REKLAMA
Sekcja przygotowana we współpracy z marką Skoda

Skoda Superb w specjalnej wersji na Tour de France

Tour de France to wyścig dla najlepszych rowerzystów na świecie. W trakcie całego wydarzenia o bezpieczeństwo zawodników dba sztab profesjonalistów. Jakie modyfikacje zastosowano w samochodach marki Skoda, by mogły one w pełni odpowiadać na potrzeby zespołów biorących udział w Tour de France i ułatwiać im wykonywanie swojej pracy?

Skoda Superb Sportline na Tour de France
Skoda Superb Sportline na Tour de France

W trakcie przygotowań do Tour de France holenderski importer samochodów marki Skoda prowadził rozmowy z członkami zespołu LottoNL-Jumbo. Wszystko po to, aby samochód drużyny, którego rolę pełni Skoda Superb Sportline, był w pełni spersonalizowany i dostosowany do potrzeb zawodników.

Podczas tegorocznego Tour de France zastosowane modyfikacje oraz liczne cyfrowe rozwiązania zwiększają bezpieczeństwo zarówno załogi, jak i kolarzy.

Jednym z udoskonaleń, które poprawia bezpieczeństwo w samochodzie, jest zamontowanie specjalnego uchwytu na części zamienne. Uchwyt znajduje się na tylnym siedzeniu, gdzie został umieszczony za pomocą systemu ISOFIX. Dzięki temu części zamienne i inne elementy roweru są stabilnie umocowane i nie przemieszczają się bezwładnie wewnątrz pojazdu.

ŠKODA MAGAZYN nr 12/2020

ŠKODA MAGAZYN nr 12/2020

Skąd wzięła się nazwa tego modelu? Ile wersji będzie oferowanych w sprzedaży? Czy Skoda naprawdę ma napęd na tylne koła? Odpowiedź na te i na inne pytania. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 11/2020

ŠKODA MAGAZYN nr 11/2020

Za pomocą smartfona można dzisiaj monitorować samochód, a nawet zdalnie nim sterować – dzięki łączności LTE, GPS, Bluetooth i NFC. Z większości funkcji można korzystać z każdego miejsca na świecie, będąc daleko od samochodu. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 10/2020

ŠKODA MAGAZYN nr 10/2020

Konstrukcję samochodu projektuje się tak, żeby ten sam model dało się wyposażyć w różne źródła napędu. Dzięki temu nawet popularne modele mogą być oferowane zarówno w wersji spalinowej, jak i hybrydowej czy elektrycznej. czytaj dalej >>

REKLAMA

Dzięki wbudowanemu sprzętowi technicznemu, oprogramowaniu, monitorom i aplikacji, która wyświetla na głównym ekranie wszystkie niezbędne informacje o zawodnikach oraz przebiegu rywalizacji, luźne papiery unoszące się wewnątrz auta nie stanowią już problemu.

Lusterko wsteczne zostało podzielone na dwie części. Jedna z nich pełni klasyczną funkcję, druga natomiast działa jako wyświetlacz widoku z kamery, która zamontowana została na pokrywie bagażnika, w celu poprawienia widoczności kolarzy jadących za samochodem.

REKLAMA

Wyświetlacz systemu infotainment informuje również kierownika i mechanika drużyny za każdym razem, gdy zawodnik próbuje skontaktować się z teamem za pośrednictwem radia. W sytuacji, gdy to zespół poruszający się samochodem chce połączyć się z rowerzystą, wystarczy nacisnąć przycisk na kierownicy.

- Innowacyjność to nasz priorytet. To, że Skodzie wspólnie z nami udało się, w tak szybkim czasie rozwinąć model Superb, pozwoliło kierownikom i mechanikom poświęcić się w pełni swoimi zadaniom – mówi Jan Boven z zespołu LottoNL-Jumbo.

Skoda, jako oficjalny partner, dostarcza na Tour de France, 250 samochodów. Oprócz modelu Skoda Octavia flota obejmuje również SUV-y Karoq i Kodiaq oraz Skodę Superb.

zobacz galerię

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA