REKLAMA
Sekcja przygotowana we współpracy z marką Skoda

Skoda Fabia Combi – 20 lat praktycznego bestsellera

Skoda Fabia Combi jest na rynku już od dwudziestu lat i z każdą kolejną generacją zdobywa uznanie klientów. Najnowsza generacja zapewnia nie tylko dużą przestrzeń, ale i nowoczesne systemy bezpieczeństwa.

Skoda Fabia Combi fot. materiały prasowe
Skoda Fabia Combi

Skoda Fabia Combi jest idealnym samochodem do codziennej jazdy oraz dalszych podróży, chętnie wybieranym przez młode rodziny. Ale nie tylko, bo model ten doceniają także firmy czy seniorzy.

Model Skoda Fabia Combi obchodzi dwudzieste urodziny. Jego kariera rozpoczęła się w 2000 roku na paryskich targach motoryzacyjnych. Zaledwie kilka miesięcy później pojazd został obwołany w Czechach "Samochodem Roku 2001". Jego największą siłą okazała się elegancka bryła, duża przestrzeń wewnątrz pojazdu oraz bardzo pojemny bagażnik.

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Do tej pory Skoda wyprodukowała 1,5 miliona sztuk modelu Fabia Combi. Oznacza to, że 34 proc. sprzedanych egzemplarzy to właśnie wersje Combi. Oferowana jest ona nie tylko w standardowym wariancie, ale również jako usportowiony model z serii Monte Carlo.

Skoda Fabia Combifot. materiały prasowe
Skoda Fabia Combi

Skoda Fabia Combi - bogate wyposażenie

Pierwsza generacja Skody Fabia Combi, produkowana w latach 2000-2006, zyskała dużą popularność wśród klientów nie tylko dzięki swej przestronności, ale także za sprawą bogatego wyposażenia oraz rozwiązań technologicznych. Nawigacja, tempomat, czujniki parkowania z tyłu, system ESP i klimatyzacja z opcją chłodzenia schowka to rozwiązania, które zastosowano w modelu już 20 lat temu.

W pierwszym roku modelowym dostępne były cztery silniki benzynowe o pojemnościach 1,4 i 2,0 litra i mocach od 44 kW (60 KM) do 85 kW (115 KM). Skoda oferowała również dwa 1,9-litrowe silniki wysokoprężne o mocy 47 kW (64 KM) lub turbodoładowane o mocy 74 kW (100 KM).

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

ŠKODA MAGAZYN nr 10/2020

ŠKODA MAGAZYN nr 10/2020

Konstrukcję samochodu projektuje się tak, żeby ten sam model dało się wyposażyć w różne źródła napędu. Dzięki temu nawet popularne modele mogą być oferowane zarówno w wersji spalinowej, jak i hybrydowej czy elektrycznej. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 09/2020

ŠKODA MAGAZYN nr 09/2020

Skoda Octavia występuje nie tylko w wielu wersjach silnikowych i w kilku odmianach wyposażenia, ale także jako model o bardzo różnym charakterze i zastosowaniu – w rodzinie Octavii znajdziemy modele iV, RS, Scout i wiele więcej. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 08/2020

ŠKODA MAGAZYN nr 08/2020

Fotele w samochodzie nie służą jedynie do siedzenia. Wraz z rozwojem techniki są wyposażane w coraz więcej nowoczesnych rozwiązań – mają funkcje masażu, wentylacji i aktywnie dbają o bezpieczeństwo podróżnych. czytaj dalej >>

REKLAMA

Skoda Fabia Combi - sportowy pakiet Monte Carlo

Wersje Monte Carlo, będące częścią wariantu Fabia Combi od startu produkcji drugiej generacji pojazdu, nawiązują do rajdowej historii marki. Mają sportowy wygląd, który uzupełniają wyraziste czarne akcenty oraz usportowione zawieszenie.

Czarne wnętrze jest wyposażone w sportowe fotele ze zintegrowanymi zagłówkami, czerwoną lamówką, skórzaną sportową kierownicą, ekskluzywnymi elementami dekoracyjnymi oraz innymi dodatkami.

Skoda Fabia Combi – 20 lat rozwoju modelu

Wyjątkowo obszerna przestrzeń to cecha, która wyróżnia Skodę Fabia Combi już od dwudziestu lat. Minimalna pojemność bagażnika wzrosła w tym czasie o ponad 100 litrów. Pierwsza generacja modelu Fabia Combi oferowała pojemność bagażnika wynoszącą 426 litrów, którą można było zwiększyć do 1225 litrów poprzez złożenie tylnych foteli.

Skoda Fabia Combi Ifot. materiały prasowe
Skoda Fabia Combi I

Wraz z wprowadzeniem drugiej generacji podstawowa pojemność wzrosła do 480 litrów. Maksymalna objętość zwiększyła się o imponujące 235 litrów aż do 1460 litrów, a tym samym uzyskała poziom występujący tylko w pojazdach kompaktowych.

Skoda Fabia Combi IIfot. materiały prasowe
Skoda Fabia Combi II

Trzecia generacja została zaprezentowana w 2014 roku i ostatecznie ugruntowała pozycję Skody Fabia jako pojazdu na dłuższe dystanse z pełnym obłożeniem miejsc. Pojemność bagażnika wzrosła o kolejne 50 litrów do 530 litrów po rozłożeniu tylnej kanapy, dostosowując bagażnik do wymiarów średniej wielkości kombi.

Skoda Fabia Combi IIIfot. materiały prasowe
Skoda Fabia Combi III

REKLAMA

Skoda Fabia Combi - systemy bezpieczeństwa

Polscy kierowcy mogą obecnie wybierać spośród trzech wersji silnikowych modelu Fabia Combi. Wariant z silnikiem 1.0 MPI o mocy 44 kW (60 KM) jest wyposażony w manualną pięciobiegową skrzynię biegów, podobnie jak opcja z silnikiem 1.0 TSI o mocy 70 kW (95 KM). Oprócz tego w ofercie znajduje się pojazd z silnikiem 1.0 TSI o mocy 81 kW (110 KM), dostępny z manualną sześciobiegową skrzynią biegów.

Fabia Combi jest bogato wyposażona w rozmaite systemy asystujące. Bezpieczeństwo zapewniają m.in.:

  • FRONT ASSIST – system kontroli odstępu z funkcją awaryjnego hamowania,
  • BLIND SPOT DETECT – funkcja monitorowania martwego pola w lusterkach połączona,
  • REAR TRAFFIC ALERT – funkcja wspomagania wyjazdu z miejsca parkingowego,
  • DRIVER ALERT – funkcja wykrywania zmęczenia kierowcy.

Widoczność poprawiają światła LED z tyłu oraz czujnik zmierzchu EASY LIGHT ASSIST. Na komfort jazdy wpływa m.in. automatyczna klimatyzacja CLIMATRONIC.

Model przyciąga wzrok dopracowanym w każdym calu eleganckim designem. Warto skorzystać z Pakietu Black. W tej wersji lusterka zewnętrzne pojazdu oraz ramka grilla są pokryte lśniącym czarnym lakierem, światła LED oświetlają także drogę za pojazdem, a obręcze kół VIGO BLACK 7J x 16” ze stopów lekkich stanowią wyrazisty detal nadający całości wyjątkowego charakteru.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA