Sekcja przygotowana we współpracy z marką Skoda

Skoda wyprodukowała 100 tys. zelektryfikowanych aut

100-tysięczny egzemplarz sygnowany znakiem „iV” zjechał z linii produkcyjnej głównej fabryki Skody w Mladá Boleslav. Jubileuszowym autem jest nowy elektryczny SUV Enyaq iV.

Fabryka samochodów Skody fot. materiały prasowe
Fabryka samochodów Skody

Sygnatura „iV” służy do identyfikacji modeli Skody z napędem w pełni elektrycznym lub hybrydowym typu plug-in. Marka produkuje obecnie cztery serie pojazdów z takim oznaczeniem. Są to hybrydy plug-in Superb iV, Octavia iV oraz Octavia RS iV, a także w pełni elektryczny Enyaq iV. Do 2030 roku marka, zgodnie ze strategią Skoda NEXT LEVEL, wprowadzi na rynek co najmniej trzy kolejne modele w pełni elektryczne.

– W ciągu niecałych dwóch lat wyprodukowaliśmy 100 000 pojazdów sygnowanych znakiem iV. To doskonały początek wejścia naszej marki w erę e-mobilności. Chciałbym serdecznie podziękować całemu zespołowi za wyprodukowanie najwyższej jakości modeli w tak imponującym tempie. Rozwijamy się z ogromną prędkością. Enyaq iV i nasze trzy hybrydy typu plug-in to dopiero początek – mówi członek zarządu Skoda Auto ds. Produkcji i logistyki, Michael Oeljeklaus.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Era e-mobilności

Do 2030 r. Skoda rozszerzy swoje portfolio produktów o co najmniej trzy kolejne, całkowicie elektryczne modele, które pod względem rozmiarów będą usytuowane poniżej modelu Enyaq iV. W zależności od rozwoju rynku marka dąży do tego, aby do 2030 r. jej całkowicie elektryczne modele stanowiły do 50–70% sprzedaży w Europie.

Skoda Auto zapoczątkowała erę elektromobilności we wrześniu 2019 roku, wraz z wprowadzeniem na rynek modelu Superb iV z napędem hybrydowym typu plug-in oraz w pełni elektrycznego CITIGOe iV. Następnie, we wrześniu 2020 roku, marka zrobiła największy jak dotychczas krok w stronę realizacji swojej strategii e-mobilności, wprowadzając na rynek model Enyaq iV – pierwszego w pełni elektrycznego SUV-a marki opartego na platformie MEB Grupy Volkswagen.

ŠKODA MAGAZYN nr 11/2021

ŠKODA MAGAZYN nr 11/2021

„Sportowo-użyteczny” samochód – w skrócie SUV – musi łączyć w sobie cechy różnych modeli. Z jednej strony powinien zapewniać komfort i użyteczność, z drugiej – być również gotowy na dynamiczne wyzwania. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 10/2021

ŠKODA MAGAZYN nr 10/2021

Wersje Monte Carlo na stałe wpisały się do krajobrazu Skody jako modele o dynamicznym wyglądzie i oryginalnym charakterze. Jednym z nich jest Scala Monte Carlo. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 09/2021

ŠKODA MAGAZYN nr 09/2021

SUV-y są modne i całkiem praktyczne, ale nie wszyscy przecież chcą jeździć SUV-ami. Nie mniej stylowe, a równie uniwersalne może być kombi z podwyższonym prześwitem – takie jak Octavia Scout czytaj dalej >>

REKLAMA

Dynamiczny, przestronny i elektryczny

Elektryczny SUV Enyaq iV to przełom w historii marki. Jest czwartym reprezentantem tego segmentu w portfolio Skody, ale pierwszym zasilanym w pełni elektrycznie. Enyaq iV został oparty na modułowej platformie MEB opracowanej specjalnie dla samochodów elektrycznych i jest wyposażony w najnowsze technologie z zakresu bezpieczeństwa czy Infotainment. Samochód ten jest innowacyjnym połączeniem emocjonującego designu, komfortu i funkcjonalności SUV-a oraz nowoczesnego napędu elektrycznego.

Enyaq iV może być wyposażony nie tylko w napęd na tylną oś, ale również w napęd na cztery koła. Enyaq iV jest też pierwszym modelem, w którym zastosowano spersonalizowane wnętrza Design Selections zainspirowane nowoczesnymi mieszkaniami, zastępujące istniejące linie wyposażenia. Opcja „Loft” inspirowana jest nowoczesnymi apartamentami rodzinnymi, „Lodge” charakteryzuje się wykończeniem z trwałych materiałów wyprodukowanych w zrównoważony sposób, „Lounge” łączy wyrafinowanie z ekskluzywnością, a „Suite” i „ecoSuite” oferują luksusowe detale.

Oprócz samochodów elektrycznych Skoda produkuje również wysokonapięciowe akumulatory trakcyjne do hybryd plug-in Superb iV oraz Octavia iV, a także do modeli innych marek Grupy Volkswagen. Produkcja systemów akumulatorowych MEB dla modelu Enyaq iV rozpocznie się w Mladá Boleslav na początku przyszłego roku.

Strategia przyszłości

Dzięki nowej strategii NEXT LEVEL 2030 Skoda stawia sobie ambitne cele w zakresie zrównoważonego rozwoju oraz poszerzania nowych regionów sprzedaży i elektryfikacji. Celem producenta jest obecność wśród pięciu najlepiej sprzedających się marek w Europie do 2030 roku. W tym czasie firma zaprezentuje przynajmniej trzy nowe modele z napędem w pełni elektrycznym. Skoda dąży do tego, aby udział modeli w pełni elektrycznych marki w rynku europejskim wynosił 50-70%, w zależności od jego rozwoju. Powinno to przyczynić się do zmniejszenia emisji CO2 produkowanej floty o ponad połowę do 2030 roku.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA