Funkcja, która wydaje się być oczywistą częścią wyposażenia samochodu, wciąż jest poddawana testom i unowocześniana, tak by jeszcze lepiej dopasować ją do oczekiwań podróżnych. Na przykładzie rozwiązań Skody pokazujemy, jak wygląda rozwój systemów chłodzenia.
Wspomniana Skoda posiada na przykład specjalną komorę klimatyczną, w której można odtworzyć warunki panujące na pustyni w Arizonie, a projektowaniem systemów wentylacji zajmują się specjaliści od aerodynamiki, by stworzyć najbardziej innowacyjne technologie chłodzenia.
Skoda przykłada dużą wagę do rozwoju systemu wentylacji, chłodzenia i ogrzewania, by zapewnić komfort podróżowania w każdych warunkach pogodowych. Wentylacja samochodowa to skomplikowany system, który jest stale ulepszany, dzięki czemu marka może zaproponować kierowcom innowacyjne rozwiązania.
Zaawansowana infrastruktura
Dział rozwoju Skody posiada najwyższej klasy infrastrukturę do opracowywania kompletnych systemów klimatyzacji. W maju tego roku oddano do użytku cztery komory klimatyczne, w których panują temperatury od -40 do +60 st. Celsjusza, by jeszcze lepiej testować systemy wentylacji samochodowej.
- Testy klimatyzacji odbywają się w komorze ustawionej na 40 st. Celsjusza. Ponadto uruchamiamy lampy fluorescencyjne, aby symulować palące słońce o mocy 1000 W na m2, co odzwierciedla pustynne warunki panujące w Arizonie. Monitorujemy komfort pasażerów w celu osiągnięcia temperatury około 25 st. Celsjusza na wysokości głowy pasażera w ciągu 20 minut – wyjaśnia Jan Hrnčíř, koordynator rozwoju klimatyzacji Skoda.
Zobacz także: pierwsza hybrydowa Skoda - Superb iV
Komentarze