Skoda Karoq – nowy wygląd to początek
Patrząc na nową Skodę Karoq, widzimy całkiem nowe auto, mimo że nie zmieniło się aż tak wiele. Retusz dotknął reflektorów i tylnych lamp, zderzaka czy wzorów obręczy kół. To wystarczyło, żeby auto zyskało więcej wyrazu i nowoczesnego sznytu. Brawa dla projektantów, którzy tymi kilkoma modyfikacjami tak mocno odmienili charakter samochodu. Zmiany stylistyczne mają przy tym dodatkową, niejako ukrytą funkcję, bo ich zadaniem jest poprawa aerodynamiki nadwozia.

Opływowe felgi ze zdejmowalnymi nakładkami Aero, dodatkowe osłony w podwoziu, zmyślne detale w zderzaku czy większy tylny spoiler – wszystko to poprawiło aerodynamiczne właściwości samochodu aż o 9 proc. To z kolei wystarczyło, by zoptymalizować emisję dwutlenku węgla i dostosować ją do stale zaostrzanych wymagań. Mniej CO2 to także mniej spalanych litrów paliwa i to niezaprzeczalna korzyść. W cyklu WLTP dla popularnego silnika 1.5 TSI o mocy 150 KM spalanie obniżyło się na przykład o około 0,7 l/100 km.
Skoda Karoq – bardziej eko

Ekologia odmieniania jest dziś przez wszystkie przypadki, a producenci przykładają coraz większą wagę do troski o środowisko naturalne. W przypadku Skody Karoq, poza mniejszą emisją szkodliwych substancji, na ochronę środowiska wpływa na przykład nowa tapicerka, dostępna w opcjonalnym pakiecie Eco. Fotele są tu obite materiałem wytworzonym ze śmieci, a dokładniej ze zużytych plastikowych butelek. Tapicerka ta jest nie tylko przyjemna dla oka, ale przede wszystkim w dotyku i trudno uwierzyć, że z przetworzonych odpadów można zrobić coś tak dobrego.

W kabinie nowej Skody Karoq łatwiej jest teraz o wyposażenie samochodu w ekran wirtualnych zegarów, który dostępny jest w ramach pakietów Tech. Wyświetlacz ten jest czytelny i można go konfigurować na wiele sposobów, wybierając potrzebne informacje lub ograniczając widok do minimum, dla mniejszego rozpraszania w czasie jazdy. Odświeżona Skoda Karoq oferuje także elektryczną regulację i funkcję pamięci ustawienia dla fotela pasażera, zaś atmosferę luksusu przynosi ambientowe podświetlenie dostępne teraz także w drzwiach tylnych.

Skoda Karoq – ulepszone multimedia, wyższe bezpieczeństwo
Wizualnych zmian w kabinie zasadniczo więcej nie ma, natomiast poprawiono działanie funkcji łączności i multimediów, bo systemy Bolero, Amundsen i Columbus są teraz oparte na trzeciej generacji urządzeń Grupy Volkswagen. Zwiększyło to szybkość ich działania, co w dzisiejszych czasach, kiedy samochód staje się multimedialnym kombajnem, jest nie do przecenienia.

Dużo uwagi poświęcono także udoskonaleniu systemów wspomagania i bezpieczeństwa, znanych choćby z odświeżonego modelu Kodiaq. I tak, Travel Assist obejmuje od pięciu do ośmiu systemów asystujących, w tym aktywny tempomat Predictive Cruise Control, adaptacyjny asystent pasa ruchu Adaptive Lane Assist i ulepszoną wersję rozpoznawania znaków drogowych.

Skoda Karoq – nowy kolor i sprawdzone napędy
Nowa Skoda Karoq dostępna jest w dwóch wersjach wyposażenia: Ambition i Style oraz dodatkowo w wariancie Sportline. Ten ostatni model jest standardowo wyposażony w pakiet zastępujący chrom błyszczącą czernią. Wygląda to efektownie i ładnie współgra z paletą dostępnych kolorów, wśród których debiutuje pomarańczowa barwa Phoenix Orange, bardzo pasująca do lifestylowego charakteru czeskiego SUV-a.

Oferta napędów dla Skody Karoq po face liftingu pozostaje szeroka i każdy znajdzie tu coś dla siebie. Klienci mogą wybierać spośród pięciu silników generacji EVO Grupy Volkswagen, o następującej pojemności, mocy i rodzaju przekładni:
- 1.0 TSI 110 KM 6MT
- 1.5 TSI 150 KM 6MT lub 7DSG
- 2.0 TSI 190 KM 7DSG 4x4
- 2.0 TDI 116 KM 6MT lub 7DSG
- 2.0 TDI 150 KM 6MT lub 7DSG 4x4
Podsumowanie
Skoda Karoq jest bardzo dopracowanym, nowoczesnym SUV-em o uniwersalnym zastosowaniu. Kompaktowe wymiary pozwalają na sprawne przemieszczanie się po mieście, za to w kabinie wygospodarowano sporo miejsca dla pięciu pasażerów i ich bagażu. Za tylną kanapą zmieści się standardowo 521 litrów, a a wersji z opcjonalnymi przesuwanymi i wyjmowanymi fotelami nawet 588 litrów. Do tego dodajmy pewne prowadzenie, nienachalnie sztywne zawieszenie i unowocześniony wygląd, a dostaniemy gotowy przepis na rynkowy sukces. A raczej jego kontynuację, bo Skoda Karoq od początku produkcji znalazła już blisko 600 tysięcy klientów.
