REKLAMA
Sekcja przygotowana we współpracy z marką Skoda

Skoda Vision X (Genewa 2018)

Na salonie samochodowym w Genewie Skoda pokazuje koncepcyjny model Vision X. Auto jest hybrydą, przy czym silnik spalinowy może pracować na benzynie lub... gazie CNG.

Skoda Vision X (Genewa 2018)
Skoda Vision X (Genewa 2018)

Modelem Vision X Skoda prezentuje swoją wizję dalszego rozwijania gamy modelowej, w której ma już dwa SUV-y. Niebawem dołączy do nich kolejny, który ma być blisko spokrewniony z Seatem Arona oraz niezaprezentowanym jeszcze Volkswagenem T-Cross.

Vision X to model koncepcyjny, który zapowiada odświeżenie linii stylistycznej marki, ale też nadejście nowych napędów. Chodzi o układy hybrydowe i elektryczne, jakich Skoda nie ma jeszcze w swojej ofercie.

ŠKODA MAGAZYN nr 12/2020

ŠKODA MAGAZYN nr 12/2020

Skąd wzięła się nazwa tego modelu? Ile wersji będzie oferowanych w sprzedaży? Czy Skoda naprawdę ma napęd na tylne koła? Odpowiedź na te i na inne pytania. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 11/2020

ŠKODA MAGAZYN nr 11/2020

Za pomocą smartfona można dzisiaj monitorować samochód, a nawet zdalnie nim sterować – dzięki łączności LTE, GPS, Bluetooth i NFC. Z większości funkcji można korzystać z każdego miejsca na świecie, będąc daleko od samochodu. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 10/2020

ŠKODA MAGAZYN nr 10/2020

Konstrukcję samochodu projektuje się tak, żeby ten sam model dało się wyposażyć w różne źródła napędu. Dzięki temu nawet popularne modele mogą być oferowane zarówno w wersji spalinowej, jak i hybrydowej czy elektrycznej. czytaj dalej >>

REKLAMA

Skoda Vision X (Genewa 2018)
Skoda Vision X (Genewa 2018)

Skoda Vision X jest modelem bardzo nietypowym, bo do napędu crossovera wykorzystane jest dość zaskakujące połączenie - paliwem jest nie tylko benzyna, ale i gaz CNG. Oczywiście silnik spalinowy współpracuje tu z elektrycznym.

REKLAMA

Skoda Vision X (Genewa 2018)
Skoda Vision X (Genewa 2018)

Model Vision X wyposażony jest w 1,5-litrowy, czterocylindrowy silnik TSI G-TEC z turbodoładowaniem. Hybrydowy układ napędowy koncepcyjnego modelu Skody zapewnia maksymalną moc na poziomie 96 kW (130 KM) i maksymalny moment obrotowy wynoszący 250 Nm.

Jeden ze zbiorników gazu ziemnego znajduje się pod tylnym siedzeniem, drugi za tylną osią pojazdu. CNG napędza przednią oś, z kolei silniki elektryczne - tylną. 

REKLAMA

Skoda Vision X (Genewa 2018)
Skoda Vision X (Genewa 2018)

Vision X to również pierwszy pojazd Skody z napędem na wszystkie koła bez wału przegubowego. Ma to wyraźne zalety, jak niższa masa, która przekłada się na mniejsze zużycie paliwa i energii, a także więcej miejsca w kabinie.

REKLAMA

Skoda Vision X (Genewa 2018)
Skoda Vision X (Genewa 2018)

Dzięki rekuperacji akumulator litowo-jonowy ładuje się podczas hamowania i toczenia. W ten sposób energia kinetyczna zamieniana jest na energię elektryczną i wykorzystywana do późniejszej jazdy. Dzięki zastosowaniu dodatkowego zbiornika paliwa, samochód ma zasięg do 650 kilometrów. Silnik elektryczny uruchamia się tylko w razie potrzeby.

Parametry hybrydowego napędu zapewniają crossoverowi Skody przyspieszenie od 0 do 100 km/h w ciągu 9,3 sekundy, zaś maksymalna prędkość pojazdu wynosi 200 km/h. 

REKLAMA

Skoda Vision X (Genewa 2018)
Skoda Vision X (Genewa 2018)

Przypomnijmy, że elektryfikacja gamy modeli Skody rozpocznie się w 2019 r. od wprowadzenia Skody Superb z napędem hybrydowym typu plug-in. Do 2025 roku natomiast marka rozszerzy ofertę modeli zarówno hybrydowych, jak i tych zasilanych energią elektryczną.

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA