REKLAMA
Sekcja przygotowana we współpracy z marką Skoda

Skoda Fabia R5 Combi pokazana na Wörthersee

Skoda Fabia Combi R5 to popis czeskich inżynierów, którzy postanowili stworzyć rajdówkę opartą na rodzinnym kombi. Czy im się udało? Sprawdźcie sami.

Skoda Fabia R5 Combi

Jakiś czas temu Skoda przygotowała nową broń do walki na rajdowych OES-ach. Fabia R 5 otrzymała ostatnio zielone światło do startów, a w ślad za tym Czesi postanowili stworzyć koncept rajdówki na bazie rodzinnej odmiany Fabii. Pokazano go wczoraj na zlocie w Wörthersee.

ŠKODA MAGAZYN nr 10/2020

ŠKODA MAGAZYN nr 10/2020

Konstrukcję samochodu projektuje się tak, żeby ten sam model dało się wyposażyć w różne źródła napędu. Dzięki temu nawet popularne modele mogą być oferowane zarówno w wersji spalinowej, jak i hybrydowej czy elektrycznej. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 09/2020

ŠKODA MAGAZYN nr 09/2020

Skoda Octavia występuje nie tylko w wielu wersjach silnikowych i w kilku odmianach wyposażenia, ale także jako model o bardzo różnym charakterze i zastosowaniu – w rodzinie Octavii znajdziemy modele iV, RS, Scout i wiele więcej. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 08/2020

ŠKODA MAGAZYN nr 08/2020

Fotele w samochodzie nie służą jedynie do siedzenia. Wraz z rozwojem techniki są wyposażane w coraz więcej nowoczesnych rozwiązań – mają funkcje masażu, wentylacji i aktywnie dbają o bezpieczeństwo podróżnych. czytaj dalej >>

REKLAMA

Skoda Fabia R5 Combi

Fabia Combi R5 agresywny wygląd zawdzięcza mocno obniżonemu nadwoziu, zderzakom o niskim zwisie i 18-calowym rajdowym felgom z oponami Michelin. Karbonowe wstawki w postaci lusterek, ogromne tylne skrzydło i umieszczony centralnie wydech tylko dodają jej pikanterii.

REKLAMA

Skoda Fabia R5 Combi

We wnętrzu spartańsko. Bardzo. Ze środka usunięto niemal całkowicie wygłuszenie. Pozostała jedynie mocno ascetyczna deska rozdzielcza, sportowa kierownica obszyta alcantarą, klatka bezpieczeństwa, "kubły" od Sparco i panele w drzwiach wykonane z włókna węglowego. Wszystko w imię mniejszej masy. Fabia R5 waży 1230 kg, ta zapewne nieco więcej poprzez większe nadwozie.

REKLAMA

Skoda Fabia R5 Combi

Pod maską pracuje ten sam, co w rajdówce z homologacją silnik 1.6 turbo połączony z 5-biegową sekwencyjną skrzynią biegów. Moc ok. 280 KM przekazywana jest na wszystkie cztery koła. Jedyna szansa obejrzenia samochodu to wycieczka nad jezioro Wörthersee w Austrii, gdzie do 16 maja można podziwiać Fabię R5 Combi.

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA