Skoda Octavia nowej generacji jest po raz pierwszy w swojej historii dostępna z tak szeroką gamą napędów. Poza udoskonalonymi silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi bestseller Skody jest drugim autem tej marki oferowanym w wersji hybrydowej typu plug-in oraz pierwszym z technologią miękkiej hybrydy e-TEC. Co więcej, po raz pierwszy z silnikiem elektrycznym dostępna jest usportowiona Octavia RS iV.
Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!
Hybryda plug-in w Skodzie Octavii
Nowa Octavia jest drugim modelem, po flagowej Skodzie Superb, dostępnym z hybrydowym napędem typu plug-in – i to w dwóch wariantach mocy. W najmocniejszym wariancie usportowionej RS iV, silnik benzynowy 1.4 TSI 150 KM i silnik elektryczny 85 kW zapewniają łączną moc 245 KM i maksymalny moment obrotowy 400 Nm.
Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!
Octavia iV natomiast, w wersji wyposażenia Ambition i Style, dysponuje łączną mocą 204 KM oraz momentem obrotowym 350 Nm. Sześciobiegowa skrzynia DSG obsługiwana elektronicznie w technologii shift-by-wire zapewnia płynność i dynamikę jazdy.
- W Skodzie Octavia czwartej generacji oferujemy najszerszy wybór układów napędowych w historii wszystkich modeli marki. Wiele różnych wariantów napędów sprawia, że każdy kierowca znajdzie opcję dopasowaną do swoich preferencji. Warianty iV mogą bezemisyjnie pokonać do 60 km w cyklu WLTP. Ponadto stale dopracowujemy nasze silniki spalinowe. Stały się one jeszcze bardziej wydajne, a emisje tlenków azotu w nowej generacji silników diesla EVO zostały przez nas zmniejszone o około 80% dzięki zastosowaniu technologii twin dosing - komentuje Christian Strube, członek zarządu Skoda Auto ds. rozwoju technicznego.
60 km w trybie elektrycznym
Oba warianty Skody Octavia iV, oprócz tradycyjnego akumulatora rozruchowego 12 V umieszczonego w bagażniku, są wyposażone w wysokonapięciowe akumulatory litowo-jonowe o pojemności 37 Ah (13 kWh). Dzięki temu samochody mogą przejechać do 60 km w cyklu WLTP przy wykorzystaniu wyłącznie energii elektrycznej. Średnia emisja CO2 wynosi zaledwie około 30 g/km. Oznacza to, że model ten już teraz spełnia wymagania przyszłej normy emisyjnej Euro-6d.
Akumulator hybrydowych wariantów Skody Octavia iV typu plug-in można w wygodny sposób ładować w garażu, używając konwencjonalnego domowego gniazdka elektrycznego 230 V lub ładowarki ściennej o mocy do 11 kW. Samochodowe gniazdo ładowania jest ukryte pod klapką z przodu auta po stronie kierowcy, która otwiera się po naciśnięciu przycisku w panelu drzwi.
Komentarze
~Rozczarowany, 2020-11-02 21:34:30
~Tomasz Hanczaruk, 2020-08-11 19:02:17
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?