Historia marki Skoda sięga 1895 roku, co czyni ją jedną z pięciu marek samochodowych na świecie z najdłuższą historią. 2020 rok to czas obchodów 125-lecia działalności firmy, ale także 115. rocznicy wprowadzenia pierwszego samochodu Skody do produkcji.
W jubileuszowym roku Skoda stawia na przyszłość bardziej niż kiedykolwiek wcześniej. Do oferty marki dołącza nowa Skoda Octavia czwartej generacji, a swoją premierę będzie świętował również elektryczny SUV, będący pierwszym pojazdem producenta opartym na modułowej platformie MEB dla samochodów elektrycznych.
- Skoda Auto jest jedną z pięciu światowych, nadal aktywnych, marek samochodowych z najdłuższą historią. Odwaga i pomysłowość dwóch założycieli, Václava Laurina i Václava Klementa, stanowią podstawę tej wyjątkowej historii sukcesu, a jednocześnie motywują do prowadzenia firmy w kierunku pomyślnej przyszłości. Tymi wartościami kierujemy się realizując naszą strategię 2025, przekształcając Skodę z producenta samochodów w nowoczesną firmę oferującą najlepsze rozwiązania w zakresie mobilności – podsumowuje Bernhard Maier, dyrektor generalny Skoda Auto.
Skoda zapowiada 30 premier w trzy lata
W ramach strategii 2025 Skoda zaprezentuje w pierwszej połowie roku seryjną wersję modelu koncepcyjnego VISION iV. Pierwszy w pełni elektryczny SUV jest również pierwszym pojazdem oferowanym przez markę, opartym na modułowej platformie MEB dla grupy VW.
Trwająca od 2019 roku kampania produktowa Skody obejmuje premiery 30 nowych modeli do końca 2022 r., z których ponad dziesięć będzie częściowo lub całkowicie zelektryfikowana. Sto piętnaście lat po wprowadzeniu pierwszego samochodu do produkcji firma działa na ponad 100 rynkach, dostarczając rocznie 1,24 miliona pojazdów klientom na całym świecie.
Zobacz także: Mitsubishi Eclipse Cross - niskie koszty eksploatacji
Komentarze