[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
4.8

Skoda Vision iV (Genewa 2019)

Skoda Vision iV to jedna z najjaśniejszych gwiazd tegorocznego salonu samochodowego w Genewie.

Skoda Vision iV (Genewa 2019) Skoda Vision iV (Genewa 2019)

W Genewie Skoda prezentuje nie tylko SUV-a Kamiq, ale też inny pojazd. Jest to koncepcyjny samochód o napędzie elektrycznym, nazwany Skoda Vision iV.

Skoda Vision iV – nadwozie

Skoda Vision iV jest – jak pisze o nim producent – czterodrzwiowym crossoverem coupe, zbudowanym na platformie MEB Grupy Volkswagena. Ta modularna płyta podłogowa przeznaczona jest dla pojazdów o napędzie elektrycznym.

Samochód ma muskularną, zwartą i rozbudowaną, ale przy tym dynamiczną sylwetkę, z mocno opadającą linią dachu. Agresywne przetłoczenia szczególnie widoczne są w zderzakach. Efekt wzmacniają dodatkowo duże, 22-calowej średnicy koła.

Jak na nowoczesny koncept przystało, brak jest tu standardowych lusterek bocznych, zastąpionych kamerami, a także brak klasycznych klamek i ramek okiennych w drzwiach. Model produkcyjny, który pojawi się w 2020 roku, będzie się oczywiście różnił od tego, co widać na zdjęciach, ale jak przyznaje Olivier Stefani, główny projektant marki, Vision iV pokazuje drogę, jaką pójdzie stylistyka samochodów elektrycznych Skody.

Zobacz także: gorące premiery Genewa Motor Show 2019

REKLAMA

Skoda Vision iV (Genewa 2019) Skoda Vision iV (Genewa 2019)

Z przodu jest to mocno zaznaczony i ustawiony pionowo grill, przecięty świetlną listwą, ciągnącą się aż do bocznych krawędzi reflektorów. Trudno spodziewać się tej listwy w modelu produkcyjnym, niemniej jednak wszystko jest możliwe.

Kształt reflektorów jest rozwinięciem tego, co Skoda proponuje obecnie. Zwężające się ku środkowi, wąskie klosze lamp dodają pojazdowi drapieżnego charakteru, a potężne wloty powietrza w zderzaku potęgują wrażenie masywności.

Z tyłu widać natomiast lampy w charakterystycznym dla Skody kształcie litery C, umieszczoną pod zderzakiem dodatkową listwę świetlną, a także podświetlony napis SKODA pomiędzy lampami. Przetłoczenie w kształcie spoilera pod tylną szybą oraz dyfuzor pod zderzakiem mogą być zapowiedzią dobrych osiągów samochodu, ale tego dowiemy się w przyszłym roku.

REKLAMA

Skoda Vision iV - wnętrze Skoda Vision iV - wnętrze

Skoda Vision iV – wnętrze

Kabina Skody Vision iV wygląda obiecująco, jeśli chodzi o zapowiedź przyszłych modeli marki. Jest futurystyczna, jak na koncepcyjny pojazd przystało, ale gdyby niektóre z tych elementów przenieść do modeli produkcyjnych, zrobiłoby się o wiele ciekawiej.

Na pierwszy rzut oka widać, że wnętrze Skody Vision iV jest proste, wręcz ascetyczne. Na środku wysuniętej ku środkowi auta deski rozdzielczej króluje duży ekran w stylu ustawionego poziomo tabletu. Drugi, nieco mniejszy wyświetlacz, znajduje się bezpośrednio przed kierowcą, w miejscu tradycyjnych zegarów. I to właściwie tyle...

Atrakcyjnie wygląda dwuramienna kierownica, która ma kształt zaokrąglonego kwadratu, a w miejscu logo umieszczono napis SKODA. Poza tym w oczy rzuca się brak dodatkowych dźwigni i przycisków. Wszystko sterowane jest poprzez tablet.

Jako że mamy do czynienia z pojazdem elektrycznym, brak w nim tradycyjnego tunelu środkowego. Pozwala to wygospodarować więcej miejsca tak z przodu między kierowcą i pasażerem, jak i na tylnych miejscach.

REKLAMA

Skoda Vision iV (Genewa 2019) Skoda Vision iV (Genewa 2019)

Skoda wchodzi w „elektryki”

Skoda Vision iV zapowiada nadejście elektrycznych modeli Skody i prawdopodobnie pierwszy czeski „elektryk” będzie utrzymany w podobnym, choć bardziej łagodnym stylu. Co więcej, Skoda zapowiada, że do roku 2022 w ofercie obecnych będzie więcej niż 10 zelektryfikowanych modeli – zapewne chodzi tu również o hybrydy plug-in.

W roku 2019 marka Skoda rozpocznie pierwszy etap produkcji samochodów elektrycznych. W roku 2020 na rynku pojawią się pierwsze samochody marki produkowane na wspomnianej wcześniej platformie MEB dla pojazdów elektrycznych.

Zobacz także: gorące premiery Genewa Motor Show 2019

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij