REKLAMA
Sekcja przygotowana we współpracy z marką Skoda

Skoda Octavia 1.0 e-TEC – miękka hybryda w gamie

Skoda Octavia jest dostępna z kolejnym rodzajem napędu, tym razem w formie miękkiej hybrydy. Auto oznaczone 1.0 TSI e-TEC ma oferować oszczędną jazdę na co dzień.

Skoda Octavia e-TEC Materiały prasowe
Skoda Octavia e-TEC

Skoda Octavia czwartej generacji została bardzo dobrze przyjęta na polskim rynku. Docelowo auto oferowane będzie z silnikami benzynowymi i Diesla, miękką hybrydą, a także jako mocna hybryda plug-in w rasowej wersji iV RS. Póki co pierwszym zelektryfikowanym napędem, który można zamawiać, jest mild hybrid.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Skoda Octavia e-TEC – miękka hybryda

Skoda Octavia e-TEC odzyskuje energię podczas hamowania, następnie gromadzi ją w akumulatorze i wykorzystuje do wsparcia silnika spalinowego. System ten umożliwia dostarczenie do silnika dodatkowych 50 Nm oraz pozwala na jazdę z wyłączonym silnikiem. Bezpośrednio przekłada się to na niższe zużycie paliwa i dodatkowo zwiększa komfort jazdy.

Model Octavia e-TEC wykorzystuje silnik elektryczny o napięciu 48 V z napędem pasowym, który pełni funkcję rozrusznika i generatora, a także akumulator litowo-jonowy. Rozrusznik wspiera silnik spalinowy podczas włączania i wyłączania silnika, czyniąc je szybszym i łagodniejszym.

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Umieszczony pod przednim fotelem pasażera akumulator o pojemności 0,6 kWh w całości ładowany jest energią odzyskiwaną z hamowania. Może on również zasilać akumulator rozruchowy 12 V za pomocą przetwornika prądu stałego.

Octavia e-TEC napędzana jest silnikiem 1.0 TSI o mocy 110 KM, połączonym z siedmiobiegową, automatyczną skrzynią DSG. Pod koniec roku pojawi się jednak kolejna miękka hybryda, w wersji z silnikiem 1.5 TSI i automatyczną skrzynią biegów DSG.

Hybrydowa Octavia występuje w dwóch rodzajach nadwozia, jako Liftback oraz Combi, w wersji wyposażenia Ambition (pośrednia, między Active i Style). Cena startuje od 96 700 złotych – o 9600 złotych więcej niż wersja 1.0 TSI 110 KM ze skrzynią manualną, bez systemu hybrydowego, na tym samym poziomie wyposażenia. Z kolei dopłata do wersji kombi to 3950 złotych.

W standardzie Octavii 1.0 e-TEC znajdą się m.in.:

  • czołowe oraz boczne poduszki powietrzne i kurtyny z przodu,
  • hamulec antykolizyjny,
  • funkcja wykrywania zmęczenia kierowcy DRIVER ALERT,
  • asystent pasa ruchu LANE ASSIST,
  • kontrola odstępu z funkcją awaryjnego hamowania FRONT ASSIST,
  • przednie światła przeciwmgłowe LED z funkcją CORNER,
  • czujnik zmierzchu i deszczu LIGHT AND RAIN ASSIST.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
ŠKODA MAGAZYN nr 10/2020

ŠKODA MAGAZYN nr 10/2020

Konstrukcję samochodu projektuje się tak, żeby ten sam model dało się wyposażyć w różne źródła napędu. Dzięki temu nawet popularne modele mogą być oferowane zarówno w wersji spalinowej, jak i hybrydowej czy elektrycznej. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 09/2020

ŠKODA MAGAZYN nr 09/2020

Skoda Octavia występuje nie tylko w wielu wersjach silnikowych i w kilku odmianach wyposażenia, ale także jako model o bardzo różnym charakterze i zastosowaniu – w rodzinie Octavii znajdziemy modele iV, RS, Scout i wiele więcej. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 08/2020

ŠKODA MAGAZYN nr 08/2020

Fotele w samochodzie nie służą jedynie do siedzenia. Wraz z rozwojem techniki są wyposażane w coraz więcej nowoczesnych rozwiązań – mają funkcje masażu, wentylacji i aktywnie dbają o bezpieczeństwo podróżnych. czytaj dalej >>

REKLAMA