[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
Sekcja przygotowana we współpracy z marką Skoda

Škoda RS - rozpoznaj sportowe modele

Skoda kojarzy nam się głównie ze zdroworozsądkowymi modelami, ale czeska marka niemal od 120 lat buduje też samochody sportowe. Rozpoznasz je?

Skoda RS Sportowe modele Skody

Sportowa historia Skody jest bardzo bogata. I nie chodzi tylko o sukcesy z ostatnich lat odnoszone przez Fabie S2000 i R5 ani nawet o udział w WRC, gdzie kierowcy ścigali się Fabią i Octavią. Ta historia zaczęła się dużo wcześniej – w 1895 roku, kiedy ojcowie czeskiej marki, Václav Klement i Václav Laurin, założyli fabrykę. Początkowo produkowano w niej rowery i motocykle, dlatego w rajdach jako pierwsze zaczęły startować właśnie motocykle.

Już w 1901 roku Narcis Podsedníček motocyklem marki L&K nieoficjalnie wygrał rajd z Paryża do Berlina – nieoficjalnie, bo kierowca przyjechał na metę o 3 nad ranem, na długo przed sędziami, którzy nie spodziewali się, że kierowcy będą jechali tak szybko...

Pierwsze zwycięstwa automobilu czeskiej marki przyszły w 1905 roku, kiedy czterocylindrowym modelem Laurin & Klement FCS z silnikiem o mocy 95 KM kierowcy wygrywali wyścigi górskie i wytrzymałościowe, a w 1908 roku pobili rekord prędkości toru Brooklands w Wielkiej Brytanii – 109 lat temu czeski samochód rozpędził się do 108 km/h!

Sportowe modele Skody rozsławiły sukcesy modelu 130 RS, a także późniejsze występu Fabii i Octavii w mistrzostwach świata WRC. Te niosły za sobą konieczność budowy drogowych samochodów ze sportową nutą, dlatego od wielu lat Skoda buduje szybkie odmiany modeli Fabia i Octavia oznaczone emblematami "RS".

Czy rozpoznasz po zdjęciach detali usportowione samochody marki?

Rozpocznij QUIZ

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE

ŠKODA MAGAZYN nr 06/2020

Dziś niemal każdy producent oferuje auta z napędem hybrydowym plug-in. Nie tylko zwykłe modele, ale również usportowione. Jaką korzyść daje hot hatchowi wsparcie elektronów? czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 05/2020

Kiedyś samochód miał co najwyżej klakson czy wycieraczki, dziś naszpikowany jest elektrycznymi odbiornikami i czujnikami, przez co pod skórą ma kilka kilometrów okablowania. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 04/2020

Jak przez 125 lat zmieniły się samochody? Diametralnie. Najlepszy przykład – dotąd wlewaliśmy do baku benzynę lub olej napędowy, ale dziś coraz częściej podłączamy auta do gniazdka. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 03/2020

Nazwa Monte Carlo znaczy wiele dla Skody – teraz trafia ona również do najnowszego crossovera, modelu Kamiq. Auto wyróżnia się zadziorną stylizacją. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 02/2020

Coraz większa liczba samochodów o wysokich osiągach jest napędzana hybrydowymi układami napędowymi. Dziś ta technika pojawia się nawet w usportowionych kompaktach. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 01/2020

Czy dziś lepiej wybrać samochód hybrydowy czy elektryczny, a może jednak coś pomiędzy nimi, czyli hybrydę typu plug-in? czytaj dalej >>

REKLAMA