Sekcja przygotowana we współpracy z marką Skoda

Skoda głównym partnerem Tour de France po raz 19. z rzędu

Skoda po raz 19. z rzędu będzie wspierać Tour de France jako oficjalny partner główny. W pełni elektryczna Skoda Enyaq iV posłuży za mobilne centrum dowodzenia dla dyrektora trasy.

Skoda Enyaq iV w Tour de France fot. materiały prasowe
Skoda Enyaq iV w Tour de France

 W czasie przedsięwzięcia aż 250 samochodów marki zapewni mobilność organizatorom i kierownictwu wyścigu lub będzie wykorzystywanych jako pojazdy serwisowe i wsparcia. Flota obejmuje także w pełni elektryczną Skodę Enyaq iV, która posłuży za mobilne centrum dowodzenia dla dyrektora trasy Christiana Prudhomme’a na 16 z 21 odcinków. Skoda sponsoruje także zieloną koszulkę dla najlepszego sprintera oraz już po raz dwunasty zaprojektowała kryształowe trofeum dla zwycięzcy.

– Nasze wieloletnie zaangażowanie w kolarstwo jest jednym z fundamentów działań sponsorskich marki w masowym i międzynarodowym sporcie. Na początku istnienia naszej firmy założyciele – Václav Laurin i Václav Klement – zaczynali od projektowania i produkcji rowerów – to zapewnia idealne „dopasowanie marki”. Cieszymy się, że w tym roku ponownie będziemy wspierać to wspaniałe wydarzenie – podkreśla Martin Jahn, członek zarządu Skoda Auto ds. sprzedaży i marketingu.

109. Tour de France rozpocznie się 1 lipca w Kopenhadze – to najbardziej wysunięty na północ punkt startowy w historii wyścigu. Przed zawodnikami aż 3300 kilometrów trasy – składa się na to 21 etapów, w tym sześć górskich odcinków, które poprowadzą peleton przez terytorium czterech krajów. W dniu 24 lipca kolarze dotrą do Paryża, gdzie meta będzie umiejscowiona na Polach Elizejskich.

W tym roku Skoda już po raz 19. jest oficjalnym głównym partnerem największej imprezy kolarskiej na świecie. Obejmująca 250 pojazdów flota, która składa się z modeli Enyaq iV, Octavia i Octavia iV, a także Superb iV, zapewni mobilność organizatorom i kierownictwu wyścigów. Niektóre modele będą pełnić funkcję pojazdów serwisowych.

Na czele wyścigu będzie podróżował Christian Prudhomme, dyrektor trasy Tour de France, w całkowicie elektrycznej Skodzie Enyaq iV. To już trzeci raz, kiedy SUV marki posłuży jako mobilne centrum dowodzenia Christiana Prudhomme’a. Na niektórych odcinkach dyrektor będzie również wykorzystywał Skody Superb iV z napędem hybrydowym typu plug-in.

Marka już po raz dwunasty zaprojektowała kryształowe trofeum dla zwycięzcy największego wyścigu kolarskiego na świecie. Co więcej, Skoda sponsoruje również zieloną koszulkę lidera klasyfikacji punktowej od 2015 roku.

Ponadto marka jest partnerem Tour de France Femmes, które rozpoczyna się 24 lipca br. Uczestniczki podczas wyścigu pokonają osiem etapów na dystansie 1029 kilometrów. Trasa wydarzenia wiedzie z Paryża do La Planche des Belles Filles.

Kampania Skody z okazji Tour de France

Aby uczcić Tour de France, Skoda rozpoczyna kampanię „You have to love it. We do.” i promuje ją w reklamach telewizyjnych, na swoich kanałach społecznościowych oraz na stronie internetowej www.welovecycling.com. Na witrynie fani kolarstwa znajdą także aktualne informacje o najsłynniejszym wyścigu rowerowym na świecie. Pasjonaci mogą zapoznać się z informacjami o konkursie z atrakcyjnymi nagrodami. Obejmują one bilety na Tour de France, podpisaną zieloną koszulkę, rowery, sprzęt rowerowy i subskrypcje aplikacji Strava. Użytkownicy aplikacji mogą również wziąć udział w kolarskim wyzwaniu, a zwycięzca otrzyma własną zieloną koszulkę.

Szerokie zaangażowanie marki

Skoda, m.in. ze względu na swoją historię powiązaną z produkcją rowerów, wspiera Tour de France, a także liczne krajowe i międzynarodowe wyścigi kolarskie oraz popularne imprezy sportowe. Oprócz hiszpańskiej trasy „Vuelta”, marka jest zaangażowana w amatorską rywalizację o nazwie L’Etape. W jej ramach, pod patronatem Tour de France, organizowana jest seria wyścigów, która umożliwia ambitnym amatorskim kolarzom przemierzenie etapu znanych na całym świecie zawodów.

Skoda i zrównoważony rozwój

We współpracy ze swoimi partnerami Skoda konsekwentnie pracuje nad innowacyjnymi koncepcjami zrównoważonego rozwoju. Podczas Tour de France marka będzie używała we flocie modeli Enyaq iV opon od swojego partnera Continental, które zawierają dodatki wykonane z materiałów pochodzących z recyklingu. Materiał osnowy składa się w całości z przetworzonych butelek PET. Poza bezpieczeństwem ta innowacja zapewnia samochodowi również wyjątkowe właściwości jezdne przy minimalnym wpływie na środowisko. Opony do modeli Skody są opracowywane na zamówienie. Ściśle współpracując z partnerami, marka zamierza w przyszłości wykorzystywać opony wyprodukowane z ekologicznych materiałów w produkcji seryjnej.

 

REKLAMA