Sekcja przygotowana we współpracy z marką Skoda

Skoda Enyaq iV neutralna pod względem emisji CO2

Elektryczna Skoda Enyaq iV, jak podaje producent, dostarczana jest klientom z bilansem neutralnym pod względem emisji dwutlenku węgla. Jak to się odbywa?

Skoda Enyaq iV fot. materiały prasowe
Skoda Enyaq iV

Skoda dokumentuje wszystkie emisje dwutlenku węgla podczas całego procesu produkcyjnego zgodnie z normami ISO i skutecznie ogranicza jego powstawanie. Oznacza to, że kierowcy modelu Enyaq iV mogą cieszyć się w 100 proc. ekologiczną mobilnością, jeśli będą ładować SUV-a wyłącznie energią elektryczną wytworzoną ze źródeł odnawialnych.

Pojazdy elektryczne, takie jak nowa Skoda Enyaq iV, są lokalnie bezemisyjne podczas jazdy, a nawet całkowicie bezemisyjne, gdy czerpią zasilanie z zielonej energii elektrycznej. Jednak ich ślad ekologiczny obejmuje również emisje CO2, które są uwalniane podczas produkcji. Dzięki podjęciu wielu różnorodnych środków Skoda może dostarczyć klientom nowy model Enyaq iV z bilansem neutralnym pod względem emisji dwutlenku węgla.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Optymalizacja procesów produkcyjnych

Skoda nieustannie optymalizuje operacje i procesy produkcyjne w swoich fabrykach. Fabryka komponentów w Vrchlabí pod koniec 2020 roku stała się pierwszym zakładem produkcyjnym marki neutralnym pod względem emisji CO2. Enyaq iV jest budowany w głównej fabryce Skody w Mladá Boleslav, gdzie marka instaluje największy dachowy system fotowoltaiczny w Czechach, we współpracy z dostawcą usług energetycznych ČEZ. Cała energia potrzebna do produkcji w czeskich zakładach Skody do końca tej dekady będzie pochodzić ze źródeł neutralnych pod względem emisji dwutlenku węgla.

Skoda Enyaq iVfot. materiały prasowe
Skoda Enyaq iV

Opracowana przez Skodę aplikacja OPTIKON szczegółowo pokazuje, jak inteligentne pomysły mogą przyczynić się do zmniejszenia emisji CO2. Przy pomocy sztucznej inteligencji zapewnia jak najlepsze wykorzystanie przestrzeni w kontenerach transportowych. W rezultacie w pierwszej połowie 2020 roku liczbę transportów zmniejszono o ponad 150, a tym samym zaoszczędzono 80 ton CO2.

ŠKODA MAGAZYN nr 10/2021

ŠKODA MAGAZYN nr 10/2021

Wersje Monte Carlo na stałe wpisały się do krajobrazu Skody jako modele o dynamicznym wyglądzie i oryginalnym charakterze. Jednym z nich jest Scala Monte Carlo. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 09/2021

ŠKODA MAGAZYN nr 09/2021

SUV-y są modne i całkiem praktyczne, ale nie wszyscy przecież chcą jeździć SUV-ami. Nie mniej stylowe, a równie uniwersalne może być kombi z podwyższonym prześwitem – takie jak Octavia Scout czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 08/2021

ŠKODA MAGAZYN nr 08/2021

Skoda już od 17 lat współpracuje z TOPR-em i dostarcza ratownikom samochody. Tym razem, po raz pierwszy, trafiły do nich auta o napędzie elektrycznym – Skody Enyaq iV. czytaj dalej >>

REKLAMA

Monitorowanie emisji CO2 w całym łańcuchu dostaw

Oprócz optymalizacji własnych procesów produkcyjnych, Skoda monitoruje również emisje CO2 swoich dostawców i partnerów. Marka dba o to, aby uniknąć emisji CO2 lub zmniejszyć je w łańcuchu dostaw w całym procesie produkcyjnym i w logistyce, m.in. dzięki wykorzystaniu zielonej energii elektrycznej. Na przykład dostawca LG gwarantuje wykorzystanie zielonej energii do produkcji akumulatorów trakcyjnych dla modelu Enyaq iV. Wielu innych partnerów również zapewniło przyjazne dla środowiska procesy produkcyjne.

Pozostałe emisje CO2 są obliczane na podstawie oceny cyklu życia modelu Enyaq iV. Pomiar ten posiada certyfikat TÜV NORD CERT, który weryfikuje również kolejne emisje. TÜV NORD CERT wydaje certyfikaty potwierdzające prawidłowe rejestrowanie uwalniania CO2 w całym cyklu życia pojazdu oraz klasyfikację modelu Enyaq iV jako produktu neutralnego pod względem emisji dwutlenku węgla, gdy jest dostarczany do klientów.

Recykling pojazdów i akumulatorów

Emisje CO2 w całym cyklu życia obejmują również recykling Skody Enyaq iV. Wykorzystane w pojazdach akumulatory otrzymują drugie życie w systemach magazynowania energii Skoda iV. Podjęcie takich środków przedłuża żywotność akumulatorów, a tym samym poprawia ich ślad ekologiczny. Finalnie są one poddawane recyklingowi, a surowce, które je tworzą, są ponownie wykorzystywane. Uwzględnia się również emisje CO2 z recyklingu pojazdu. Wysoki wskaźnik recyklingu i szerokie wykorzystanie materiałów już poddanych recyklingowi lub nadających się do recyklingu pomaga w dalszej redukcji emisji dwutlenku węgla.

Kompensacja emisji CO2

Niektórych emisji CO2 powstających podczas produkcji Skody Enyaq iV nie da się jeszcze uniknąć. Skoda Auto rekompensuje to poprzez zakup certyfikowanych kredytów węglowych. Wiąże się to ze wspieraniem certyfikowanych projektów ochrony klimatu, takich jak budowa dużej farmy wiatrowej w Indiach. Park w Tamil Nadu na południu kraju będzie składał się ze 100 turbin wiatrowych. Dzięki łącznej mocy 200 MW dostarczy czystą energię do 600 000 gospodarstw domowych.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA