REKLAMA
Sekcja przygotowana we współpracy z marką Skoda

Skoda Slavia – powstaje roadster na bazie Scali

Zapowiadany od kilku miesięcy model Skody Scali w wersji spider nazywać się będzie Slavia. Dodajmy jednak, że powstanie jedyny egzemplarz, zbudowany przez uczniów Akademii Skody.

Skoda Slavia - projekt Akademii Skody Skoda Slavia - projekt uczniów Akademii Skody

Jak pisaliśmy w maju, studenci Akademii Skody powrócili do prac nad budową Skody Scala w rasowym wydaniu Spider, po przerwie wymuszonej przez pandemię koronawirusa. Model zobaczymy już niebawem, bo z naszych informacji wynika, że nastąpi to jeszcze w tym miesiącu.
Skoda Slavia i rowery w tle

Nazwa Slavia to odwołanie do historii marki Skoda, która rozpoczęła się od rowerów, kiedy to w 1895 roku Václav Laurin oraz Václav Klement obrali sobie za cel stworzenie niezawodnego roweru dla każdego. W ten sposób powstała ceniona wśród cyklistów Slavia, która nawet po wielu latach cieszy się pamięcią i ogromnym zainteresowaniem.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

W procesie produkcji najważniejsze było zapewnienie najwyższej jakości i niezawodności rowerów. Zagwarantować je miały rygorystyczne testy, m.in. innowacyjne, napełniane powietrzem opony były zanurzane 3 metry pod wodą na 24 godziny, aby upewnić się, że do środka nie dostała się ani jedna kropla wody.

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Dobra sława roweru Slavia nie słabnie pomimo upływu czasu. Vladimír Vidim, cyklista i pasjonat rowerów, postawił sobie w ubiegłym roku ambitny cel rekonstrukcji legendarnego roweru oraz ukończenia na nim jednego odcinka Tour de France 2019 o długości 135 kilometrów.

Choć trasa była bardzo wymagająca, udało się zrealizować cel. Pokonanie 135 kilometrów Tour de France na modelu Slavia zajęło konstruktorowi 17 godzin i 17 minut. Mimo że Vladimír zakończył etap długo po ustalonym limicie czasowym, honorowy medal L'Étape został mu zasłużenie przyznany.

ŠKODA MAGAZYN nr 08/2020

ŠKODA MAGAZYN nr 08/2020

Fotele w samochodzie nie służą jedynie do siedzenia. Wraz z rozwojem techniki są wyposażane w coraz więcej nowoczesnych rozwiązań – mają funkcje masażu, wentylacji i aktywnie dbają o bezpieczeństwo podróżnych. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 07/2020

ŠKODA MAGAZYN nr 07/2020

Nowa Skoda Octavia ma nowoczesne wyposażenie, które dotąd kojarzyło się głównie z samochodami luksusowymi. Wśród nich m.in. ergonomiczne fotele z funkcją masażu i wentylacji. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 06/2020

ŠKODA MAGAZYN nr 06/2020

Dziś niemal każdy producent oferuje auta z napędem hybrydowym plug-in. Nie tylko zwykłe modele, ale również usportowione. Jaką korzyść daje hot hatchowi wsparcie elektronów? czytaj dalej >>

REKLAMA

Skoda Slavia – rasowy roadster

Wróćmy jednak do samochodów i nowej Skody Slavia. Niestety samochód ten nie wejdzie do seryjnej produkcji, bowiem jest jednym z tych wyjątkowych aut, które powstają od kilku lat jako prace dyplomowe studentów Akademii Skody.

Warto wspomnieć, że w przygotowaniu szkiców modelu pomagał sam Oliver Stefani, szef designu Skody. Następnie studenci pracowali nad przeniesieniem projektu do rzeczywistości i zbudowaniem gotowego modelu koncepcyjnego. O ile jeszcze w marcu planowano prezentację na czerwiec, to opóźnienie z powodu pandemii przesunęło tę datę na koniec lipca. Wcześniej mówiło się, że może to być sierpień, a nawet wrzesień.

Przypomnijmy w tym miejscu, że zeszłoroczny model koncepcyjny studentów Akademii Skody nazywał się Skoda Mountiaq i był to pick-up na bazie Skody Kodiaq. Dwa lata temu natomiast na warsztat wzięli model Karoq i przerobili na bardzo efektowny kabriolet – Skodę Sunroq.

Skoda Slavia – efektowna, bez szans na produkcję

Uczestnicy projektu bazują na nowej kompaktowej Skodzie Scala, której premiera miała miejsce w 2018 roku. Celem młodych projektantów jest zbudowanie modelu w wersji Spider, a więc sportowego kabrioletu. Nie wystarczy tu zatem ucięcie dachu, ale dodatkowo stworzyć trzeba efektowne przetłoczenia i sportowe wykończenie przestrzeni za przednimi fotelami.

Jak widać na oficjalnych szkicach, Scala Spider będzie dwudrzwiowa, a w miejsce tylnej kanapy trafią efektowne „garby”, jak na rasowy sportowy kabriolet przystało. Prawdopodobnie całe nadwozie ulegnie skróceniu w stosunku do seryjnej Scali.

Z tyłu natomiast nowy będzie zderzak, z efektownym centralnie umieszczonym wydechem oraz czerwonym odblaskowym paskiem na całej szerokości auta. Całości efektu dopełnią duże koła w stylu RS z niskoprofilowymi oponami i czerwonymi zaciskami hamulców.

W kabinie Skody Scali Spider zmian w stosunku do seryjnego modelu nie będzie raczej aż tak wiele. Na pewno zmieni się kierownica – na bardziej sportową, obszytą czerwoną nicią. Ten akcent trafi zapewne również na inne elementy, jak dźwignia zmiany biegów czy dźwignię hamulca ręcznego.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA