REKLAMA
Sekcja przygotowana we współpracy z marką Skoda
4/2021 Temat numeru Skoda Superb iV Sportline

Skoda Superb iV Sportline – sport i komfort

Co wyjdzie z połączenia mocnego napędu hybrydowego oraz sportowo wyglądającej wersji stylistycznej? Powstanie taki samochód jak Skoda Superb iV Sportline – dziarsko stylizowany, ekonomiczny i szybki, a przede wszystkim wygodny samochód.

Skoda Superb iV Sportline materiały prasowe
Skoda Superb iV Sportline

Kiedyś sprawa była prosta: samochód mógł być oszczędny, ale oznaczało to niewielkie nadwozie i słaby silnik, mógł być również sportowy, jednak osiągi zapewniałby kosztem ekonomi i komfortu jazdy, a w końcu – mógł być duży i wygodny, ale nie szło to w parze z niskim zużyciem paliwa, ani sportowymi wrażeniami z jazdy. Dzisiaj, kiedy do słowa dochodzi nowoczesna technika, można mieć cechy auta ekonomicznego, szybkiego i komfortowego w jednym samochodzie. Idealnym przykładem zdaje się być właśnie Skoda Superb iV, czyli samochód napędzany przez mocny i ekonomiczny układ hybrydowy typu plug-in, szczególnie w wersji Sportline, w której ma w też wiele detali, które dodają charakterowi auta nieco pikanterii.

 

Skoda Superb iV – zadziorna stylizacja

Już od momentu debiutu w 2015 roku Skoda Superb zaskakiwała swoim designem i nawet dzisiaj, po face liftingu i kilkuletniej obecności na rynku – nadal wygląda atrakcyjnie. Nie ma na to wpływu nawet fakt, że na ulicach pełno jest dzisiaj tych samochodów, ponieważ design nadal się nie opatrzył. Po ostatnich zmianach samochód otrzymał nieco zmodyfikowane zderzaki i inne wypełnienie reflektorów i lamp, jednak tylko wprawne oko dostrzeże różnicę pomiędzy dwiema wersjami tego samochodu.

 

Skoda Superb iV Sportlinemateriały prasowe
Skoda Superb iV Sportline

Skodę Superb można kupić w kilku wersjach różniących się wyglądem i wyposażeniem, ale najbardziej wyróżniająca się odmiana to oczywiście Sportline, w której auto ma nadwozie stylizowane jak samochód sportowy. Na raki wizerunek składa się kilka elementów, przede wszystkim duże obręcze kół, sportowo stylizowane zderzaki, imitacja końcówek układu wydechowego czy oznaczenia Sportline na karoserii. Do tego dochodzą elementy, które możemy spotkać we wnętrzu – trójramienna kierownica obszyta perforowaną skórą, sportowe, mocno wyprofilowane fotele zintegrowane z zagłówkiem i obszyte alcantarą, czarna podsufitka czy listwy dekoracyjne przypominające strukturą włókno węglowe.

Skoda Superb iV Sportlinemateriały prasowe
Skoda Superb iV Sportline

Stylizacja samochody robi ogromne wrażenie, szczególnie w testowanej wersji, czyli w białym kolorze i z kontrastowymi, czarnymi detalami. W tym kolorze polakierowano oznaczenia na pokrywie bagażnika, listy okien, osłonę chłodnicy, a nawet lusterka i lotkę na pokrywie bagażnika. Imponujące są również 19-calowe obręcze kół w nietypowym wzorze, które wyglądają rewelacyjnie zarówno podczas jazdy, jak i na postoju – nie możemy zdecydować się, kiedy lepiej.

Skoda Superb w wersji Sportline – usportowiony typ

 

Skoda Superb iV Sportlinemateriały prasowe
Skoda Superb iV Sportline

Równie ważne jak to, że samochód wygląda efektownie jest fakt, że również prowadzi się w sposób, który angażuje kierowcę do jazdy. Oznacza to, że mimo swoich gabarytów i charakterystyki – przecież Superb to przede wszystkim duży i wygodny samochód do połykania dalekich tras – auto okazuje się bardzo dynamiczne, a przede wszystkim ostre w prowadzeniu. Składają się na to przede wszystkim liczne ulepszenia, jakie dostajemy w wersji Sportline.

Auto ma adaptacyjne zawieszenie z amortyzatorami o zmiennej sile tłumienia, a więc jednym przyciskiem można sprawić, że samochód będzie prowadził się jak sportowa limuzyna albo jak samochód bardzo komfortowy – wystarczy zmienić tryb pracy ze sport na komfort i odwrotnie, żeby zobaczyć jak duża jest wtedy różnica w charakterze samochodu. W sportowym trybie jazdy usztywnia się także układ kierownicy, bardziej rasowy staje się dźwięk silnika, a samochód zdecydowanie szybciej reaguje na wciśnięcie gazu – wtedy zarówno silnik jak i skrzynia biegów przechodzą w ostrzejszy tryb pracy.

Skoda Superb iV Sportlinemateriały prasowe
Skoda Superb iV Sportline

Wtedy również kierowca ma do dyspozycji całą moc układu napędowego, co w przypadku hybrydowego Superba iV oznacza – moc dwóch silników. Auto napędza zespół składający się z turbodoładowanego silnika 1.4 TSI oraz jednostki elektrycznej, które łącznie wytwarzają 218 KM i 400 Nm momentu obrotowego. To wystarczające parametry, aby rozpędzić samochód do 100 km/h w czasie 7,7 sekundy i osiągnąć nawet 224 km/h prędkości maksymalnej. Jednak w takim samochodzie nie są najważniejsze liczby, ale odczucia z jazdy. Te są wyśmienite, ponieważ układ napędowy momentalnie reaguje na wciśnięcie gazu, a samochód przyspiesza w okamgnieniu. To dlatego, że silnik elektryczny oddaje kierowcy całą siłę napędową znacznie szybciej niż spalinowy – już od dotknięcia pedału gazu.

Hybrydowa Skoda Superb – ekologiczna strona

 

Skoda Superb iV Sportlinemateriały prasowe
Skoda Superb iV Sportline

Jak już opisaliśmy, Skoda Superb iV w wersji Sportline jest wygodnym i szybkim samochodem, czas pokazać jego ostatnią, ekologiczną twarz. Samochód ten ma napęd hybrydowy typu plug-in, który z perspektywy kierowcy może działać na dwa różne sposoby – można poruszać się w trybie elektrycznym lub hybrydowym. Takie samochody można podłączać do gniazdka lub ładowarki, aby uzupełnić energię w akumulatorach (mogą zmagazynować 13 kWh energii elektrycznej), a wtedy można poruszać się w trybie czysto elektrycznym – do około 60 km. W tej sytuacji samochód nie hałasuje i nie emituje szkodliwych substancji, bo silnik spalinowy jest wyłączony.

Kiedy jednak energia w akumulatorze zostanie wyczerpana, auto przechodzi w hybrydowy tryb pracy. Oznacza to, że dzięki systemowi odzyskiwania energii podczas hamowania i odpuszczania gazu, akumulatory są stale doładowywane podczas jazdy, a układ napędowy tak żongluje zadaniami między silnikiem spalinowym i elektrycznym, aby jak najczęściej wykorzystywać ten drugi, aby oszczędzać paliwo i mniej szkodzić środowisku.

Skoda Superb iV Sportlinemateriały prasowe
Skoda Superb iV Sportline

W rezultacie, co zapowiedzieliśmy na początku, Skoda Superb iV Sportline to nie tylko duża i pakowana limuzyna, ale również samochód bardzo dynamiczny i ostry w zakrętach, a w końcu – samochód komfortowy i ekologiczny, co zapewnia napęd hybrydowy typu plug-in. Czy samochody w jednym? To jednak możliwe.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

ŠKODA MAGAZYN nr 05/2021

Chociaż to zaskakujące, nie każdy kierowca chce jeździć SUV-em – dla takich osób stworzono uterenowione kombi. W ofercie Skody znajdziemy dwa modele tego typu: Octavię i Superba Scout. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 04/2021

