[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA

Skoda Enyaq iV – zdjęcia i dane techniczne elektrycznego SUV-a

Skoda zapowiadała nadejście czwartego SUV-a, tym razem z napędem elektrycznym. Model Enyaq iV pojawi się już niebawem, a my znamy już parametry napędu.

Skoda ma w swojej ofercie trzy SUV-y – najmniejszy Kamiq, pośredni Karoq i największy Kodiaq. Teraz do tej rodziny dołącza czwarty jej członek, napędzany silnikiem elektrycznym Enyaq iV. Poznaliśmy właśnie pierwsze informacje na temat jego napędu, a także poniekąd wyglądu, choć zdjęcia przedstawiają wciąż zamaskowane auto.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Skoda Enyaq iV – nadwozie i wnętrze

Skoda Enyaq iV zbudowana jest na bazie platformy MEB Grupy Volkswagena dla pojazdów elektrycznych i jest modelem bliźniaczym z nadchodzącym SUV-em Volkswagenem ID.4. Jak się dowiadujemy, elektryczny SUV Skody ma oferować szeroki wybór wariantów napędu, w tym mocy silnika, pojemności akumulatora oraz napędu na tył(!) lub na cztery koła. A do tego zasięg dochodzić ma do 500 kilometrów na jednym ładowaniu. Ale po kolei.

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Pierwszy elektryczny SUV Skody ma nadwozie o długości 4648 mm, szerokości 1877 mm oraz wysokości 1618 mm. Rozstaw osi wynosi 2765 mm, a pojemność bagażnika to solidne 585 litrów. W środku, dzięki optymalnemu rozmieszczeniu podzespołów napędowych, wygospodarowano sporo miejsca dla pasażerów. To sprawdzimy na własnej skórze, a póki co musimy zaufać producentowi.

Skoda Enyaq iV – silnik i napęd

Przejdźmy do napędu, bo tutaj producent przygotował kilka wariantów, włącznie z rasowym vRS, o którym za moment. W wersjach podstawowych Skoda Enyaq iV ma umieszczony z tyłu silnik, odpowiadający za napęd na tylną oś. W wersjach o większej mocy z przodu pracuje dodatkowy silnik elektryczny, dając napęd na cztery koła. Do wyboru będzie łącznie pięć wariantów mocy oraz trzy wielkości akumulatora.

REKLAMA

REKLAMA

Model podstawowy to Skoda Enyaq iV 50 z akumulatorem litowo-jonowym magazynującym 55 kWh energii. Montowany z tyłu silnik elektryczny ma moc 109 kW (148 M) i oferuje zasięg do 340 km.

Zasięg wzrasta do 390 km w przypadku modelu Enyaq iV 60 o mocy 132 kW (180 KM), wyposażonego w akumulator magazynujący 62 kWh. Z kolei Skoda Enyaq iV 80, z silnikiem o mocy 150 kW (204 KM) i z napędem na tylne koła, zapewniać ma największy zasięgi – do 500 km w cyklu WLTP.

Wykorzystany w tym modelu akumulator o pojemności brutto 82 kWh znajdzie się także w dwóch wersjach z napędem na obie osie, a więc z dwoma silnikami. Te warianty to Enyaq 80X oraz Enyaq vRS, o mocy odpowiednio 195 kW (265 KM) i 225 kW (306 KM). Sportowy model vRR przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 6,2 s i osiąga prędkość maksymalną 180 km/h. Maksymalny zasięg obu wariantów z napędem na cztery koła wynosi 460 km.

Premiera Skody Enyaq iV przewidywana jest jeszcze w 2020 roku. Być może w „normalnych” okolicznościach debiut odbyłby się na salonie samochodowym w Paryżu, ale przypomnijmy, że z powodu pandemii koronawirusa targi Paris Motor Show 2020 zostały już wcześniej odwołane. Skoda pokaże zatem nowy model na osobnej prezentacji.

Tymczasem obejrzyjcie krótkie wideo, na którym widać zamaskowaną Skodę Enyaq iV, a poniżej kliknijcie w galerię i zobaczcie, jak auto prezentuje się na zdjęciach.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA