Nowa Skoda Scala w ofercie marki zastępuje model Rapid, od którego jest większa i lepsza pod każdym względem. Zbudowana na platformie MQB A0 Grupy Volkswagena ma podbić serca klientów na całym niemal świecie.
Samochód w ofercie marki uplasuje się pomiędzy miejską Fabią i rozrośniętym kompaktem – Octavią. Wiemy już, że Scala ma mieć przestronne wnętrze i przepastny bagażnik. Znamy też gamę silników, jakie trafią pod maskę auta.
Chcąc rywalizować na rynku z uznanymi graczami, jak Volkswagen Golf, Opel Astra czy Ford Focus, Scala musi zaproponować jednak coś więcej, niż bazowe jednostki napędowe. Wśród nich mamy póki co trzy benzynowe, jednego diesla i jeden motor na gaz CNG.
Topową – póki co – odmianą napędową nowej Skody jest 1,5-litrowy silnik TSI, który generuje moc 150 koni mechanicznych. Niemało, ale przy rywalach oferujących nawet 350-konne hot-hatche wygląda to skromnie.