REKLAMA
Sekcja przygotowana we współpracy z marką Skoda

Skoda podejmuje wyzwanie w zakresie elektromobilności

Rozwój na elektromobilności to nie tylko trend na rynku, ale także jeden z kluczowych elementów strategii realizowanej przez Skodę.

Skoda Vision E Materiały prasowe
Skoda Vision E

Zgodnie z zapowiedzią, w  przyszłym roku marka zaprezentuje pierwsze, zelektryfikowane modele samochodów. Jako jeden z pionierów w zakresie wdrażania najnowszych technologii, Skoda wyznaczyła główne wyzwania w kontekście poszerzania oferty o zelektryfikowane modele pojazdów.

Kluczowym aspektem podczas wdrażania technologii z zakresu elektromobilności jest zachowanie najwyższych standardów bezpieczeństwa, jak i oferowanie najlepszych systemów wspomagania kierowcy oraz usług z obszaru connectivity w zelektryfikowanych modelach samochodów. Dlatego jednym z priorytetów Skody jest możliwość zapewnienia klientów o tym, że zakup samochodu elektrycznego odpowiada ich wymaganiom i stanowi dobrą inwestycję w przyszłość.

Kolejnym wyzwaniem jest zapewnianie kierowcom jak największego komfortu w trakcie jazdy. Przykład modelu koncepcyjnego Vision E pokazał, że samochody elektryczne Skody będą wyróżniać się pod względem przestronności.

Wnętrze auta przypomina te, które znane są z dostępnych w aktualnej ofercie modeli SUV-ów. Dzięki dodatkowej przestrzeni uzyskanej przez usunięcie silnika spalinowego i skrzyni biegów, w pojazdach elektrycznych pojawia się miejsce na dwa bagażniki – z przodu i z tyłu.

ŠKODA MAGAZYN nr 12/2020

ŠKODA MAGAZYN nr 12/2020

Skąd wzięła się nazwa tego modelu? Ile wersji będzie oferowanych w sprzedaży? Czy Skoda naprawdę ma napęd na tylne koła? Odpowiedź na te i na inne pytania. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 11/2020

ŠKODA MAGAZYN nr 11/2020

Za pomocą smartfona można dzisiaj monitorować samochód, a nawet zdalnie nim sterować – dzięki łączności LTE, GPS, Bluetooth i NFC. Z większości funkcji można korzystać z każdego miejsca na świecie, będąc daleko od samochodu. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 10/2020

ŠKODA MAGAZYN nr 10/2020

Konstrukcję samochodu projektuje się tak, żeby ten sam model dało się wyposażyć w różne źródła napędu. Dzięki temu nawet popularne modele mogą być oferowane zarówno w wersji spalinowej, jak i hybrydowej czy elektrycznej. czytaj dalej >>

REKLAMA

Skoda Vision E - Poznań Motor Show 2018 Auto Motor i Sport
Skoda Vision E - Poznań Motor Show 2018, fot. Michał Szymaczek

Na efekty wdrażania usług z zakresu elektromobilności do oferty modelowej Skody nie trzeba będzie długo czekać. W 2019 roku marka zaprezentuje pierwszy, w pełni elektryczny model samochodu.

Będzie nim Skoda Citigo, zdolna przejechać 300 km na jednym ładowaniu oraz wspomagany energią elektryczną model Superb z napędem hybrydowym typu plug-in. Z kolei rok później klienci zapoznają się z pierwszym samochodem elektrycznym osadzonym na platformie MEB, który na jednym ładowaniu będzie w stanie przejechać do 500 km.

Zgodnie z prognozami na 2025 rok, samochody elektryczne wyprodukowane przez Skodę będą stanowić 25 proc. sprzedanych przez markę aut w Europie. Marka zamierza zainwestować co najmniej 2 miliardy euro w rozwój elektrycznych pojazdów i usług z zakresu elektromobilności. Kluczowe dla realizacji wyznaczonych celów jest równoczesne wdrażanie nowoczesnych technologii z zakresu cyfryzacji i automatyzacji oraz równoległe usprawnianie samych procesów produkcyjnych.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA