REKLAMA
Sekcja przygotowana we współpracy z marką Skoda

Skoda Vision RS z napędem hybrydowym plug-in

Na salonie samochodowym w Paryżu Skoda pokaże między innymi koncepcyjny model Vision RS. Przed premierą producent ujawnia kolejne oficjalne szkice auta.

Skoda Vision RS 2018 Materiały prasowe
Skoda Vision RS 2018, fot. Skoda

Jak mówią przedstawiciele czeskiej marki, Vision RS to połączenie sportowej tradycji z innowacyjnym spojrzeniem w przyszłość. Nowy model koncepcyjny, który swoją premierę będzie mieć podczas paryskiego salonu motoryzacyjnego, pod kątem stylistyki jest dynamicznym, wręcz sportowym samochodem.

Teraz dowiadujemy się też, że do napędu konceptu użyty zostanie napęd hybrydowy typu plug-in o łącznej mocy 245 koni mechanicznych. Przypomnijmy, że model ten zdradza wizję przyszłych pojazdów kompaktowych Skody z gamy RS, ale też zwiastuje nadejście nowego modelu kompaktowego.

Koncepcyjny model Vision RS dostarczać ma wielu emocji. Napęd hybrydowy łączy w sobie 1,5-litrowy silnik TSI o mocy 150 KM oraz silnik elektryczny o mocy 102 KM. W połączeniu zapewniają one moc 245 KM.

Parametry napędu pozwalają osiągnąć prędkość 100 km/h w 7,1 sekundy od startu. Osiągi docenią ci, którzy lubią dynamiczną jazdę – przyspieszenie z 80 km/h do 120 km/h zajmować ma 8,9 sekundy.

ŠKODA MAGAZYN nr 13/2020

ŠKODA MAGAZYN nr 13/2020

Skoda Octavia RS po raz pierwszy oferowana jest w takiej wielu odmianach. Najciekawszą z nich jest wersja hybrydowa z układem napędowym o mocy 245 KM. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 12/2020

ŠKODA MAGAZYN nr 12/2020

Skąd wzięła się nazwa tego modelu? Ile wersji będzie oferowanych w sprzedaży? Czy Skoda naprawdę ma napęd na tylne koła? Odpowiedź na te i na inne pytania. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 11/2020

ŠKODA MAGAZYN nr 11/2020

Za pomocą smartfona można dzisiaj monitorować samochód, a nawet zdalnie nim sterować – dzięki łączności LTE, GPS, Bluetooth i NFC. Z większości funkcji można korzystać z każdego miejsca na świecie, będąc daleko od samochodu. czytaj dalej >>

REKLAMA

Skoda Vision RS 2018 Materiały prasowe
Skoda Vision RS 2018, fot. Skoda

Skoda Vision RS, jak na hybrydę plug-in przystało, może być ładowana za pomocą zwykłego, elektrycznego gniazdka lub pobierać energię odzyskaną z hamowania samochodu.

Bateria litowo-jonowa użyta do magazynowania energii dla systemu napędowego ma pojemność 13 kWh i potrzebuje jedynie 2,5 godziny do pełnego naładowania. Szczegółowych parametrów jednak na tym etapie nie znamy.

Kompaktowy model Skody jest przy tym stosunkowo „czysty”, bo emituje zaledwie 33 g dwutlenku węgla na kilometr.

Jeśli chodzi o stylistykę, oficjalne szkice pokazują, że producent znany dotychczas ze spokojnie stylizowanych modeli, nawet tych spod znaku RS, idzie w dobrym kierunku.

REKLAMA

Skoda Vision RS 2018 Materiały prasowe
Skoda Vision RS 2018, fot. Skoda

Co więcej, w Skodzie Vision RS zastosowano innowacyjny lakier Xirallic, który imituje blask kryształu. Sprawia on, że błyszczące białe wykończenie uzupełnia niebieska poświata. W lakierze użyto składników organicznych, które odbijają ciepło, zmniejszając jednocześnie temperaturę we wnętrzu pojazdu.

Skoda Vision RS została zaprojektowana w duchu dzisiejszych czasów, zgodnie z trendem dbałości o środowisko. Zastosowana w górnych częściach siedzeń tkanina węglowa w całości wykonana jest z przetwarzanego poliestru. Pozostałą przestrzeń foteli obito również ekologiczną Alcantarą. Maty podłogowe wykonane są z najwyższej jakości materiałów. Do ich stworzenia użyto Pińatex, czyli tkaninę wykonaną z... włókien liści ananasa.

Więcej o nowej Skodzie Vision RS dowiemy się już 2 października podczas salonu samochodowego w Paryżu, gdzie redakcja Auto Motor i Sport będzie obecna. Zapraszamy do serwisu specjalnego poświęconego paryskim targom.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA