Sekcja przygotowana we współpracy z marką Skoda

Skoda Enyaq iV już w produkcji – 350 aut dziennie

Dokładnie 25 listopada 2020 roku ruszyła produkcja Skody Enyaq iV, pierwszego w pełni elektrycznego SUV-a marki, bazującego na platformie MEB.

Skoda Enyaq iV - produkcja fot. materiały prasowe
Skoda Enyaq iV - produkcja

Pierwszy wielkoseryjny elektryczny model powstaje w głównej fabryce w Mlada Boleslav. Zakończona niedawno modernizacja, warta 32 miliony euro, pozwala łączyć wytwarzanie samochodów opartych na platformach MQB i MEB na jednej linii produkcyjnej. Niebawem w Mladá Boleslav będzie powstawać do 350 modeli Enyaq iV dziennie.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Skoda Enyaq iV – mnogość wersji

Pięć wariantów mocy, trzy pojemności akumulatorów, napęd na tylną oś lub napęd na cztery koła – tyle możliwości dopasowania do indywidualnych potrzeb daje kierowcom Skoda Enyaq iV. W zależności od rozmiaru akumulatora, zasięg wynosi do 510 kilometrów w cyklu WLTP. W dwóch najmocniejszych wariantach drugi silnik elektryczny na przedniej osi działa w połączeniu z silnikiem umieszczonym z tyłu auta, dając napęd na cztery koła.

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

W pierwszym elektrycznym SUV-ie marki debiutuje nowa struktura wyposażenia wnętrza. Design Selections to zharmonizowane opcje inspirowane nowoczesnym wnętrzarstwem. We wszystkich wariantach wykorzystano materiały pochodzące z recyklingu lub wytworzone w zrównoważony sposób, np.: wełnę, skórę garbowaną ekstraktami roślinnymi czy poliester pochodzący z butelek PET.

Enyaq iV będzie również pierwszym modelem Skody wyposażonym w wyświetlacz head-up z elementami rzeczywistości rozszerzonej, który może wyświetlać informacje o prędkości i znakach drogowych w obszarze pola widzenia kierowcy.

- Enyaq iV to pierwszy seryjnie produkowany model Skody, który od samego początku projektowano jako pojazd całkowicie elektryczny. Oznacza to, że nowy SUV stawia również zupełnie inne wymagania w zakresie procesów produkcyjnych i sekwencji produkcji niż modele z silnikami spalinowymi. Wprowadzenie modelu Enyaq iV do produkcji łączyło się z inwestycją w głównej fabryce w Mladá Boleslav. Zmiany są unikatowe na skalę całej Grupy Volkswagen i pozwalają łączyć wytwarzanie samochodów opartych na platformach MQB i MEB na jednej linii. Rozpoczęcie produkcji Skody Enyaq iV to wyjątkowy moment dla całego naszego zespołu - podkreśla Michael Oeljeklaus, członek zarządu Skoda Auto ds. Produkcji i Logistyki.

Skoda zainwestowała w przebudowę fabryki 32 miliony euro. W najbliższej przyszłości będzie powstawać dziennie do 350 sztuk Skody Enyaq iV obok modeli Octavia i Karoq. Prace modernizacyjne obejmowały zmiany konstrukcyjne budynku oraz dostosowanie technologii transportu do masy pojazdów elektrycznych i ich komponentów. Ponadto Skoda wprowadziła środki bezpieczeństwa w strefie montażu akumulatorów w postaci dodatkowych zabezpieczeń przeciwpożarowych, a kamery termowizyjne monitorują temperaturę w hali fabrycznej przez całą dobę i uruchamiają alarm w przypadku wykrycia nieprawidłowości.

zobacz galerię

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
ŠKODA MAGAZYN nr 10/2021

ŠKODA MAGAZYN nr 10/2021

Wersje Monte Carlo na stałe wpisały się do krajobrazu Skody jako modele o dynamicznym wyglądzie i oryginalnym charakterze. Jednym z nich jest Scala Monte Carlo. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 09/2021

ŠKODA MAGAZYN nr 09/2021

SUV-y są modne i całkiem praktyczne, ale nie wszyscy przecież chcą jeździć SUV-ami. Nie mniej stylowe, a równie uniwersalne może być kombi z podwyższonym prześwitem – takie jak Octavia Scout czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 08/2021

ŠKODA MAGAZYN nr 08/2021

Skoda już od 17 lat współpracuje z TOPR-em i dostarcza ratownikom samochody. Tym razem, po raz pierwszy, trafiły do nich auta o napędzie elektrycznym – Skody Enyaq iV. czytaj dalej >>

REKLAMA