnym momentem obrotowym, dostępnym od samego startu, wynoszącym 460 Nm oraz przyspieszeniem od 0 do 100 km/h w 6,5 sekundy.

Skoda Enyaq Coupefot. materiały prasowe
Skoda Enyaq Coupe

Enyaq Coupe RS iV to najmocniejsza produkcyjna Skoda w historii. Jej charakterystyczne cechy to wyjątkowo dynamiczne osiągi, czarne detale stylistyczne i pełnowymiarowy czerwony pas odblaskowy z tyłu, typowy dla modeli RS tej marki. Enyaq Coupe RS iV dostępny jest w kolorze Zieleń Mamba, który jest przeznaczony wyłącznie dla modeli RS Skody.

Skoda Enyaq Coupe – cennik modelu

Na początek warto wspomnieć, że Skoda Enyaq Coupe, czyli odpowiednik Volkswagena ID.5, oferowany jest w pięciu wersjach wyposażenia, nazwanych:

  • Enyaq
  • Clever
  • Plus
  • Advanced
  • Maxx

Nie można zapomnieć o Enyaqu Sportline, który ma łącznie trzy wersje:

  • Sportline
  • Sportline Advanced
  • Sportline Maxx

Do tego jest jeszcze 300-konna Skoda Enyaq RS, dostępna z kolei w trzech poziomach wyposażenia:

  • RS
  • RS Advanced
  • RS Maxx

Skoda Enyaq Coupefot. materiały prasowe
Skoda Enyaq Coupe

My zaczynamy się nieco gubić, a nie wspomnieliśmy jeszcze o tym, jakie warianty napędu dostępne są dla poszczególnych modeli. I tak, Skoda Enyaq, ta „zwyczajna”, którą znamy już z naszych ulic, oferowana jest w zaktualizowanym cenniku najtaniej za 212 250 zł i to jest jednocześnie próg wejścia w świat elektrycznych Skód. Ma na pokładzie akumulator o pojemności 62 kWh brutto i silnik o mocy 179 KM napędzający tylne koła. Zasięg to 396 km (WLTP).

Kolejnym Enyaqiem jest wersja 80, gdzie pracuje większy akumulator o pojemności 82 kWh brutto, dający do 544 km zasięgu, przy mocy 204 KM i napędzie na tył. Cena startuje tu od 239 500 zł. Topowym wariantem Enyaqa, pomijając Sportline i RS, o których za chwilę, jest 80x z napędem na cztery koła i silnikami o mocy 265 KM. Tutaj cena startuje od 249 950 zł.

Skoda Enyaq Coupe jest z kolei nowością w cenniku i obecnie oferowana jest w jednej tylko wersji (znów, nie licząc Sportline i RS) – z akumulatorem 82 kWh, zasięgiem 552 km, napędem na tył i mocą 204 KM. Cena startuje od 249 950 zł (wyposażenie „Enyaq”), a kończy na 299 500 zł (wyposażenie Maxx). Jak więc widać, doszliśmy do momentu, w którym można kupić Skodę za 300 tys. złotych, a może być nawet drożej, kiedy zainteresujemy się Sportlinem lub RS-em.

Skoda Enyaq Coupe Sportline – ceny

Przechodzimy zatem do droższych wariantów, jak Sportline. Ten oferowany jest w przypadku obu wersji nadwozia Enyaqa z większym akumulatorem (82 kWh) oraz napędem na jedną lub obie osie. W przypadku Enyaqa Coupe wersja Sportline zaczyna się od poziomu 283 950 zł, a z napędem 4x4 od 294 400 zł. Analogiczne wersje Enyaqa „bez Coupe” są o 9 200 zł tańsze.

Skoda Enyaq Coupe RS – napęd i ceny

Rodzina elektrycznych SUV-ów Skody powiększa się o usportowiony wariant, jakim jest Enyaq RS iV. Podobnie jak w przypadku wersji Coupe, marka zdecydowała się na wyposażenie auta w dwa silniki elektryczne o łącznej mocy systemowej 299 KM i napęd 4x4. Dzięki korzystnej wartości współczynnika oporu powietrza – na poziomie cw 0,265 – Enyaq RS iV dysponuje zasięgiem do 516 kilometrów w cyklu WLTP.

Skoda Enyaq RS iVfot. materiały prasowe
Skoda Enyaq RS iV

Oprócz sportowego wyglądu i dynamicznego prowadzenia, nowa Skoda Enyaq RS iV oferuje dużo miejsca dla maksymalnie pięciu osób. SUV ma 4653 mm długości, 1879 mm szerokości i 1605 mm wysokości, a jego rozstaw osi wynosi 2768 mm. Bagażnik ma pojemność 585 litrów. Przestrzeń tę można powiększyć do 1710 litrów poprzez złożenie oparć tylnych siedzeń. Dynamiczny wygląd Skody Enyaq RS iV ze sportowym zawieszeniem w standardzie, dużymi 20- lub 21-calowymi kołami i charakterystycznymi funkcjami sprawia, że jest on łatwo rozpoznawalny jako model z gamy RS. Podobnie jest w wariancie Coupe – pojazd przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,5 sekundy i może pochwalić się maksymalnym momentem obrotowym 460 Nm. Akumulator o pojemności 82 kWh, wysoka wydajność energetyczna i współczynnik oporu powietrza cw 0,265 zapewniają modelowi maksymalny zasięg do 516 kilometrów w cyklu WLTP. Dzięki maksymalnej mocy ładowania do 135 kW wysokonapięciowy akumulator modelu Enyaq RS iV można naładować na stacjach szybkiego ładowania od 5% do 80% w czasie nawet 36 minut.

Skoda Enyaq Coupe RS iVMateriały prasowe

Skoda Enyaq RS dostępna jest w cenie od 287 500 złotych, a dopłata do wersji nadwozia Coupe to 8 400 zł. Topowa wersja wyposażenia Skody Enyaq RS Maxx to z kolei okazja do przekroczenia bariery 300 tys. złotych za Skodę. Enyaq RS Maxx kosztuje bowiem od 308 200 zł, a Enyaq RS Coupe Maxx to wydatek rzędu 318 000 zł. O przeszło 100 tys. więcej, niż absolutnie bazowy Enyaq.

REKLAMA