Sekcja przygotowana we współpracy z marką Skoda

Skoda Slavia – zgrabny sedan, nie dla Europy

Skoda Slavia to bardzo ładnie skrojony sedan segmentu B, z pojemnym bagażnikiem i sporym wnętrzem. Niestety, to model wyłącznie dla rynku indyjskiego. A szkoda.

Skoda Slavia fot. materiały prasowe
Skoda Slavia

Slavia to model zbudowany na platformie MQB-A0-IN, specjalnie przeznaczonej dla modeli z rynku indyjskiego. Wcześniej oparto na niej Skodę Kushaq, czyli SUV-a, którego także nie zobaczymy w Europie.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na Facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Skoda Slavia - sedan segmentu B, większy od Octavii I

Skoda Slaviafot. materiały prasowe
Skoda Slavia

Nowy sedan ma bardzo zgrabne proporcje i przyjemną dla oka stylistykę. Przód przypomina Skodę Fabię, natomiast tył jest niepodobny do innych modeli marki. Zachodzące na klapę bagażnika klosze lamp i przetłoczenie przypominające spoiler prezentują się świeżo, z kolei sylwetka Slavii sugeruje, że to liftback. Tymczasem mamy do czynienia z pełnoprawnym sedanem.

Długość nadwozia Skody Slavii sięga 4541 mm, szerokość 1752 mm, a wysokość to 1487 mm. Wszystko to, wraz z rozstawem osi równym 2651 mm, czyni ze Slavii, przedstawicielki segnentu B, samochód większy od Skody Octavii pierwszej generacji (która miała 4511 mm długości, szerokość 1731 mm, wysokość 1429 mm, a rozstaw osi 2512 mm). Podobnej wielkości, jak w pierwszej Octavii, jest bagażnik, mieszczący w Slavii 521 litrów (tylko o 7 l mniej niż w Octavii I). Po rozłożeniu tylnej kanapy zmieścimy natomiast 1050 litrów i to wynik wyraźnie słabszy od wspomnianej Octavii.

Skoda Slavia - kabina jak w Fabii

Skoda Slaviafot. materiały prasowe
Skoda Slavia

Bardziej niż przyzwoicie prezentuje się kabina Slavii, która do złudzenia przypomina kokpit nowej Skody Fabii, z okrągłymi kratkami bocznych nawiewów. Opcjonalnie znajdziemy tu ekran wirtualnych zegarów oraz 10-calowy wyświetlacz dotykowy systemu infotainment. Wśród opcji znajdziemy ponadto:

  • wentylowane przednie fotele
  • bezkluczykowy dostęp
  • szklany dach
  • rozwiązania Simply Clever (w tym m.in. porty USB-C z tyłu, kieszenie na smartfony, indukcyjne ładowanie, haczyki na kurtki, elementy zabezpieczające bagaż i wiele innych)
 
ŠKODA MAGAZYN nr 14/2021

ŠKODA MAGAZYN nr 14/2021

Napęd elektryczny podbija nie tylko świat samochodów drogowych, ale i wyczynowych. Skoda we współpracy z marką Kreisel Electric opracowała właśnie koncepcyjne auto rajdowe z takim rodzajem napędu. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 13/2021

ŠKODA MAGAZYN nr 13/2021

Największy SUV w gamie modeli Skody został właśnie odświeżony - dotyczy to każdej z szerokiej palety wersji tego modelu. Sprawdźmy co zmieniło się w tym modelu. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 12/2021

ŠKODA MAGAZYN nr 12/2021

Czeski samochód miejski od lat jest jednym z najpopularniejszych samochodów na polskim rynku, jednak tym razem, do cenionych od lat praktycznych cech, dodano coś jeszcze – sporo designerskich smaczków. czytaj dalej >>

REKLAMA

Skoda Slavia - silniki i napęd

Skoda Slaviafot. materiały prasowe
Skoda Slavia

Co trafi pod maskę Skody Slavii? Klienci będą mieli wybór między 115-konnym silnikiem 1.0 TSI, a 150-konną jednostką 1.5 TSI. Słabsza jednostka łączona jest z 6-biegową skrzynią manualną lub 6-stopniowym zwykłym automatem, zaś mocniejszy z napędów opcjonalnie dostępny jest z 7-stopniową przekładnią DSG.

Zamówienia można już składać, ale to dotyczy klientów w Indiach. My musimy obejść się smakiem, bo Skoda koncentruje się w Europie na gamie SUV-ów oraz tradycyjnych modelach, jak Fabia, Scala i Octavia, nie zapominając o Superbie. Jak oceniacie Skodę Slavię? Czy waszym zdaniem mogłaby podbić polski rynek?

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA