[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Skoda Octavia z 700 tys. km przebiegu

Pojawiła się dwie dekady temu i od początku była prawdziwym hitem. Skoda Octavia pierwszej generacji okazuje się autem nie do zdarcia. Jeden z jej egzemplarzy ma 700 tys. km na liczniku i właśnie został poddany gruntownej renowacji.

Skoda Octavia z 700 tys. km przebiegu Skoda Octavia z 700 tys. km przebiegu

Pierwsza Skoda Octavia pojawiła się na rynku w 1996 roku. Duży, przestronny samochód oferował rozwiązania znane z Volkswagena Golfa IV generacji za znacznie mniejszą cenę. Między innymi to zdecydowało o jej niesamowitym sukcesie, który właściwie trwa do dziś.

Serwis CarThrottle opisuje niezwykły egzemplarz Skody Octavii z rynku brytyjskiego, która na swoim liczniku ma już ponad 432 tys. mil przebiegu, co przelicza się na 700 tys. kilometrów. O ile dawniej takie przebiegi nie dziwiły, to współczesne samochody mogą tylko pomarzyć o podobnych wynikach.

REKLAMA

REKLAMA

Skoda Octavia z 700 tys. km przebiegu Skoda Octavia z 700 tys. km przebiegu

Opisywana w materiale, napędzana nieśmiertelnym silnikiem 1.9 TDI o mocy 90 KM Octavia brała niedawno udział w teście spalania. Miała za zadanie przejechać niemal 1300 kilometrów - z Londynu na tor Nurburgring i z powrotem - na jednym baku paliwa. Czyli 60 litrach. Jak sie nietrudno domyślić, oszczędny diesel dał radę.

Po 24 godzinach w trasie i obowiązkowej rundzie honorowej po Północnej Pętli Nurburgringu, komputer pokładowy pokazał średnie spalanie na poziomie 3,3 l/100 km. Rzeczywiste zużycie paliwa, zmierzone po ponownym zatankowaniu auta, pokazało - wciąż imponujące - 3,8 l/100 km.

REKLAMA

Skoda Octavia z 700 tys. km przebiegu Skoda Octavia z 700 tys. km przebiegu

Po tym wyczynie leciwa Skoda Octavia poddana została gruntownemu remontowi, z wykorzystaniem elementów wnętrza z wersji RS. Efekt końcowy jest taki, że auto wygląda, jakby dopiero co wyjechało z salonu.

Oprócz czyszczenia kabiny i wymiany jej elementów na pochodzące z Octavii RS, mechanicy zajęli się remontem zawieszenia, hamulców, wymianą płynów, opon i założeniem nowych, efektownych obręczy kół. Całość przemalowano na gustowny, granatowy kolor.

Zobacz także:
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 73 900 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, kombi-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 (2)
ZOBACZ KOMENTARZE

REKLAMA

REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij