Skoda Enyaq iV w wersji Sportline - znamy cenę

Enyaq iV, elektryczny SUV Skody, jest już dostępny w dynamicznej wersji Sportline. Oferowana jest ona dla wersji Enyaq iV 80, czyli z akumulatorem o pojemności 82 kWh.

Skoda Enyaq iV Sportline fot. materiały prasowe
Skoda Enyaq iV Sportline

Dynamiczna wersja Sportline uzupełnia gamę modelową elektrycznego modelu Enyaq iV na polskim rynku. Auto wyróżniają czarne elementy nadwozia, duże obręcze kół ze stopów lekkich i obniżone, sportowe zawieszenie. Ten usportowiony wariant jest dostępny w wersji Enyaq iV 80. Wariant Enyaq iV 80x z napędem na cztery koła będzie natomiast dostępny w drugiej połowie 2021 roku.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Skoda Enyaq Sportline iV – silnik, zasięg

Skoda Enyaq Sportline iV to model z bardziej sportowym charakterem. Kierowcy w Polsce będą mieli do dyspozycji dwie opcje tej wersji. Dostępny już teraz Enyaq Sportline iV 80 jest wyposażony w akumulator o pojemności 82 kWh (77 kWh netto) i może pokonać do 534 km wg cyklu WLTP. Silnik elektryczny, umieszczony przy tylnej osi, generuje w tym wariancie maksymalnie 150 kW (204 KM) mocy. Akumulator o takiej pojemności zostanie wykorzystany również w modelu Enyaq Sportline iV 80x z napędem na cztery koła i mocą 265 KM. Ta wersja będzie dostępna w drugiej połowie 2021 roku.

Skoda Enyaq iV Sportlinefot. materiały prasowe
Skoda Enyaq iV Sportline

Skoda Enyaq iV niezależnie od tego, czy jest wyposażona w napęd na tylną czy na obie osie, oferuje wysoki maksymalny moment obrotowy (310 Nm dla wersji „80” i 425 Nm dla „80x), który jest dostępny natychmiast po naciśnięciu pedału przyspieszenia. Dzięki temu SUV zapewnia dobrą dynamikę jazdy. Dostępne w standardzie sportowe zawieszenie modelu Enyaq Sportline iV zostało obniżone o 15 mm z przodu i 10 mm z tyłu.

REKLAMA

Skoda Enyaq Sportline iV – stylistyka

Polerowane, czarne elementy stylistyczne wersji Sportline sprawiają, że potężna Skoda Enyaq iV wygląda bardziej dynamicznie. Przyczynia się do tego efektowny grill, obramowania szyb, relingi dachowe i dyfuzor tylnego zderzaka. Całość wieńczą detale, takie jak napisy i przeszycia z nazwą Sportline. Duże, polerowane 20-calowe obręcze kół ze stopów lekkich Vega lub 21-calowe Betria podkreślają sportowy charakter SUV-a.

Enyaq Sportline iV został standardowo wyposażony w reflektory Full LED Matrix. Każdy złożony jest z 24 diod LED, które umożliwiają kierowcy jazdę z włączonymi światłami drogowymi przez cały czas, bez oślepiania innych użytkowników drogi. Ta technologia automatycznie wyłącza poszczególne wiązki światła, gdy kamera na przedniej szybie wykryje pojazdy, a także osoby i przedmioty odbijające światło.

Skoda Enyaq Sportline iV – cena

Skoda Enyaq iV Sportlinefot. materiały prasowe
Skoda Enyaq iV Sportline

Skoda Enyaq iV Sportline 80 została wyceniona na kwotę startującą od poziomu 232 800 złotych. To o 21,1 tys. złotych więcej, niż kosztuje Enyaq iV 80, bez Sportline w nazwie. Co ciekawe, to „zwykły” Enyaq iV 80 przyspiesza lepiej od Sportline – do „setki” potrzebuje 8,5 s, podczas gdy Sportline o 0,2 s więcej.

Przypomnijmy w tym miejscu, że elektryczny SUV Skody w bazowej obecnie wersji Enyaq iV 60 kosztuje od 182 300 zł, mając na wyposażeniu silnik o mocy 179 KM i akumulator gromadzący 62 kWh brutto energii, pozwalającej na pokonanie do 412 km wg WLTP. Sprint do „setki” słabszego, ale przy tym lżejszego wariantu, trwa 8,7 s.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA