REKLAMA
Sekcja przygotowana we współpracy z marką Skoda

Skoda Octavia stawia na design

Nowa Skoda Octavia swoją stylistyką przeniosła się o poziom wyżej, zachowując swoje dotychczasowe cechy, jak choćby przestronne wnętrze.

Skoda Octavia czwartej generacji auto motor i sport
Skoda Octavia czwartej generacji, fot. Jacek Hanusz

Skoda Octavia czwartej generacji jest większa i jeszcze bardziej przestronna. Bestsellerowy model został zaprojektowany zgodnie z nowym językiem designu Skody, w którym elementy estetyczne podkreślają wyrazistość i nowy charakter pojazdu. Nowa Octavia emanuje ponadczasowym designem wyrażającym pewność siebie. Premiera bestsellerowego modelu odbyła się 11 listopada w Pradze.

- Model Octavia to ikona Skody, która nieustannie wyznacza kierunek rozwoju designu marki. W czwartej generacji tego modelu emocjonujący i dynamiczny design ma podkreślać wyrazistość, a także funkcjonalność pojazdu. Skuteczne połączenie tych aspektów sprawia, że nowa wersja Skody Octavia jest dopasowana do potrzeb klientów i jesteśmy pewni, że będzie cieszyć się wśród nich dużą popularnością – mówi Oliver Stefani, Szef Designu Skoda Auto.

Skoda Octavia – design

Skoda Octavia, której światowa premiera odbyła się 11 listopada w Pradze, charakteryzuje się jeszcze większą dynamiką i emocjonalnym designem. Bestsellerowy model wyróżnia wizualnie nowy przedni zderzak oraz ostro zarysowane reflektory.

Zwiększyła się także długość i szerokość pojazdu. Octavia Combi ma 2689 mm długości oraz 1829 mm szerokości. W wersji limo długość pojazdu wzrosła o 19 mm do 4689 mm, a szerokość o 15 mm do 1829 mm. Rozstaw osi wynosi 2686 mm.

Zobacz także: nowy Volkswagen Golf - wszystko, co musisz o nim wiedzieć

Nowa Skoda Octavia posiada również jeszcze bardziej przestronne i odmienione wnętrze, w którym na pierwszy plan wychodzi nowa dwuramienna kierownica z eleganckim chromowanym wykończeniem. W wariancie wielofunkcyjnym można uruchomić przy jej pomocy 14 funkcji.

Nowa Octavia to pierwsza Skoda, w której zastosowano technologię „shift by wire” do sterowania skrzynią biegów DSG. Dźwignia zmiany biegów nie jest już połączona mechanicznie ze skrzynią biegów, za to przekazuje informację o wybranym biegu elektronicznie. Zamiast znanej dźwigni DSG w konsoli środkowej nowej Octavii umieszczono nowy moduł sterowania z małym przełącznikiem kołyskowym do wyboru trybu jazdy.

- Projektując samochody Skody przykładamy wagę nie tylko do rozwoju uniwersalnych cech designu marki, ale także inwestujemy w indywidualny charakter każdego modelu. Dlatego w nowej Skodzie Octavia elementy designu charakterystyczne dla tego modelu, takie jak: podwójna struktura przednich reflektorów, grill z pionowymi listwami, zostały poddane ewolucji. W tylnej części pojazdu zastosowano światła w kształcie litery C od dawna będące nieodłącznym elementem DNA Skody – dodaje Oliver Stefani.

W bestsellerowej Skodzie Octavia przeprojektowano konsolę środkową, panele drzwiowe i tablicę z wielopoziomowym układem wskaźników. Przypomina ona kształtem przedni grill Skody i obejmuje kontrastujący, kolorowy obszar pod dużym centralnie umieszczonym wyświetlaczem.

Po raz pierwszy wykorzystano również szczególnie przyjazne dla kręgosłupa ergonomiczne fotele. Oprócz funkcji ogrzewania dostępna jest dla nich możliwość masażu oraz wentylacji chłodzącej. Opcjonalne fotele sportowe są pokryte oddychającą tkaniną ThermoFlux.

Zobacz także: szukasz samochodu? Tu znajdziesz najlepsze oferty

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
ŠKODA MAGAZYN nr 12/2020

ŠKODA MAGAZYN nr 12/2020

Skąd wzięła się nazwa tego modelu? Ile wersji będzie oferowanych w sprzedaży? Czy Skoda naprawdę ma napęd na tylne koła? Odpowiedź na te i na inne pytania. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 11/2020

ŠKODA MAGAZYN nr 11/2020

Za pomocą smartfona można dzisiaj monitorować samochód, a nawet zdalnie nim sterować – dzięki łączności LTE, GPS, Bluetooth i NFC. Z większości funkcji można korzystać z każdego miejsca na świecie, będąc daleko od samochodu. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 10/2020

ŠKODA MAGAZYN nr 10/2020

Konstrukcję samochodu projektuje się tak, żeby ten sam model dało się wyposażyć w różne źródła napędu. Dzięki temu nawet popularne modele mogą być oferowane zarówno w wersji spalinowej, jak i hybrydowej czy elektrycznej. czytaj dalej >>

REKLAMA