Co wyjdzie z połączenia mocnego napędu hybrydowego oraz sportowo wyglądającej wersji stylistycznej? Powstanie taki samochód jak Skoda Superb iV Sportline – dziarsko stylizowany, ekonomiczny i szybki, a przede wszystkim wygodny samochód. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 03/2021

Samochody hybrydowe typu plug-in są pomostem między autami spalinowymi i elektrycznymi. Przykładem takiego auta jest Skoda Octavia iV, która jakby przypadkiem – jest jedną z najbardziej komfortowych odmian tego modelu. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 02/2021

Fabia z jednej strony jest dziś najmniejszym i najtańszym samochodem Skody, z drugiej jednak – jest jeszcze bardziej przestronna, ma nowocześniejsze wyposażenie i atrakcyjną stylizację. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 01/2021

Historia czeskiej marki ma już 125 lat i niemal od początku jest związana z rywalizacją – rajdy i wyścigi wygrywały najpierw motocykle i automobile, potem współczesne samochody. Opisujemy te, które najbardziej zapisały się w pamięci kibiców. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 16/2020

Na przykładzie Skody Enyaq iV, pierwszego samochodu czeskiej marki, który zaprojektowano od podstaw jako auto elektryczne, sprawdzamy jak zbudowane są tego typu pojazdy. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 15/2020

Skoda Octavia występuje w wielu wersjach różniących się poziomem wyposażenia i stylizacją, a nowa odmiana Scout jest najbardziej wszechstronną z nich – auto jest dynamiczne, bogato wyposażone i ma zdolności do jazdy poza asfaltem. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 14/2020

Elektryczny SUV Skody może występować w kilku wersjach różniących się stylizacją wnętrza – ich kolory i wzornictwo nawiązują do popularnych nurtów w wykończeniu wnętrza domu. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 13/2020

Skoda Octavia RS po raz pierwszy oferowana jest w takiej wielu odmianach. Najciekawszą z nich jest wersja hybrydowa z układem napędowym o mocy 245 KM. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 12/2020

Skąd wzięła się nazwa tego modelu? Ile wersji będzie oferowanych w sprzedaży? Czy Skoda naprawdę ma napęd na tylne koła? Odpowiedź na te i na inne pytania. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 11/2020

Za pomocą smartfona można dzisiaj monitorować samochód, a nawet zdalnie nim sterować – dzięki łączności LTE, GPS, Bluetooth i NFC. Z większości funkcji można korzystać z każdego miejsca na świecie, będąc daleko od samochodu. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 10/2020

Konstrukcję samochodu projektuje się tak, żeby ten sam model dało się wyposażyć w różne źródła napędu. Dzięki temu nawet popularne modele mogą być oferowane zarówno w wersji spalinowej, jak i hybrydowej czy elektrycznej. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 09/2020

Skoda Octavia występuje nie tylko w wielu wersjach silnikowych i w kilku odmianach wyposażenia, ale także jako model o bardzo różnym charakterze i zastosowaniu – w rodzinie Octavii znajdziemy modele iV, RS, Scout i wiele więcej. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 08/2020

Fotele w samochodzie nie służą jedynie do siedzenia. Wraz z rozwojem techniki są wyposażane w coraz więcej nowoczesnych rozwiązań – mają funkcje masażu, wentylacji i aktywnie dbają o bezpieczeństwo podróżnych. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 07/2020

Nowa Skoda Octavia ma nowoczesne wyposażenie, które dotąd kojarzyło się głównie z samochodami luksusowymi. Wśród nich m.in. ergonomiczne fotele z funkcją masażu i wentylacji. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 06/2020

Dziś niemal każdy producent oferuje auta z napędem hybrydowym plug-in. Nie tylko zwykłe modele, ale również usportowione. Jaką korzyść daje hot hatchowi wsparcie elektronów? czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 05/2020

Kiedyś samochód miał co najwyżej klakson czy wycieraczki, dziś naszpikowany jest elektrycznymi odbiornikami i czujnikami, przez co pod skórą ma kilka kilometrów okablowania. czytaj dalej >>

REKLAMA