REKLAMA
Sekcja przygotowana we współpracy z marką Skoda

Skoda Vision E - pierwsza Skoda na prąd

Skoda Vision E to pierwszy w historii koncepcyjny model Skody napędzany wyłącznie silnikiem elektrycznym. 

Skoda Vision E materiały prasowe
Skoda Vision E

Na Międzynarodowych Targach Samochodowych we Frankfurcie Skoda zaprezentuje swój pierwszy w historii koncepcyjny model napędzany wyłączenie energią elektryczną, czyli Vision E.

Swoją premierę miał w Szanghaju, natomiast we Frankfurcie zobaczymy jego kolejną wersję, rozwiniętą i ulepszoną. Teraz na przykład Vision E ma drzwi pozbawione słupka B, otwierające się przeciwlegle.

Wygląd modelu Vision E jest zapowiedzą elementów designu, które będą charakterystyczne dla przyszłych elektrycznych modeli w gamie Skody. A tych będzie więcej, bo oprócz pozycjonowanego między modelami Karoq i Kodiaq fabrycznego wariantu prototypu Vision E, Skoda wprowadzi również mniejszy model.

ŠKODA MAGAZYN nr 10/2020

ŠKODA MAGAZYN nr 10/2020

Konstrukcję samochodu projektuje się tak, żeby ten sam model dało się wyposażyć w różne źródła napędu. Dzięki temu nawet popularne modele mogą być oferowane zarówno w wersji spalinowej, jak i hybrydowej czy elektrycznej. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 09/2020

ŠKODA MAGAZYN nr 09/2020

Skoda Octavia występuje nie tylko w wielu wersjach silnikowych i w kilku odmianach wyposażenia, ale także jako model o bardzo różnym charakterze i zastosowaniu – w rodzinie Octavii znajdziemy modele iV, RS, Scout i wiele więcej. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 08/2020

ŠKODA MAGAZYN nr 08/2020

Fotele w samochodzie nie służą jedynie do siedzenia. Wraz z rozwojem techniki są wyposażane w coraz więcej nowoczesnych rozwiązań – mają funkcje masażu, wentylacji i aktywnie dbają o bezpieczeństwo podróżnych. czytaj dalej >>

REKLAMA

Skoda Vision E
Skoda Vision E

Ten wielkością ma być zbliżony do Skody Rapid Spaceback, a konstrukcyjnie będzie bliźniakiem Volkswagena I.D. Nieoficjalne przecieki sugerują, że miałby się nazywać... Felicia E, co byłoby ciekawym powrotem to tej nazwy, stosowanej już w historii marki dwukrotnie - w latach 1959-1964 oraz 1994-2001.

Wróćmy jednak do Vision E. Jego produkcyjna wersja ma być oferowana w "przystępnej cenie". Co to oznacza? Guido Haak, jeden z wysoko postawionych przedstawicieli Skody przyznał w wywiadzie dla serwisu Autocar, że kosztująca 35 tys. dolarów Tesla Model 3 nie jest "autem elektrycznym dla każdego". To pułap plasujący ją na cenowym poziomie aut premium. 

REKLAMA

Skoda Vision E
Skoda Vision E

Haak dodał, że elektryczne Skody nie będą rywalizować z Teslą, bo będą bardziej przystępne cenowo. Głównymi kryteriami, jakimi producent chce się kierować, jest właśnie rozsądna cena, dobry zasięg, wygląd, systemy wspomagające kierowcę oraz przyjemność z jazdy.

Przy długości 4668 mm, szerokości 1924 mm i wysokości 1951 mm, Vision E robi imponujące wrażenie. Dzięki bardzo dużemu rozstawowi osi, wynoszącemu aż 2851 mm, konstruktorom udało się stworzyć przestronne i komfortowe wnętrze.

REKLAMA

Skoda Vision E
Skoda Vision E

Dzięki zastosowanemu typowi napędu można było wyeliminować z kabiny środkowy tunel, zapewniając większą ilość miejsca dla osób siedzących z przodu i z tyłu.

Elektryczne silniki o mocy 306 KM napędzają wszystkie cztery koła pojazdu. Vision E wyróżnia się ponadto wśród samochodów elektrycznych swoimi osiągami: dysponuje zasięgiem aż 500 km i jest w stanie osiągnąć prędkość nawet 180 km/h.

REKLAMA

Skoda Vision E
Skoda Vision E

Samochód ma też możliwość autonomicznej jazdy trzeciego stopnia. Oznacza to, że na trasach szybkiego ruchu Vision E potrafi samodzielnie przyspieszyć, spowolnić, sterować kierownicą a nawet omijać przeszkody.

Więcej szczegółów poznamy już za niespełna dwa tygodnie, podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie.

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA