REKLAMA
Sekcja przygotowana we współpracy z marką Skoda

Skoda rusza z produkcją hybryd plug-in

Skoda rozpoczęła produkcję komponentów do aut hybrydowych typu plug-in. Pierwszym modelem z tym rodzajem napędu będzie Superb iV.

Skoda Superb iV Materiały prasowe
Skoda Superb iV

Skoda rozpoczęła w fabryce w Mladá Boleslav produkcję wysokonapięciowych akumulatorów trakcyjnych do samochodów hybrydowych typu plug-in, opartych na platformie MQB z Grupy Volkswagena.

Aktualna zdolność produkcyjna zakładów Skody w tym obszarze wynosi 150 000 sztuk rocznie i zostanie zwiększona w najbliższych latach. Skoda przeznaczyła dotychczas już ponad 25 mln euro na przystosowanie fabryki w Mladá Boleslav do produkcji pojazdów elektrycznych i hybrydowych.

- W listopadzie 2017 r. grupa Volkswagen zleciła firmie Skoda produkcję komponentów elektrycznych do samochodów hybrydowych typu plug-in, tym samym obdarzając nas ogromnym zaufaniem. Akumulatory wysokonapięciowe wykonane w Mladá Boleslav są dowodem naszej wyjątkowej wiedzy technicznej i rezultatem doskonałej pracy zespołowej wszystkich zaangażowanych w projekt pracowników Skody – podkreśla Michael Oeljeklaus, członek zarządu Skoda AUTO ds. produkcji i logistyki.

Wysokonapięciowe akumulatory z fabryki w Mladá Boleslav znajdą swoje zastosowanie w hybrydach typu plug-in grupy Volkswagen opartych na platformie MQB, m.in.: w modelu Superb iV, którego produkcja rozpocznie się we wrześniu w Kvasinach.

Skoda zainwestowała dotychczas 25,3 mln euro w linie produkcyjne przystosowane do wytwarzania akumulatorów wysokiego napięcia, a przygotowania fabryki w Mladá Boleslav do produkcji komponentów elektrycznych rozpoczęły się dwa lata temu. W ciągu najbliższych kilku lat Skoda zwiększy swoją zdolność produkcyjną wynoszącą obecnie 150 000 sztuk rocznie.

 

 

Zobacz także: Targi Frankfurt 2019 - zobacz wszystkie premiery

ŠKODA MAGAZYN nr 12/2020

ŠKODA MAGAZYN nr 12/2020

Skąd wzięła się nazwa tego modelu? Ile wersji będzie oferowanych w sprzedaży? Czy Skoda naprawdę ma napęd na tylne koła? Odpowiedź na te i na inne pytania. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 11/2020

ŠKODA MAGAZYN nr 11/2020

Za pomocą smartfona można dzisiaj monitorować samochód, a nawet zdalnie nim sterować – dzięki łączności LTE, GPS, Bluetooth i NFC. Z większości funkcji można korzystać z każdego miejsca na świecie, będąc daleko od samochodu. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 10/2020

ŠKODA MAGAZYN nr 10/2020

Konstrukcję samochodu projektuje się tak, żeby ten sam model dało się wyposażyć w różne źródła napędu. Dzięki temu nawet popularne modele mogą być oferowane zarówno w wersji spalinowej, jak i hybrydowej czy elektrycznej. czytaj dalej >>

REKLAMA

Fabryka Skody w Mlada Boleslav Materiały prasowe
Fabryka Skody w Mlada Boleslav

- Produkcja akumulatorów wysokonapięciowych, która jest bardzo trudna technologicznie, jest ważnym krokiem w kierunku elektromobilności. Będziemy dalej rozszerzać produkcję komponentów elektrycznych oraz poszerzać wymaganą do tego wiedzę specjalistyczną. W ramach współpracy w grupie Volkswagen korzystamy z wymiany informacji między ekspertami na tematy związane z elektryfikacją samochodów, rozpoczynając od produkcji ogniw, a na recyklingu akumulatorów kończąc – komentuje Christian Bleiel, dyrektor ds. Produkcji komponentów w Skoda AUTO.

Przy produkcji komponentów elektrycznych pracuje około 200 specjalistów wspieranych przez roboty, w tym 13 robotów KUKA o udźwigu od 210 do 500 kg. Ich zadaniem jest transport szczególnie ciężkich lub nieporęcznych elementów, np.: modułów akumulatorowych na linię montażową lub ładowanie gotowych akumulatorów na palety.

Akumulatory są nie tylko montowane na linii produkcyjnej, ale także testowane i ładowane przed zainstalowaniem w pojazdach. Ogniwa oraz moduły, czyli podstawowe elementy akumulatorów trakcyjnych, Skoda pozyskuje od dostawców.

Zobacz także: pierwsza hybrydowa Skoda - Superb iV

REKLAMA

Skoda Superb iV auto motor i sport
Skoda Superb iV, fot. Michał Szymaczek

Przygotowując się do produkcji akumulatorów wysokiego napięcia, Skoda pracowała nie tylko nad nowymi technologiami produkcyjnymi, ale także nad innymi zagadnieniami związanymi z elektromobilnością, w tym bezpieczeństwem pracy, zapobieganiem pożarom, zapewnieniem jakości i logistyką.

Praca na linii montażowej wysokiego napięcia wymaga szczególnych środków bezpieczeństwa, a wiele części elektronicznych jest bardzo wrażliwych na wyładowania elektrostatyczne. Skoda wprowadziła także zmiany w swoim magazynie dystrybucyjnym by zwiększyć jego możliwości przechowywania dużej liczby ciężkich akumulatorów.

Ponadto wprowadzono specyficzne dla elektryczności środki przeciwpożarowe i środki ostrożności dotyczące postępowania z uszkodzonymi akumulatorami.

Zobacz także: znajdź wymarzony samochód w najlepszej cenie!

Komentarze

 (2)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA