[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
2.0

Skoda Kodiaq RS jako pościgowy radiowóz

Najszybszy siedmiomiejscowy SUV na Północnej Pętli Nurburgringu zaczyna pracę w policji. To idealne zajęcie dla Skody Kodiaq RS.

Skoda Kodiaq RS jako radiowóz Skoda Kodiaq RS jako radiowóz

Trudno o lepszą rekomendację do wykorzystania samochodu jako pościgowego radiowozu, niż czas przejazdu okrążenia Nordschleife w rekordowym tempie 9:29,84 minuty. Rekordowym, bo dzięki temu wynikowi Skoda Kodiaq RS jest na szczycie listy najszybszych aut na Nurburgringu. W swojej klasie oczywiście, a jest to klasa siedmiomiejscowych SUV-ów.

W każdym razie rekord to rekord, a zejście poniżej 9,5 minuty na tym trudnym torze jest bardzo dobrym osiągnięciem. Teraz, zgodnie z tym co piszemy powyżej, Skoda Kodiaq RS zostaje wcielona w szeregi brytyjskiej policji, gdzie służyć ma jako radiowóz patrolowo-pościgowy.

Policyjna Skoda Kodiaq RS (na Wyspach znana jako vRS), otrzymała oczywiście kilka modyfikacji na potrzeby wykorzystania jako radiowóz. Oprócz specjalnego policyjnego malowania pojawiły się sygnały świetlne w technologii LED, widoczne z każdego kierunku – na dachu, grillu i tylnej klapie.

W samochodzie zamontowano także sportowe fotele z funkcją pamięci, 10,25-calowy wirtualny kokpit oraz łączność SmartLink+. Nad optymalnym prowadzeniem samochodu czuwa natomiast zawieszenie adaptacyjne z systemem DCC (Dynamic Chassis Control).

Zobacz także: pierwsza hybrydowa Skoda - Superb iV

REKLAMA

Skoda Kodiaq RS Skoda Kodiaq RS

Skoda Kodiaq RS – silnik i ceny

Skoda Kodiaq napędzana jest 2-litrowym dieslem biturbo o mocy 240 KM i maksymalnym momencie obrotowym sięgającym 500 Nm. Zapewnia to przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie 6,9 sekundy.

Za podstawową wersję samochodu zapłacić trzeba nie mniej niż 193 550 złotych. W cenie dostajemy między innymi napęd na cztery koła czy adaptacyjne zawieszenie DCC.

W seryjnym wyposażeniu Skody Kodiaq RS znajdziemy m.in.:

  • siedmiostopniową przekładnię automatyczną DSG,
  • napęd na cztery koła,
  • adaptacyjne zawieszenie DCC,
  • wirtualny kokpit z dodatkowym trybem „Sport”,
  • 20-calowe obręcze kół ze stopów metali lekkich Xtreme,
  • reflektory w technologii LED.

Za dopłatą w wysokości 4000 złotych auto stanie się siedmiomiejscowe. W ramach opcji dodatkowych nowy SUV Skody oferuje natomiast m.in.

  • otwierany dach panoramiczny – 4500 zł,
  • pakiet multimediów z wyświetlaczem o przekątnej 9,2 cala – 5700 zł,
  • adaptacyjny tempomat – 1200 zł (do 160 km/h) lub 2500 zł (do 210 km/h),
  • czujnik martwego pola BLIND SPOT DETECTION – 2400 zł,
  • system LANE ASSIST – 1600 zł,
  • system EMERGENCY ASSIST – w pakiecie bezpieczeństwa od 5200 zł.

Skoda Kodiaq RS to także pierwszy SUV Skody dostępny opcjonalnie w wersji z lakierem metalizowanym Błękit Race, charakterystycznym dla sportowych modeli marki. Sportowy charakter auta podkreśla również odblaskowy element rozciągający się na całej szerokości, z tyłu samochodu i dobrze widoczne końcówki dwóch rur wydechowych.

Zobacz także: znajdź wymarzony samochód w najlepszej cenie!

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij