Sekcja przygotowana we współpracy z marką Skoda

Skoda notuje wzrost sprzedaży i zysków

Skoda Auto zwiększyła globalne dostawy do klientów o 7,2% w porównaniu z tym samym okresem w 2020 roku. Od stycznia do marca 2021 roku marka dostarczyła klientom 249 600 pojazdów.

Skoda Octavia iV materiały prasowe
Skoda Octavia iV

Przychody ze sprzedaży Skody wyniosły 5,049 miliardów euro, co stanowi wzrost o 4,1% w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku. Zysk operacyjny Grupy Skoda Auto był o 46,1% wyższy niż w roku poprzednim i wyniósł 448 milionów euro, podczas gdy zwrot ze sprzedaży wzrósł do poziomu 8,9%. Marka kontynuuje tym samym sukcesy wyników sprzedażowych drugiej połowy 2020 roku.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

– Rozpoczęliśmy rok bardzo dobrze i możemy spojrzeć wstecz na doskonałe wyniki pierwszego kwartału, które osiągnęliśmy pomimo trudności spowodowanych pandemią i niedoborem półprzewodników. Chciałbym podziękować całemu zespołowi Skody, naszemu partnerowi społecznemu KOVO, a także importerom i dealerom za ich niezwykłe zaangażowanie. Na najbliższe miesiące patrzymy z optymizmem. Pierwsze egzemplarze całkowicie elektrycznego SUV-a Enyaq iV zostały dostarczone do klientów, a popyt przekracza nasze oczekiwania. Zaprezentowaliśmy również kilka fantastycznych nowości, w tym nową generację modelu Fabia. Nasz niedawno uruchomiony program NEXT LEVEL EFFICIENCY nie tylko przeciwdziała negatywnym skutkom pandemii i zmniejszenia liczby dostaw, ale także stawia Skodę na silniejszej pozycji wobec konkurencji w dłuższej perspektywie czasowej – wyjaśnia Thomas Schäfer, prezes zarządu Skoda Auto.

– Zwiększyliśmy nasze dostawy o 7,2% w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku. To wielki sukces, biorąc pod uwagę trudne warunki. Mocny początek roku świadczy o tym, że nasza nowoczesna i atrakcyjna gama modeli jest bardzo dobrze odbierana przez klientów. Jestem przekonany, że przez cały rok przyciągniemy do naszej marki wielu nowych konsumentów. Na początku maja zaprezentowaliśmy czwartą generację modelu Fabia, a w kwietniu premierę świętowała odświeżona wersja modelu Kodiaq. W Indiach wprowadzamy na rynek pierwszego kompaktowego SUV-a, czyli model Kushaq, a w Chinach pojawił się model Octavia PRO – dodaje Martin Jahn, członek zarządu Skoda Auto ds. Sprzedaży i Marketingu.

Znakomite wyniki sprzedażowe Skody z I kw. 2021 r.

Skoda Auto kontynuuje pozytywne wyniki sprzedażowe w pierwszym kwartale 2021 roku. Od stycznia do marca 2021 roku przychody ze sprzedaży wzrosły o 4,1% w porównaniu do poprzedniego roku i osiągnęły 5,049 miliardów euro, a zysk operacyjny zwiększył się do 448 milionów euro. Rentowność sprzedaży kształtuje się na wysokim poziomie 8,9%. To znacznie więcej, niż dane z tego samego okresu ubiegłego roku, na które negatywny wpływ miało wstrzymanie produkcji związane z pandemią COVID.

Od stycznia do marca Skoda Auto dostarczyła klientom na całym świecie 249 600 pojazdów (pierwszy kwartał 2020: 232 900 pojazdów; + 7,2%).

W Europie Zachodniej marka odnotowała 111,6 tys. dostaw w pierwszym kwartale 2021 roku, co oznacza wzrost o 4,6% (od stycznia do marca 2020 roku: 106,7 tys. pojazdów). Skoda zwiększyła również dostawy w Niemczech, drugim co do wielkości jednolitym rynku, o 2,3% w porównaniu do ubiegłego roku, czyli do 36 600 pojazdów (od stycznia do marca 2020 roku: 35 800 pojazdów). Marka osiągnęła dwucyfrowy wzrost we Włoszech (8600 pojazdów; + 39,2%), Francji (8600 pojazdów; + 44,3%), Hiszpanii (6300 pojazdów; 32,8%) i Belgii (5500 pojazdów; + 10,6%).

W Europie Środkowej Skoda dostarczyła 46 900 pojazdów w pierwszym kwartale bieżącego roku, kontynuując sukces z tego samego okresu zeszłego roku (od stycznia do marca 2020 roku: 46 900 pojazdów).

W Europie Wschodniej, z wyłączeniem Rosji, Skoda dostarczyła 10 200 pojazdów od stycznia do marca, co oznacza wzrost o 17,1% w porównaniu z tym samym okresem zeszłego roku (od stycznia do marca 2020 roku: 8700 pojazdów).

W Rosji Skoda odnotowała 22 800 dostaw do klientów w pierwszym kwartale, co oznacza wzrost o 8,6% w porównaniu z pierwszymi trzema miesiącami ubiegłego roku (od stycznia do marca 2020 roku: 21 000 pojazdów).

W Chinach, największym jednolitym rynku marki na świecie, dostawy do klientów spadły o 9,3% do 26 300 pojazdów w pierwszym kwartale (od stycznia do marca 2020 roku: 29 000 pojazdów).

W Indiach dostawy do klientów wzrosły od stycznia do marca do 3200 pojazdów, czyli o 4,1% w porównaniu do poprzedniego roku (od stycznia do marca 2020: 3100 pojazdów).

W Turcji Skoda odnotowała największy wzrost dostaw pojazdów do klientów na całym świecie w pierwszym kwartale 2021 roku. Przy 9800 egzemplarzach producent samochodów odnotował w tym regionie wzrost o 162,1% w stosunku do ubiegłego roku (od stycznia do marca 2020 roku: 3 800 pojazdów).

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
ŠKODA MAGAZYN nr 10/2021

ŠKODA MAGAZYN nr 10/2021

Wersje Monte Carlo na stałe wpisały się do krajobrazu Skody jako modele o dynamicznym wyglądzie i oryginalnym charakterze. Jednym z nich jest Scala Monte Carlo. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 09/2021

ŠKODA MAGAZYN nr 09/2021

SUV-y są modne i całkiem praktyczne, ale nie wszyscy przecież chcą jeździć SUV-ami. Nie mniej stylowe, a równie uniwersalne może być kombi z podwyższonym prześwitem – takie jak Octavia Scout czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 08/2021

ŠKODA MAGAZYN nr 08/2021

Skoda już od 17 lat współpracuje z TOPR-em i dostarcza ratownikom samochody. Tym razem, po raz pierwszy, trafiły do nich auta o napędzie elektrycznym – Skody Enyaq iV. czytaj dalej >>

REKLAMA