Sekcja przygotowana we współpracy z marką Skoda

Skoda Enyaq RS iV dołącza do Enyaqa Coupe RS

Skoda Enyaq RS iV to sportowa wersja rodzinnego elektrycznego SUV-a czeskiej marki. Model dołącza do pokazanego już wcześniej wariantu Enyaq Coupe RS iV.

Skoda Enyaq RS iV fot. materiały prasowe
Skoda Enyaq RS iV

Skoda rozszerza swoją rodzinę aut z oznaczeniem RS o kolejny w pełni elektryczny model – Enyaq RS iV. Podobnie jak w przypadku wersji Coupe, marka zdecydowała się na wyposażenie auta w dwa silniki elektryczne o łącznej mocy systemowej 299 KM i napęd 4x4. Dzięki korzystnemu współczynnikowi oporu powietrza na poziomie 0,265, Enyaq RS iV dysponuje zasięgiem do 516 kilometrów w cyklu WLTP. Enyaq RS iV dołączy do oferty na polskim rynku, razem z wersją Coupe, do końca października br.

Skoda Enyaq RS iV – najmocniejsze w gamie

Seria usportowionych modeli Skody została poszerzona o drugi w pełni elektryczny samochód – Enyaq RS iV. Ten przestronny SUV wyposażony został w napęd na cztery koła i dwa silniki elektryczne o mocy systemowej 220 kW, podobnie jak Enyaq Coupe RS iV. Sprawia to, że dwa modele z rodziny Enyaq iV w wersji RS są najmocniejszymi pojazdami w portfolio marki. Obie wersje elektrycznego SUV-a oparte są na platformie MEB Grupy Volkswagen i zjeżdżają z linii produkcyjnej w głównej fabryce Skody w Mladej Boleslav. Jest to jedyny, poza fabrykami w Niemczech, zakład produkcyjny dla pojazdów opartych na platformie MEB w Europie. Warto dodać, że w najbliższych dniach z linii produkcyjnej zjedzie 100-tysięczny samochód z rodziny Enyaq iV.

Skoda Enyaq RS iVfot. materiały prasowe
Skoda Enyaq RS iV

Skoda Enyaq RS iV – dane techniczne i osiągi

Dynamiczny wygląd Skody Enyaq RS iV współgra ze sportowym zawieszeniem dostępnym w standardzie, a także dużymi 20- lub 21-calowymi kołami i charakterystycznymi dla tego wariantu funkcjami. Pojazd przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,5 sekundy i może pochwalić się maksymalnym momentem obrotowym 460 Nm. Akumulator o pojemności 82 kWh, wysoka wydajność energetyczna i współczynnik oporu powietrza cw 0,265 zapewniają modelowi maksymalny zasięg do 516 kilometrów w cyklu WLTP. Dzięki maksymalnej mocy ładowania 135 kW wysokonapięciowy akumulator modelu Enyaq RS iV można naładować na stacjach szybkiego ładowania od 10 do 80 proc. w czasie około 30 minut.

Oprócz sportowego wyglądu i dynamicznego prowadzenia, nowa Skoda Enyaq RS iV oferuje dużo miejsca dla maksymalnie pięciu osób. SUV ma 4653 mm długości, 1879 mm szerokości i 1605 mm wysokości, a jego rozstaw osi wynosi 2768 mm. Bagażnik ma pojemność 585 litrów. Przestrzeń tę można powiększyć do 1710 litrów poprzez złożenie oparć tylnych siedzeń.

Skoda Enyaq RS iVfot. materiały prasowe
Skoda Enyaq RS iV

Skoda Enyaq RS iV – stylistyka

Model Enyaq RS iV wyróżnia nadwozie z licznymi detalami charakterystycznymi dla gamy RS. Ramka grilla jest w kolorze błyszczącej czerni, podobnie jak osłony lusterek zewnętrznych i tylny dyfuzor, a także napis Skoda i oznaczenie modelu z tyłu auta. Przedni zderzak ma błyszczące czarne akcenty na obramowaniach kurtyn powietrznych, które w modelu RS przyjmują kształt litery E.

