Sekcja przygotowana we współpracy z marką Skoda

Skoda wyprodukowała 3 miliony przekładni DSG

Skrzynia biegów DQ200 to jedna z najpopularniejszych przekładni w Grupie Volkswagena. Skoda wyprodukowała właśnie 3-milionowy egzemplarz.

Skrzynia biegów DQ200 Grupy Volkswagena (DSG) Materiały prasowe
3-milionowa skrzynia biegów DQ200 Grupy Volkswagena (DSG)

Linię produkcyjną Skody w Vrchlabí opuściły właśnie trzy miliony 7-biegowych dwusprzęgłowych skrzyń biegów DQ200. To jedne z najnowocześniejszych przekładni tego typu w przemyśle motoryzacyjnym.

Skoda produkuje dziennie aż 2200 automatycznych przekładni z podwójnym sprzęgłem, co podkreśla znaczenie marki w globalnej sieci produkcyjnej Grupy Volkswagen.

Skrzynia DQ200 to jedno z najnowocześniejszych rozwiązań dostępnych obecnie na rynku. Każda przekładnia dostępna jest w 22 wersjach i składa się z 352 części. Jej masa wynosi 72 kg, co czyni ją o 8 kg lżejszą od poprzedniej generacji.

Co więcej, samochód wyposażony w przekładnię automatyczną DQ200 zapewnia dynamiczne prowadzenie i możliwość zmiany biegów w czasie zaledwie kilku milisekund.

Czym jest przekładnia DSG?

DSG (Direct Shift Gearbox) jest połączeniem skrzyni mechanicznej i automatycznej. Przekładnia może działać w pełnym trybie automatycznym, jak i z funkcją umożliwiającą manualne przełączanie biegów.

Zobacz także: nowy Mitsubishi ASX wchodzi do salonów

ŠKODA MAGAZYN nr 10/2021

ŠKODA MAGAZYN nr 10/2021

Wersje Monte Carlo na stałe wpisały się do krajobrazu Skody jako modele o dynamicznym wyglądzie i oryginalnym charakterze. Jednym z nich jest Scala Monte Carlo. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 09/2021

ŠKODA MAGAZYN nr 09/2021

SUV-y są modne i całkiem praktyczne, ale nie wszyscy przecież chcą jeździć SUV-ami. Nie mniej stylowe, a równie uniwersalne może być kombi z podwyższonym prześwitem – takie jak Octavia Scout czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 08/2021

ŠKODA MAGAZYN nr 08/2021

Skoda już od 17 lat współpracuje z TOPR-em i dostarcza ratownikom samochody. Tym razem, po raz pierwszy, trafiły do nich auta o napędzie elektrycznym – Skody Enyaq iV. czytaj dalej >>

REKLAMA

Skrzynia DSG posiada dwa sprzęgła - po jednym dla biegów nieparzystych i parzystych. Zmiana odbywa się przez przerzucenie z jednego sprzęgła na drugie i opiera się na preselekcji przełożeń. W praktyce - gdy samochód jedzie na pierwszym biegu, drugi jest już przygotowany do włączenia.

Taka mechanika działania jest niezwykle płynna, eliminuje szarpnięcia i nie spowalnia samochodu, ponieważ moc silnika jest stale przenoszona na koła.

Skoda dbając o najwyższy poziom dostarczanych komponentów, poddaje skrzynie DSG zaawansowanym testom. Oprócz 60 tysięcy godzin w komorze testowej, przekładnie sprawdzane są w prototypach, które przejeżdżają 2 miliony kilometrów w wymagających warunkach. Ponadto każde z urządzeń, zanim opuści produkcję, sprawdzane jest na specjalnym stanowisku, gdzie wystawia się je na działanie prędkości do 180 km/h.

Starannie zaprojektowane i przetestowane skrzynie DQ200 są stosowane w wielu seriach modeli Skody, a także w innych pojazdach Grupy Volkswagen. 38 proc. automatycznych 7-biegowych dwusprzęgłowych przekładni produkowanych w fabryce w Vrchlabí montowanych jest w samochodach marki Skoda a pozostałe 62 proc. z nich wykorzystywane jest w innych modelach Grupy Volkswagen.

Skoda Auto dostarcza ponad 50 proc. skrzyń biegów do Niemiec, do pozostałych kluczowych odbiorców należą fabryki w Indiach, Polsce, Rosji, Hiszpanii, RPA i na Węgrzech.

Zobacz także: znajdź wymarzony samochód w najlepszej cenie!

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA