Sekcja przygotowana we współpracy z marką Skoda

Skoda rusza z produkcją hybryd plug-in

Skoda rozpoczęła produkcję komponentów do aut hybrydowych typu plug-in. Pierwszym modelem z tym rodzajem napędu będzie Superb iV.

Skoda Superb iV Materiały prasowe
Skoda Superb iV

Skoda rozpoczęła w fabryce w Mladá Boleslav produkcję wysokonapięciowych akumulatorów trakcyjnych do samochodów hybrydowych typu plug-in, opartych na platformie MQB z Grupy Volkswagena.

Aktualna zdolność produkcyjna zakładów Skody w tym obszarze wynosi 150 000 sztuk rocznie i zostanie zwiększona w najbliższych latach. Skoda przeznaczyła dotychczas już ponad 25 mln euro na przystosowanie fabryki w Mladá Boleslav do produkcji pojazdów elektrycznych i hybrydowych.

- W listopadzie 2017 r. grupa Volkswagen zleciła firmie Skoda produkcję komponentów elektrycznych do samochodów hybrydowych typu plug-in, tym samym obdarzając nas ogromnym zaufaniem. Akumulatory wysokonapięciowe wykonane w Mladá Boleslav są dowodem naszej wyjątkowej wiedzy technicznej i rezultatem doskonałej pracy zespołowej wszystkich zaangażowanych w projekt pracowników Skody – podkreśla Michael Oeljeklaus, członek zarządu Skoda AUTO ds. produkcji i logistyki.

Wysokonapięciowe akumulatory z fabryki w Mladá Boleslav znajdą swoje zastosowanie w hybrydach typu plug-in grupy Volkswagen opartych na platformie MQB, m.in.: w modelu Superb iV, którego produkcja rozpocznie się we wrześniu w Kvasinach.

Skoda zainwestowała dotychczas 25,3 mln euro w linie produkcyjne przystosowane do wytwarzania akumulatorów wysokiego napięcia, a przygotowania fabryki w Mladá Boleslav do produkcji komponentów elektrycznych rozpoczęły się dwa lata temu. W ciągu najbliższych kilku lat Skoda zwiększy swoją zdolność produkcyjną wynoszącą obecnie 150 000 sztuk rocznie.

 

 

Zobacz także: Targi Frankfurt 2019 - zobacz wszystkie premiery

ŠKODA MAGAZYN nr 10/2021

ŠKODA MAGAZYN nr 10/2021

Wersje Monte Carlo na stałe wpisały się do krajobrazu Skody jako modele o dynamicznym wyglądzie i oryginalnym charakterze. Jednym z nich jest Scala Monte Carlo. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 09/2021

ŠKODA MAGAZYN nr 09/2021

SUV-y są modne i całkiem praktyczne, ale nie wszyscy przecież chcą jeździć SUV-ami. Nie mniej stylowe, a równie uniwersalne może być kombi z podwyższonym prześwitem – takie jak Octavia Scout czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 08/2021

ŠKODA MAGAZYN nr 08/2021

Skoda już od 17 lat współpracuje z TOPR-em i dostarcza ratownikom samochody. Tym razem, po raz pierwszy, trafiły do nich auta o napędzie elektrycznym – Skody Enyaq iV. czytaj dalej >>

REKLAMA

Fabryka Skody w Mlada Boleslav Materiały prasowe
Fabryka Skody w Mlada Boleslav

- Produkcja akumulatorów wysokonapięciowych, która jest bardzo trudna technologicznie, jest ważnym krokiem w kierunku elektromobilności. Będziemy dalej rozszerzać produkcję komponentów elektrycznych oraz poszerzać wymaganą do tego wiedzę specjalistyczną. W ramach współpracy w grupie Volkswagen korzystamy z wymiany informacji między ekspertami na tematy związane z elektryfikacją samochodów, rozpoczynając od produkcji ogniw, a na recyklingu akumulatorów kończąc – komentuje Christian Bleiel, dyrektor ds. Produkcji komponentów w Skoda AUTO.

Przy produkcji komponentów elektrycznych pracuje około 200 specjalistów wspieranych przez roboty, w tym 13 robotów KUKA o udźwigu od 210 do 500 kg. Ich zadaniem jest transport szczególnie ciężkich lub nieporęcznych elementów, np.: modułów akumulatorowych na linię montażową lub ładowanie gotowych akumulatorów na palety.

Akumulatory są nie tylko montowane na linii produkcyjnej, ale także testowane i ładowane przed zainstalowaniem w pojazdach. Ogniwa oraz moduły, czyli podstawowe elementy akumulatorów trakcyjnych, Skoda pozyskuje od dostawców.

Zobacz także: pierwsza hybrydowa Skoda - Superb iV

REKLAMA

Skoda Superb iV auto motor i sport
Skoda Superb iV, fot. Michał Szymaczek

Przygotowując się do produkcji akumulatorów wysokiego napięcia, Skoda pracowała nie tylko nad nowymi technologiami produkcyjnymi, ale także nad innymi zagadnieniami związanymi z elektromobilnością, w tym bezpieczeństwem pracy, zapobieganiem pożarom, zapewnieniem jakości i logistyką.

Praca na linii montażowej wysokiego napięcia wymaga szczególnych środków bezpieczeństwa, a wiele części elektronicznych jest bardzo wrażliwych na wyładowania elektrostatyczne. Skoda wprowadziła także zmiany w swoim magazynie dystrybucyjnym by zwiększyć jego możliwości przechowywania dużej liczby ciężkich akumulatorów.

Ponadto wprowadzono specyficzne dla elektryczności środki przeciwpożarowe i środki ostrożności dotyczące postępowania z uszkodzonymi akumulatorami.

Zobacz także: znajdź wymarzony samochód w najlepszej cenie!

Komentarze

 (2)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA