Sekcja przygotowana we współpracy z marką Skoda

Skoda prezentuje wyniki i plany na przyszłość

Podczas Skoda Annual Press Conference czeska marka podała, że 2020 rok zamknęła zyskiem operacyjnym i planuje inwestycje w wysokości 2,5 mld euro.

Konferencja Skody fot. materiały prasowe
Konferencja Skody

Skoda zamknęła rok finansowy 2020, dostarczając ponad milion pojazdów klientom na całym świecie po raz siódmy z rzędu. Marka osiągnęła ten wynik mimo 39-dniowej przerwy w produkcji w czeskich fabrykach podczas pierwszej wiosennej fali pandemii. Przychody ze sprzedaży Grupy Skoda Auto wyniosły 17,1 mld euro. Z kolei zysk operacyjny osiągnął 756 mln euro. Rentowność sprzedaży kształtuje się na poziomie 4,4 proc. Koszty stałe zostały obniżone o ponad 550 milionów euro. Skoda podejmuje kolejne kroki finansowe w ramach programu Next Level Efficiency, by przeznaczyć duże środki na transformację marki i zabezpieczyć przyszłą rentowność.

Powszechne ograniczenia wywołane przez pandemię COVID-19 spowodowały poważne obciążenia dla produkcji i sprzedaży w Skoda Auto, szczególnie w pierwszej połowie roku finansowego 2020. Zamknięto linie produkcyjne w czeskich fabrykach, a także wiele międzynarodowych kanałów sprzedaży. Marka zareagowała, wprowadzając szybkie redukcje kosztów i programy restartowe. Dostawy do klientów na całym świecie znacząco wzrosły w porównaniu do pierwszej połowy roku. Od stycznia do czerwca 2020 roku dostarczono 426 700 pojazdów, a od lipca do grudnia – 578 100 samochodów.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

– Zespół Skody wykazał się ogromną odpornością i elastycznością w ekstremalnie trudnych warunkach. Chciałbym podziękować wszystkim naszym pracownikom za ich niezwykłe zaangażowanie. Dzięki wspaniałej pracy zespołowej już siódmy rok z rzędu udało nam się dostarczyć klientom na całym świecie ponad milion pojazdów. W Europie zwiększyliśmy nawet udział w rynku do 5,4 proc., dodatkowo wzmacniając naszą pozycję jako jednej z wiodących marek w segmencie wolumenowym. Wraz z wprowadzeniem na rynek nowej generacji modelu Octavia systematycznie unowocześnialiśmy portfolio modeli i kontynuowaliśmy kampanię e-mobilności, organizując światową premierę elektrycznego SUV-a Enyaq iV. W ciągu najbliższych pięciu lat zainwestujemy około 2,5 miliarda euro w technologie przyszłości, aby skutecznie przeprowadzić markę przez proces transformacji – podkreśla Thomas Schäfer, prezes zarządu Skoda Auto.

– Nasze rygorystyczne zarządzanie kosztami i środkami pieniężnymi opłaciło się w minionym roku obrotowym. W porównaniu z poprzednim rokiem obniżyliśmy koszty stałe o ponad 550 milionów euro. Umożliwiło to osiągnięcie solidnego zysku operacyjnego i dodatnich przepływów pieniężnych netto w trudnym środowisku biznesowym. Dzięki programowi Next Level Efficiency kładziemy podwaliny pod finansowanie ciągłej transformacji i osiąganie trwałej rentowności. Naszym celem jest dostosowanie Skoda Auto do wymogów przyszłości oraz zmniejszenie kosztów i wydatków na przestrzeni kolejnych lat w całej organizacji – dodaje Klaus-Dieter Schürmann, członek zarządu Skoda Auto ds. Finansów i IT.

ŠKODA MAGAZYN nr 10/2021

ŠKODA MAGAZYN nr 10/2021

Wersje Monte Carlo na stałe wpisały się do krajobrazu Skody jako modele o dynamicznym wyglądzie i oryginalnym charakterze. Jednym z nich jest Scala Monte Carlo. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 09/2021

ŠKODA MAGAZYN nr 09/2021

SUV-y są modne i całkiem praktyczne, ale nie wszyscy przecież chcą jeździć SUV-ami. Nie mniej stylowe, a równie uniwersalne może być kombi z podwyższonym prześwitem – takie jak Octavia Scout czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 08/2021

ŠKODA MAGAZYN nr 08/2021

Skoda już od 17 lat współpracuje z TOPR-em i dostarcza ratownikom samochody. Tym razem, po raz pierwszy, trafiły do nich auta o napędzie elektrycznym – Skody Enyaq iV. czytaj dalej >>

REKLAMA

Skoda Enyaq iV Sportline fot. materiały prasowe
Skoda Enyaq iV Sportline

Duże inwestycje w Skoda Auto

W ciągu najbliższych pięciu lat Skoda zainwestuje około 2,5 miliarda euro w najnowocześniejsze technologie. 1,4 mld euro zostanie przeznaczone na dalszy rozwój elektromobilności, a około 650 mln euro na działania związane z digitalizacją. Z kolei 350 milionów euro marka wyda na modernizację fabryk. Do głównych celów inwestycji należy zdobycie dodatkowej wiedzy w obszarach e-mobilności, oprogramowania i cyfryzacji, aby chronić miejsca pracy i oferować klientom najnowocześniejsze produkty i rozwiązania mobilne.

Program Next Level Efficiency

W ramach programu Next Level Efficiency Skoda podejmuje działania, których celem jest znaczące oraz trwałe obniżenie kosztów i wydatków we wszystkich obszarach marki, a także zaoszczędzenie środków finansowych na dalsze inwestycje. Skoda będzie systematycznie usprawniać swoje procesy, zmniejszając wewnętrzną biurokrację i zwiększając orientację na klienta.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA