REKLAMA
Sekcja przygotowana we współpracy z marką Skoda

Skoda Slavia – oficjalna premiera wyjątkowego roadstera

Skoda Slavia jest rasowym roadsterem, który powstał w ramach projektu studenckiego Akademii Skody. Samochód wygląda świetnie i szkoda, że jest to jedyny egzemplarz, jaki powstanie.

Skoda Slavia Materiały prasowe
Skoda Slavia

Zapowiadany już od kilku miesięcy model Skody Scali w wersji spider nazywa się Slavia, o czym pisaliśmy niedawno. Nazwa jest odwołaniem do historii marki i pierwszych rowerów, wyprodukowanych przez założycieli firmy – Václava Laurina oraz Václava Klementa. Teraz wiemy, jak ten samochód wygląda, jaki silnik ma pod maską i jak został wyposażony.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Skoda Slavia – nadwozie i wnętrze

Skoda Slavia jest zgrabnym, kompaktowym roadsterem, który bazuje na modelu Scala, ale jest od niego znacznie krótszy. Na pierwszy rzut oka auto przywodzi na myśl Renault Wind – model produkowany w latach 2010-13.

Studenci Akademii Skody obrali sobie za cel zbudowanie samochodu marzeń. Kolor nadwozia to White Crystal Blue, który składa się z trzech warstw, tworzących opalizujący efekt. Diody LED umieszczone pod progami bocznymi i za felgami aluminiowymi, dają efektowne zewnętrzne oświetlenie w kolorach niebieskim, czerwonym oraz białym.

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Skoda Slavia jest dwudrzwiowa, a w miejsce tylnej kanapy trafiły efektowne „garby”, jak na rasowy sportowy kabriolet przystało. Z tyłu pojawił się też nowy zderzak, z efektownym dyfuzorem, a napis SKODA jest podświetlany. Całości efektu dopełniają duże koła w stylu RS z niskoprofilowymi oponami i czerwonymi zaciskami hamulców.

ŠKODA MAGAZYN nr 10/2020

ŠKODA MAGAZYN nr 10/2020

Konstrukcję samochodu projektuje się tak, żeby ten sam model dało się wyposażyć w różne źródła napędu. Dzięki temu nawet popularne modele mogą być oferowane zarówno w wersji spalinowej, jak i hybrydowej czy elektrycznej. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 09/2020

ŠKODA MAGAZYN nr 09/2020

Skoda Octavia występuje nie tylko w wielu wersjach silnikowych i w kilku odmianach wyposażenia, ale także jako model o bardzo różnym charakterze i zastosowaniu – w rodzinie Octavii znajdziemy modele iV, RS, Scout i wiele więcej. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 08/2020

ŠKODA MAGAZYN nr 08/2020

Fotele w samochodzie nie służą jedynie do siedzenia. Wraz z rozwojem techniki są wyposażane w coraz więcej nowoczesnych rozwiązań – mają funkcje masażu, wentylacji i aktywnie dbają o bezpieczeństwo podróżnych. czytaj dalej >>

W kabinie Skody Scali Spider zmian w stosunku do seryjnego modelu nie ma aż tak wiele. Zmieniła się kierownica – jest bardziej sportowa i wykończona częściowo białą skórą. Ta znalazła się też na dźwigni zmiany biegów. Wymienione zostały też fotele – w miejsce seryjnych pojawiły się sportowe fotele kubełkowe.

Uwagę przyciąga jeszcze jeden wyjątkowy detal – czarny skórzany element dekoracyjny z wyhaftowanymi lwami, za którymi ukryto dwa głośniki basowe. Moc wyjściowa subwoofera wynosi 2250 watów, a pozostałe głośniki uzupełniają ją o dodatkowe 320 watów.

Kolejny kreatywny pomysł studentów można odkryć zaglądając do bagażnika modelu Slavia. Znajdują się w nim dwie hulajnogi elektryczne Skoda.

Skoda Slavia – silnik i napęd

Osiągi Skody Slavia nie są znane, ale do jej napędu użyto „przyzwoicie mocnego” silnika benzynowego 1.5 TSI o mocy 150 KM, pochodzącego oczywiście z bazowego modelu Scala. Współpracuje on z siedmiobiegową skrzynią DCT.

Inne elementy zaczerpnięte z modelu, będącego podstawą samochodu studenckiego, obejmują przednią i tylną oś, układ kierowniczy, elektronikę, a także systemy wspomagające, a także deskę rozdzielczą, wirtualny kokpit i system Infotainment.

Skoda 1100 OHC inspiracją

Jedną z inspiracji dla prototypowego modelu Slavia stanowiła Skoda 1100 OHC, dwumiejscowy prototyp samochodu sportowego z otwartym dachem, zaprojektowany w 1957 roku z myślą o rajdach długodystansowych.

Skoda 1100 OHCMateriały prasowe
Skoda 1100 OHC

Dzięki aerodynamicznemu nadwoziu z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem szklanym i niskiej wadze wynoszącej zaledwie 550 kg, napędzane czterocylindrowym silnikiem auto osiągało prędkość maksymalną 200 km/h. Stworzenie prototypu stanowiło przełomowy moment w historii samochodów sportowych Skody. Jeden z dwóch istniejących oryginałów można obecnie podziwiać w Muzeum Skody w Mladá Boleslav.

Wzorując się na Skodzie 1100 OHC studenci postanowili przekształcić kompaktową Skodę Scala w model Slavia cabrio. Wymagało to licznych modyfikacji nadwozia samochodu. Dach został usunięty, a tylne drzwi przyspawano. Wzmocniono także podwozie. Dzięki temu kompaktowy model z pięcioma miejscami zmienił się w dwumiejscowy pojazd o sportowym charakterze.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA