REKLAMA
Sekcja przygotowana we współpracy z marką Skoda

Skoda Enyaq iV – tak wygląda elektryczny SUV

Skoda Enyaq iV zostanie oficjalnie zaprezentowana 1 września. Póki co producent podgrzewa atmosferę, publikując pierwsze oficjalne szkice elektrycznego SUV-a.

Skoda Enyaq iV - oficjalny szkic Skoda Enyaq iV - oficjalny szkic

Tradycyjnie już, przed premierą nowego modelu, Skoda uruchomiła wieloodcinkową telenowelę, która ma podgrzać atmosferę w oczekiwaniu na model Enyaq iV. Tym razem dostaliśmy zestaw zdjęć, które są przedprodukcyjnymi szkicami.

Skoda zapowiada – i widać to na szkicach – że elektryczny model Enyaq iV będzie nie tylko nowym otwarciem jeśli chodzi o napęd modeli czeskiej marki, ale również pod względem stylistyki.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Na krótkim filmie, dołączonym do informacji prasowej, słyszymy jak szef designu Karl Neuhold opowiada o zupełnie nowych proporcjach modelu Enyaq iV, w stosunku do tego co znamy z dotychczasowych aut Skody. Neuhold podkreśla przy tym typową dla tej marki przestronność wnętrza.

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Jeśli chodzi o stylistykę, Skoda Enyaq iV otrzyma również całkiem odmienny od innych modeli marki przedni pas, który ma być charakterystyczny dla przyszłych elektrycznych aut Skody.

 

Skoda Enyaq iV – platforma MEB

Skoda Enyaq iV zbudowana jest na platformie MEB koncernu Volkswagena dla samochodów napędzanych silnikiem elektrycznym. Pozwala ona na ukrycie akumulatorów w podłodze, co z kolei wpływa na konieczność podniesienia linii dachu. Auto zostaje jednak wizualnie wydłużone dzięki krótkim zwisom i sporemu rozstawowi osi – to jedna z wielu zalet napędu elektrycznego.

Warto jeszcze dodać, że wysiłek włożony w prace nad aerodynamiką pozwoliły projektantom uzyskać imponujący jak na SUV-a współczynnik oporu powietrza, wynoszący 0,27. Dzięki temu odpowiednio mniejsze jest zapotrzebowanie na energię.

ŠKODA MAGAZYN nr 09/2020

ŠKODA MAGAZYN nr 09/2020

Skoda Octavia występuje nie tylko w wielu wersjach silnikowych i w kilku odmianach wyposażenia, ale także jako model o bardzo różnym charakterze i zastosowaniu – w rodzinie Octavii znajdziemy modele iV, RS, Scout i wiele więcej. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 08/2020

ŠKODA MAGAZYN nr 08/2020

Fotele w samochodzie nie służą jedynie do siedzenia. Wraz z rozwojem techniki są wyposażane w coraz więcej nowoczesnych rozwiązań – mają funkcje masażu, wentylacji i aktywnie dbają o bezpieczeństwo podróżnych. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 07/2020

ŠKODA MAGAZYN nr 07/2020

Nowa Skoda Octavia ma nowoczesne wyposażenie, które dotąd kojarzyło się głównie z samochodami luksusowymi. Wśród nich m.in. ergonomiczne fotele z funkcją masażu i wentylacji. czytaj dalej >>

REKLAMA

Skoda Enyaq iV – nadwozie i napęd

Na koniec w wielkim skrócie przypomnijmy, co już wiemy o Skodzie Enyaq iV. Pierwszy elektryczny SUV Skody ma nadwozie o długości 4648 mm, szerokości 1877 mm oraz wysokości 1618 mm. Rozstaw osi wynosi 2765 mm, a pojemność bagażnika to solidne 585 litrów.

W wersjach podstawowych Skoda Enyaq iV ma umieszczony z tyłu silnik, odpowiadający za napęd na tylną oś. W wersjach o większej mocy z przodu pracuje dodatkowy silnik elektryczny, dając napęd na cztery koła. Do wyboru będzie łącznie pięć wariantów mocy oraz trzy wielkości akumulatora.

Skoda Enyaq iV - oficjalny szkic

Model podstawowy to Skoda Enyaq iV 50 z akumulatorem litowo-jonowym magazynującym 55 kWh energii. Montowany z tyłu silnik elektryczny ma moc 109 kW (148 KM) i oferuje zasięg do 340 km.

Zasięg wzrasta do 390 km w przypadku modelu Enyaq iV 60 o mocy 132 kW (180 KM), wyposażonego w akumulator magazynujący 62 kWh. Z kolei Skoda Enyaq iV 80, z silnikiem o mocy 150 kW (204 KM) i z napędem na tylne koła, zapewniać ma największy zasięgi – do 500 km w cyklu WLTP.

Wykorzystany w tym modelu akumulator o pojemności brutto 82 kWh znajdzie się także w dwóch wersjach z napędem na obie osie, a więc z dwoma silnikami. Te warianty to Enyaq 80X oraz Enyaq vRS, o mocy odpowiednio 195 kW (265 KM) i 225 kW (306 KM). Sportowy model vRS przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 6,2 s i osiąga prędkość maksymalną 180 km/h. Maksymalny zasięg obu wariantów z napędem na cztery koła wynosi 460 km.

zobacz galerię

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA