REKLAMA

Skoda Enyaq iV – nawet 350 sztuk dziennie

W fabryce Skody w Mladá Boleslav zakończyła się przebudowa linii produkcyjnej dla modelu Enyaq iV. Skoda wiąże z tym modelem duże nadzieje, stąd wielomilionowe inwestycje.

Skoda Enyaq iV Materiały prasowe
Skoda Enyaq iV

Modernizacja fabryki, która zajmie się produkcją pierwszego elektrycznego SUV-a marki – Skody Enyaq iV – rozpoczęta latem 2019 roku, miała na celu dostosowanie zakładu do potrzeb produkcji aut elektrycznych, opartych na modułowej platformie MEB. Pojazdy oparte na platformie MEB oraz te budowane na bazie platform MQB mogą teraz powstawać w tym samym czasie.

Linie produkcyjne w Mladá Boleslav są teraz dostosowane do produkcji samochodów elektrycznych. Prace objęły zmiany konstrukcyjne budynku, unowocześnienie technologii przenośników i końcowej linii montażowej. Koszt inwestycji wyniósł niemal 32 mln euro.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

– Ukończona zgodnie z planem przebudowa linii produkcyjnej dla modelu Enyaq iV pozwala nam produkować pojazdy równolegle, zarówno w oparciu o platformę MEB, jak i platformy MQB. Jest to koncepcja unikatowa w skali całej Grupy Volkswagen. Pozwoli ona wytwarzać w naszej głównej fabryce od 250 do 350 sztuk modelu Enyaq iV dziennie. Oznacza to, że będziemy mogli zareagować na popyt rynkowy bez opóźnienia, zapewniając ciągłą pracę linii z pełną przepustowością – podkreśla Michael Oeljeklaus, członek zarządu Skoda AUTO ds. produkcji i logistyki.

Modernizacja fabryki w Mladá Boleslav

Przygotowanie linii produkcyjnej do budowy pierwszego w pełni elektrycznego SUV-a marki, Skody Enyaq iV, opartego na modułowej platformie dla samochodów elektrycznych MEB, rozpoczęto latem ubiegłego roku. W tym czasie zmodyfikowano elementy konstrukcyjne budynku oraz technologie transportu części, aby dostosować je do masy pojazdów elektrycznych oraz montowanych komponentów. Ponadto ostateczny montaż podwozia jest zautomatyzowany i obejmuje także instalację baterii.

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Do obsługi baterii o podwyższonej masie zainstalowano specjalne roboty pomocnicze. Skoda stworzyła też większą stację roboczą do regulacji wyświetlaczy typu head-up. Podczas przebudowy linii produkcyjnej marka położyła szczególny nacisk na bezpieczeństwo, zwłaszcza w strefie montażu baterii. Firma zadbała o kompleksowe zabezpieczenia przeciwpożarowe, a także zainstalowała kamery termowizyjne. Mogą one monitorować temperaturę w hali fabrycznej przez całą dobę i w razie nieprawidłowości uruchomić alarm.

Linia produkcyjna zaadaptowana na potrzeby pojazdów zasilanych elektrycznie równolegle będzie służyła do produkcji modeli z innymi typami napędu. Będzie zatem możliwe produkowanie na niej nie tylko elektrycznej Skody Enyaq iV, ale także modeli Octavia i Karoq.

Elektryfikacja gamy Skody

Zastosowanie w modelu Enyaq iV platformy MEB, dzięki której bateria jest zintegrowana z podłogą, umożliwiło nowe rozwiązania konstrukcyjne. Elementy napędu elektrycznego zajmują mniej miejsca niż konwencjonalny silnik spalinowy, dzięki czemu przedni i tylny zwis w elektrycznym SUV-ie został ograniczony, auto zyskało większy rozstaw osi, elegancką wydłużoną sylwetkę i ponadprzeciętną aerodynamikę. Ponadto brak tunelu środkowego przełożył się na jeszcze większą ilość miejsca i dodatkowy komfort dla pasażerów.

Platforma MEB umożliwia także dowolną konfigurację napędów i indywidualne dostosowanie pojazdu do różnych potrzeb i sposobów użytkowania. Enyaq iV dostępny jest z trzema wersjami pojemności baterii, pięcioma poziomami mocy i napędem na tylną oś lub na cztery koła. Dzięki różnorodnym i wygodnym opcjom ładowania oraz zasięgowi do 510 km w cyklu WLTP, Enyaq iV to auto, które ma pozwolić nie tylko na codzienne poruszanie się w obrębie miasta, ale i do dłuższych wypraw.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA