[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
Sekcja przygotowana we współpracy z marką Skoda
PODZIEL SIĘ


Skoda Octavia RS – historia rasowego modelu

Skoda oferuje usportowione modele oznaczone literami RS już od wielu lat. Przed nami premiera kolejnego auta spod znaku Rally Sport.

Skoda Octavia RS 245 Skoda Octavia RS 245

Emblemat RS symbolizuje sportowego ducha Skody. Rozwinięcie skrótu oznaczające „Rally Sport” jest dobrze znane wśród fanów sportowej jazdy nie tylko za sprawą odnoszących sukcesy samochodów rajdowych, ale także dzięki modelom produkcyjnym, które od 2000 roku sukcesywnie wprowadzane są do gamy modelowej marki.

Ale historia emblematu RS sięga 1974 roku, kiedy producent po raz pierwszy wykorzystał go jako skrót od "Rally Sport" w prototypowych pojazdach rajdowych Skoda 180 RS i 200 RS. Od tego czasu, także dzięki znaczącym osiągnięciom Skody 130 RS w latach 70. i 80., symbol RS stał się synonimem rajdów samochodowych na najwyższym poziomie.

Od 2000 r. historię sukcesów sportowych aut Skody kontynuują modele produkcyjne RS, konsekwentnie projektowane z myślą o doskonałych osiągach. Obecnie w ofercie marki znajdują się dwa samochody z tym emblematem: Octavia RS oraz Kodiaq RS.

W marcu 2020 roku swoją premierę podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie świętować będzie czwarta już generacja Skody Octavia RS. Nowy model z emblematem RS będzie dostępny z nowoczesnymi silnikami TSI oraz TDI, a także po raz pierwszy z napędem hybrydowym typu plug-in. Tym samym Skoda otwiera nowy rozdział w swojej historii.

Zobacz także: Volvo XC40 T5 Twin Engine - z mocą dwóch silników

ŠKODA MAGAZYN nr 03/2020

Nazwa Monte Carlo znaczy wiele dla Skody – teraz trafia ona również do najnowszego crossovera, modelu Kamiq. Auto wyróżnia się zadziorną stylizacją. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 02/2020

Coraz większa liczba samochodów o wysokich osiągach jest napędzana hybrydowymi układami napędowymi. Dziś ta technika pojawia się nawet w usportowionych kompaktach. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 01/2020

Czy dziś lepiej wybrać samochód hybrydowy czy elektryczny, a może jednak coś pomiędzy nimi, czyli hybrydę typu plug-in? czytaj dalej >>

REKLAMA

Skoda Octavia RS

Octavia w wersji RS: historia pełna sukcesów

W 2000 roku Skoda wystartowała w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Świata z modelem Octavia WRC. W tym samym czasie na rynku pojawił się pierwszy samochód produkcyjny z emblematem RS symbolizującym połączenie sportowych emocji z jazdy i funkcjonalności charakterystycznej dla wszystkich modeli Skody.

Pierwsza Skoda Octavia RS została wyposażona w 1,8-litrowy silnik turbo o mocy 180 KM. Do 2005 roku wyprodukowano 17 600 egzemplarzy tego modelu w wersji sedan i combi. Drugą generację Skody Octavia RS można było zamówić z silnikiem benzynowym 2.0 TFSI o mocy 200 KM oraz po raz pierwszy z silnikiem wysokoprężnym 2.0 TDI o mocy 170 KM. Przed zakończeniem sprzedaży drugiej generacji modelu, łączna produkcja obydwu wersji wyniosła 100 tys. pojazdów.

Wprowadzona na rynek w 2013 roku Skoda Octavia trzeciej generacji odniosła jeszcze większy sukces. W pierwszym wariancie samochód był dostępny w wersjach 2.0 TSI o mocy 220 KM i TDI o mocy 184 KM oraz po raz pierwszy z napędem na cztery koła.

Kolejna wersja silnika benzynowego posiadała moc 230 KM a dla modelu Octavia RS 245 imponujące 245 KM. W Niemczech, Wielkiej Brytanii i Szwajcarii wersje RS osiągnęły ponad 20 proc. udziału w sprzedaży modelu Octavia. Całkowita produkcja trzeciej generacji tego modelu wyniosła 172 tys. pojazdów.

Zobacz także: nowy Mitsubishi ASX wchodzi do salonów

ŠKODA MAGAZYN nr 03/2020

Nazwa Monte Carlo znaczy wiele dla Skody – teraz trafia ona również do najnowszego crossovera, modelu Kamiq. Auto wyróżnia się zadziorną stylizacją. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 02/2020

Coraz większa liczba samochodów o wysokich osiągach jest napędzana hybrydowymi układami napędowymi. Dziś ta technika pojawia się nawet w usportowionych kompaktach. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 01/2020

Czy dziś lepiej wybrać samochód hybrydowy czy elektryczny, a może jednak coś pomiędzy nimi, czyli hybrydę typu plug-in? czytaj dalej >>

REKLAMA

Skoda Octavia RS iV Skoda Octavia RS iV

Elektryzująca Skoda Octavia RS iV

Nowa generacja modelu Octavia RS będzie dostępna z nowoczesnymi silnikami TDI oraz TSI o zwiększonej wydajności, a także z napędem hybrydowym typu plug-in. Skoda Octavia RS iV będzie pierwszym usportowionym modelem produkcyjnym w gamie marki, pod którego maską kryją się dwa silniki.

W zależności od sytuacji i wybranego trybu jazdy pracują one indywidualnie lub w połączeniu, łącząc korzyści zapewniane przez silnik elektryczny i silnik spalinowy. Znajdujący się w aucie akumulator można będzie też wygodnie ładować przy wykorzystaniu zewnętrznego źródła energii elektrycznej.

Premiera nowej generacji modelu Octavia RS odbędzie się podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie, który odbędzie się w dniach 3-15 marca 2020 roku.

Zobacz także: 70 elektrycznych modeli VW do 2025 roku!

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

ŠKODA MAGAZYN nr 03/2020

Nazwa Monte Carlo znaczy wiele dla Skody – teraz trafia ona również do najnowszego crossovera, modelu Kamiq. Auto wyróżnia się zadziorną stylizacją. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 02/2020

Coraz większa liczba samochodów o wysokich osiągach jest napędzana hybrydowymi układami napędowymi. Dziś ta technika pojawia się nawet w usportowionych kompaktach. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 01/2020

Czy dziś lepiej wybrać samochód hybrydowy czy elektryczny, a może jednak coś pomiędzy nimi, czyli hybrydę typu plug-in? czytaj dalej >>

REKLAMA