Listwy progowe są w kolorze nadwozia, a czerwony pas tylny przebiega przez całą szerokość pojazdu – jest to cecha wyróżniająca wszystkie modele Skody RS. Przednie błotniki oznakowane są zielonym logo RS. Skoda Enyaq RS iV jest standardowo wyposażona w Crystal Face – to 131 diod LED, które oświetlają pionowe żebra, a także poziomą listwę grilla Skody. W połączeniu z pełnymi diodowymi reflektorami Matrix i tylnymi światłami LED, które są standardem w modelu RS, tworzy się animowany efekt powitalny.

Wygląd modelu Enyaq RS iV podkreśla standardowe sportowe zawieszenie, które obniża nadwozie o 15 milimetrów na przedniej i 10 milimetrów na tylnej osi. Zapewnia to lepszą aerodynamikę, na którą pozytywny wpływ mają również opływowe plastikowe wstawki aero na dużych kołach. Skoda Enyaq RS iV jest standardowo wyposażona w czarne 20-calowe obręcze Taurus, a opcjonalnie w 21-calowe obręcze Vision w kolorze antracytowym. Jednolite wykończenie lakierem w kolorze Mamba Green jest dostępne wyłącznie w modelach RS, ale dla tej serii dostępne są także wszystkie inne oferowane opcje kolorystyczne. Model Enyaq RS iV może być wyposażony w duży panoramiczny dach, z możliwością otwarcia do połowy z przodu.

Skoda Enyaq RS iVfot. materiały prasowe
Skoda Enyaq RS iV

Wnętrze, w przeważającej części czarne, z przestrzenią dla pięciu pasażerów, ma typowy dla serii RS sportowy klimat. Bogate wyposażenie standardowe modelu Enyaq RS iV obejmuje ozdobne wykończenia w stylu karbonu na desce rozdzielczej i panelach drzwiowych, a także aluminiowe nakładki na pedały i podgrzewane sportowe fotele ze zintegrowanymi zagłówkami, z logo RS. W standardzie jest także 3-strefowa klimatyzacja, nastrojowe oświetlenie LED, które oświetla również deskę rozdzielczą i panele drzwiowe, a także Phone Box do indukcyjnego ładowania smartfona. Dostęp do bagażnika o pojemności 585 litrów ułatwia elektrycznie otwierana tylna klapa.

Do wyboru są także dwie opcje wnętrza z serii Design Selections, dostępne wyłącznie dla modeli Enyaq RS iV. Czarne siedzenia w standardowym dla serii RS wariancie Lounge są tapicerowane mikrofibrą Suedia i mają limonkową lamówkę oraz kontrastowe szwy. Akcenty w tym samym kolorze znajdują się również na podgrzewanej, wielofunkcyjnej oraz skórzanej kierownicy, z logo RS i desce rozdzielczej z lamówką Suedia. Opcjonalny pakiet Design Selection RS Suite oferuje czarną perforowaną skórzaną tapicerkę foteli z szarą lamówką i kontrastującymi szwami, które znajdują się również na sportowej kierownicy i desce rozdzielczej, która jest wykończona imitacją skóry.

Skoda Enyaq RS iVfot. materiały prasowe
Skoda Enyaq RS iV

Skoda Enyaq RS iV – napęd

Skoda Enyaq RS iV jest oparta na platformie MEB Grupy Volkswagen i, podobnie jak Enyaq Coupe RS iV, może pochwalić się najbardziej wydajnym układem napędowym w obecnej gamie modeli. Jeden silnik elektryczny znajduje się na osi przedniej, a drugi na osi tylnej. Model Enyaq RS iV korzysta z napędu na wszystkie koła, z mocą wyjściową 220 kW i maksymalnym momentem obrotowym 460 Nm.

Największy w gamie akumulator o pojemności 82 kWh dostarcza energię potrzebną do przejechania do 516 kilometrów w cyklu WLTP. Ładować go można w punktach szybkiego ładowania DC z mocą do 135 kW oraz na stacjach ładowania AC z mocą do 11 kW. Nowa funkcja „Plug & Charge” umożliwia rozpoczęcie procesu uzupełniania energii w odpowiednich punktach zapisanych w aplikacji POWERPASS poprzez proste podłączenie kabla ładującego. Pojazd jest wtedy łatwo identyfikowany, a sesja rozlicza się automatycznie.

Zobacz również:
REKLAMA