Tradycyjnie w ofercie będzie wersja z dieslem i silnikiem benzynowym. Zaskoczenia nie ma i pod maskę Octavii RS trafiły jednostki o pojemności dwóch litrów. Diesel ma 184 KM, a benzyna 220 KM. Ten pierwszy potrafi rozpędzić Octavię od 0 do 100 km/h w 8,1 sekundy, a drugi robi to w czasie zaledwie 6,8 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi odpowiednio 232 i 248 km/h. W opcji będzie oczywiście możliwość zamówienia skrzyni DSG, ale osiągi w tej konfiguracji nie zostały jeszcze podane.
Octavia RS to nie tylko więcej mocy, ale również pewniejsze zachowanie na drodze. Zawieszenie auta zostało utwardzone i obniżone o 12 mm (13 mm w przypadku kombi). Zawieszenie z tyłu to konstrukcja wielowahaczowa, dodatkowo standardowo każda Octavia RS będzie wyposażona w system XDS, czyli elektroniczną blokadę mechanizmu różnicowego.
Z zewnątrz Octavia RS wyróżnia się sportowym grillem z oznaczeniem wersji w kształcie plastra miodu, nowym, "ostrzejszym" zderzakiem i światłami przeciwmgielnymi. W standardzie zaciski hamulcowe są czerwone. W tylnej części króluje czarny dyfuzor i trapezoidalne końcówki wydechu, nie zabrakło też "lotki" na dachu.
Styliści stworzyli też 4 nowe wzory felg dostępnych w ofercie Octavii RS – mają one rozmiar od 17 do 19-cali i mogą mieć różne kolory (srebrny, antracytowy, czarny). W kabinie nowe są podświetlenia klamek, sportowa, 3-ramienna kierownica z perforowaną skórą (w standardzie) i aluminiowe pedały.
amis