W ciągu pierwszych trzech miesięcy 2022 roku, Skoda Auto dostarczyła klientom na całym świecie 186 200 pojazdów. Zysk operacyjny w wysokości 337 mln euro był o 24,8 proc. niższy niż w poprzednim roku, podczas gdy zwrot ze sprzedaży osiągnął wynik 6,6 proc. Utrzymujące się ograniczenia produkcyjne spowodowane są niedoborem półprzewodników oraz znaczącymi zakłóceniami w łańcuchu dostaw, związanymi z wojną w Ukrainie. W drugiej połowie roku marka spodziewa się poprawy podaży części.
– Patrząc wstecz na niezwykle trudny pierwszy kwartał, oprócz niedoboru półprzewodników nasze łańcuchy dostaw zostały znacząco zakłócone z powodu wojny w Ukrainie. Dzięki aktywnemu podjęciu działań, udało nam się jednak wzmocnić zysk operacyjny. W perspektywie nadchodzących miesięcy, konsekwentnie realizujemy program kosztów i wydajności Next Level Efficiency+, aby zminimalizować wpływ na nasze finanse. W obecnej sytuacji spodziewamy się, że podaż części poprawi się w drugiej połowie roku – mówi Christian Schenk, członek zarządu Skoda Auto ds. finansów i IT.
– Nowy rok rozpoczęliśmy optymistycznie dzięki mocnej pozycji naszych nowych modeli – Skody Fabia, Karoq i Enyaq Coupe iV. Jednak wojna w Ukrainie spowolniła możliwe działania. Chciałbym podziękować naszym klientom za cierpliwość i nieustające zaufanie do marki Skoda, a importerom i dealerom za ich wielki wysiłek. Pozytywnym aspektem jest fakt, że udało nam się wznowić produkcję naszego całkowicie elektrycznego modelu Enyaq iV. Robimy wszystko, aby sprostać silnemu zapotrzebowaniu na nasze samochody – dodaje Martin Jahn, członek zarządu Skoda Auto ds. sprzedaży i marketingu.
Przychody Grupy Skoda Auto wzrosły do 5,1 miliarda euro (+1,0 proc. w stosunku do poprzedniego roku) ze względu na efekty konsolidacji. Podczas gdy zysk operacyjny spadł o 24,8 proc. do 337 mln euro, zwrot ze sprzedaży osiągnął solidny wynik 6,6 proc. Co więcej, Skoda Auto wychodzi naprzeciw obecnym wyzwaniom dzięki programowi Next Level Efficiency+, którego nadrzędnym i długoterminowym celem jest przywództwo kosztowe wśród kluczowej europejskiej konkurencji oraz trwały zwrot ze sprzedaży na poziomie co najmniej 8 proc. Program koncentruje się na maksymalizacji potencjału zarobkowego oraz optymalizacji materiałów, produkcji i kosztów stałych.
W związku z konsolidacją Volkswagen Group Rus pod firmą Skoda Auto S.A., zgłoszonych wskaźników z początku roku nie można bezpośrednio porównywać z tym samym okresem ubiegłego roku.