[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.0

Skoda e-Citigo. Pierwsza elektryczna Skoda

Premiera Skody e-Citigo będzie miała miejsce za kilka dni. Pierwszy w pełni elektryczny model jest zapowiedzią zmian na najbliższe lata.

Skoda e-Citigo - oficjalny szkic Skoda e-Citigo - oficjalny szkic

Za niespełna tydzień Skoda zaprezentuje światu dwie przełomowe nowości, choć oparte na modelach obecnych już na rynku od paru lat. W przypadku Skody Citigo mówimy już nawet o ośmiu latach od jej debiutu. Chodzi jednak nie o nową generację aut jako takich, a raczej o rewolucyjną zmianę w napędach.

Jedną z premier będzie pierwsza hybryda Skody. Napęd typu plug-in został na dobry początek zamontowany w modelu Superb. Druga nowość to wspomniany samochód elektryczny. Jako prekursora zmian zobaczymy Skodę Citigo, która w wersji elektrycznej nazywa się e-Citigo.

Skoda wypuściła póki co pierwszy oficjalny szkic, który w zasadzie niewiele wnosi. Widzimy na nim Skodę e-Citigo podłączoną do ładowarki. Gniazdo ładowania znajduje się z tyłu, w miejscu tradycyjnego wlewu paliwa.

Pod względem stylistyki nie spodziewamy się zmian, oprócz zastąpienia otwartego grilla blendą, która ma poprawić aerodynamikę. Osłona jest odwzorowaniem kształtu osłony chłodnicy znanej ze spalinowych wersji. Nie wiemy natomiast, czy będzie wykończona w kolorze nadwozia i otoczona chromowaną obwódką, czy też styliści zdecydowali się na inne rozwiązanie.

Zobacz także: pierwsza hybryda Skody nadchodzi

REKLAMA

Skoda e-Citigo jest modelem siostrzanym do Volkswagena e-Up! Oraz Seata e-Mii. Zasięg miejskiej Skody na pełnym akumulatorze ma być jednak większy, niż w obu tych modelach. Wynosić ma do 300 kilometrów, ale na tym etapie nie wiemy, czy według cyklu WLTP czy NEDC. Ten drugi wydaje się bardziej realnie szacować zasięg.

Różnica między „maluchem” Skody, a dwoma pozostałymi modelami Grupy Volkswagena, leży w większej baterii. Co do silnika, prawdopodobnie będzie to ta sama jednostka o mocy 82 KM i momencie obrotowym 210 Nm. W przypadku modelu e-Up! Wystarcza to na sprint od 0 do 100 km/h w czasie nieco ponad 12 sekund.

W elektrycznym Up!-ie akumulatory umieszczone są w podłodze i ważą 230 kilogramów, podnosząc masę auta do 1139 kg. W przypadku e-Citigo wartości te mogą być nieco wyższe.

Więcej dowiemy się podczas prezentacji, zaplanowanej na 23 maja. Będziemy na miejscu i przekażemy stamtąd wszystkie informacje, jakie uda nam się uzyskać od producenta i inżynierów.

Zobacz także: znajdź wymarzony samochód w najlepszej cenie!

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 37 200 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-3
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij