Skoda od stycznia do końca listopada dostarczyła klientom na całym świecie 1 148 600 samochodów. Stanowi to wzrost o 5,1 proc. w stosunku do tego samego okresu w poprzednim roku. Największą poprawę wyników w listopadzie odnotowano na rynku w Rosji (o 42,9 proc.) i w Europie (o 8,3 proc.). Głównym motorem napędowym dla rozwoju marki pozostaje udana ofensywa w segmencie SUV-ów. Najchętniej kupowanym modelem jest Skoda Octavia, a popyt na kompaktowego SUV-a Karoq nadal rośnie.
- W ciągu jedenastu miesięcy udało nam się zwiększyć dostawy samochodów na całym świecie o 5,1 proc. w porównaniu z poprzednim rokiem. Świetne wyniki osiągnęliśmy pomimo wyzwań związanych z wprowadzeniem nowej procedury WLTP i malejącym rynkiem samochodowym w Chinach. Dzięki konsekwentnie prowadzonej kampanii produktowej docieramy do nowych grup klientów. Wraz z najnowszym modelem Scala stawiamy kolejny krok w kierunku dynamicznego rozwoju w segmencie samochodów kompaktowych – komentuje Alain Favey, członek Zarządu Skoda Auto ds. sprzedaży i marketingu.
W Europie Zachodniej Skoda dostarczyła w listopadzie 43 300 pojazdów, czyli o 7,9 proc. więcej niż w poprzednim roku. W Niemczech marka zwiększyła swoje dostawy o 7,1 proc. do 17 300 samochodów dostarczonych do klientów. Dwucyfrowy wzrost odnotowano we Francji (o 27,1 proc.), Wielkiej Brytanii (o 20,6 proc.), Hiszpanii (o 16,9 proc.), Belgii (o 12 proc.) i Holandii (o 11 proc.).