Sekcja przygotowana we współpracy z marką Skoda

Skoda Octavia Sportline debiutuje w salonach

Skoda Octavia po raz pierwszy dostępna będzie w dynamicznej wersji Sportline, dla której przeznaczono silniki nie słabsze niż 150 KM. Znamy ceny topowego wariantu.

Skoda Octavia Sportline fot. materiały prasowe
Skoda Octavia Sportline

Skodę Octavię w wersji Sportline na pierwszy rzut oka wyróżniają m.in. czarne elementy nadwozia, trójramienna wielofunkcyjna sportowa kierownica, a także sportowe fotele ze zintegrowanymi zagłówkami i tapicerką ThermoFlux. Skodę Octavię Sportline, dostępną w wersji Liftback i Combi, można zamówić również z opcjonalnym zawieszeniem adaptacyjnym DCC. Szeroka gama jednostek napędowych obejmuje silniki wysokoprężne, benzynowe, a także hybrydę typu plug-in oraz technologię miękkiej hybrydy.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Skoda Octavia Sportline – nadwozie

Nadwozie nowej Skody Octavia Sportline, wariantu dostępnego po raz pierwszy dla tego modelu, wyróżniają czarne elementy, charakterystyczne dla gamy Sportline. Dynamiczny przedni spojler, obramowanie osłony chłodnicy i napis Skoda na pokrywie bagażnika wykończone są w błyszczącej czerni. Połyskujący czarny tylny dyfuzor ma chromowane elementy ozdobne. Czarny tylny spojler występuje zarówno w wersji Combi, jak i Liftback. Standardowe wyposażenie Skody Octavia Sportline obejmuje 18-calowe obręcze kół Vega Aero Pulsar z polerowanym czarnym wykończeniem. Opcjonalnie dostępne są, wyłącznie dla modelu Sportline, 19-calowe czarne, polerowane obręcze Taurus.

Skoda Octavia Sportline – wnętrze

Wnętrze Skody Octavia Sportline bazuje na najwyższym poziomie wykończenia Style i obejmuje wykończenie deski rozdzielczej z materiału oraz listwy ozdobne wykończone błyszczącą czernią, przypominającą lakier fortepianowy. Sportowe fotele mają zintegrowane zagłówki i są wyposażone w wyjątkowo przewiewną tapicerkę ThermoFlux. Wielofunkcyjna sportowa kierownica ma trzy ramiona i ozdobny emblemat Sportline, a na progach przednich drzwi znajduje się napis Octavia.

Skoda Octavia Sportline – silniki i napęd

Skoda Octavia Sportlinefot. materiały prasowe
Skoda Octavia Sportline

Skoda Octavia Sportline jest dostępna z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi oraz z napędami hybrydowym typu plug-in i w technologii miękkiej hybrydy. Kierowcy będą mogli wybrać spośród napędów na obie lub na przednią oś.

Gama silników zaczyna się od 150 KM, a zamyka ją opcja hybrydowa iV o mocy 204 KM. Jednostkę 1.5 TSI o mocy 150 KM można zamówić z opcjonalną 7-biegową skrzynią DSG w technologii mild hybrid, natomiast wariant z silnikiem 2.0 TSI o mocy 190 KM jest standardowo wyposażony w przekładnię DSG i napęd na obie osie. Modele z silnikiem wysokoprężnym 2.0 TDI oferują moc 150 KM z opcjonalną skrzynią DSG i napędem 4x4 oraz 200 KM z napędem na cztery koła oraz przekładnią DSG w standardzie. Octavia iV Sportline z napędem hybrydowym typu plug-in zapewnia moc 204 KM.

Opcjonalne zawieszenie adaptacyjne DCC oferuje 15 ustawień – od komfortowych po sportowe. Systemy bezpieczeństwa dostępne jako opcja obejmują proaktywny system ochrony pasażerów Crew Protect Assist z funkcją ochrony podczas dachowania oraz innowacyjne systemy wspomagające, takie jak system antykolizyjny Collision Avoidance Assist i asystent skrętu Turn Assist, a także nową centralną poduszkę powietrzną między przednimi fotelami.

Obecnie w gamie Octavii wybrać moża, oprócz wariantu klasycznego i Sportline, także usportowioną wersję RS lub wersję Scout o uterenowionym charakterze. Ceny wersji Sportline zaczynają się od 117 500 zł za model z silnikiem 1.5 TSI 150 KM, poprzez 154 350 zł za hybrydę plug-in 1.4 TSI 204 KM, aż po 157 900 zł za wersję z dieslem 2.0 TDI o mocy 200 KM i napędem na cztery koła. Modele w nadwoziu kombi są droższe o około 3,7 tys. złotych.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
ŠKODA MAGAZYN nr 12/2021

ŠKODA MAGAZYN nr 12/2021

Czeski samochód miejski od lat jest jednym z najpopularniejszych samochodów na polskim rynku, jednak tym razem, do cenionych od lat praktycznych cech, dodano coś jeszcze – sporo designerskich smaczków. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 11/2021

ŠKODA MAGAZYN nr 11/2021

„Sportowo-użyteczny” samochód – w skrócie SUV – musi łączyć w sobie cechy różnych modeli. Z jednej strony powinien zapewniać komfort i użyteczność, z drugiej – być również gotowy na dynamiczne wyzwania. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 10/2021

ŠKODA MAGAZYN nr 10/2021

Wersje Monte Carlo na stałe wpisały się do krajobrazu Skody jako modele o dynamicznym wyglądzie i oryginalnym charakterze. Jednym z nich jest Scala Monte Carlo. czytaj dalej >>

REKLAMA