REKLAMA
Sekcja przygotowana we współpracy z marką Skoda

Skoda VisionS - znamy jej wygląd

Czeski rywal VW Tiguana i Seata Ateci, w wersji koncepcyjnej pojawi się na targach motoryzacyjnych w Genewie. Zobacz, co kryje się pod nowoczesną stylistyką Skody VisionS.

Skoda zapowiadała nowy koncept SUV-a już od jakiegoś czasu, ale dopiero teraz wiemy, jak auto wygląda w pełnej krasie. To na razie model koncepcyjny, ale możemy spodziewać się, że wersja produkcyjna przejmie niektóre detale stylistyczne od VisionS. Co ciekawe, Seat wyprzedził czeskiego producenta i to Hiszpanie pierwsi pokazali swojego SUV-a.

Z przodu dostrzegamy podobieństwo do nowego Superba - to przez wąski grill z żebrami ustawionymi w pionie, a także reflektory LED. Oczywiście wygląd auta produkcyjnego będzie zapewne spokojniejszy, ale wiele z tych elementów zostanie zachowanych. Tył to już niemalże kopia Seata Ateci. Dodano jedynie światła LED, których zapewne w drogowej wersji nie będzie, a także dwie owalne końcówki wydechu.

VisionS bazuje na platformie modularnej MQB, z której korzysta większość modeli koncernu VW. SUV Skody ma 4,7 m długości, 1,91 m szerokości i 1,68 m wysokości. Rozstaw osi to 2,79 m. Auto jest więc większe od Yeti i prawdopodobnie, w momencie rynkowego debiutu będzie pozycjonowane wyżej od obecnego SUV-a. Kabina VisionS pomieści sześć osób, choć Skoda nie podzieliła się zdjęciami wnętrza.

Skoda VisionS 2016

Jak możemy się spodziewać, jednostka napędowa pochodzi z koncernu VW. Pracuje tu układ hybrydowy z 1,4-litrowym motorem TSI o mocy 150 KM oraz jednostką elektryczną, która zapewnia 54 KM. Moc z obydwu jednostek (225 KM) na przednie koła przekazuje 6-stopniowe DSG. Mało tego, tylną oś napędza drugi motor elektryczny o mocy 115 KM, co sprawia, że VisionS jest czteronapędowe.

Litowo-jonowe akumulatory, które umieszczono przed tylną osią zapewniają zasięg do 50 km, a w trybie hybrydowym koncepcyjny SUV przejedzie nawet 1000 km. Średnie spalanie ma wynieść 1,9 l/100 km.

Skoda VisionS zostanie oficjalnie zaprezentowana podczas targów motoryzacyjnych w Genewie. Na stoisku Skody zobaczymy też Octavię RS 4x4 oraz Fabię Combi ScoutLine.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
ŠKODA MAGAZYN nr 12/2020

ŠKODA MAGAZYN nr 12/2020

Skąd wzięła się nazwa tego modelu? Ile wersji będzie oferowanych w sprzedaży? Czy Skoda naprawdę ma napęd na tylne koła? Odpowiedź na te i na inne pytania. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 11/2020

ŠKODA MAGAZYN nr 11/2020

Za pomocą smartfona można dzisiaj monitorować samochód, a nawet zdalnie nim sterować – dzięki łączności LTE, GPS, Bluetooth i NFC. Z większości funkcji można korzystać z każdego miejsca na świecie, będąc daleko od samochodu. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 10/2020

ŠKODA MAGAZYN nr 10/2020

Konstrukcję samochodu projektuje się tak, żeby ten sam model dało się wyposażyć w różne źródła napędu. Dzięki temu nawet popularne modele mogą być oferowane zarówno w wersji spalinowej, jak i hybrydowej czy elektrycznej. czytaj dalej >>

REKLAMA