Rekordowy egzemplarz rynku chińskiego to SUV Skoda Karoq, który zjechał 21 lipca 2020 roku z linii montażowej w Ningbo. Skoda wraz z lokalnym partnerem joint venture produkuje obecnie dziewięć różnych modeli w czterech chińskich fabrykach. Chiny są największym jednolitym rynkiem producenta od 2010 roku.
– Dobrze pamiętam uczucie dumy, które towarzyszyło nam, kiedy z linii produkcyjnej zjechał pierwszy egzemplarz Skody na rynek chiński. Obserwowanie tego wydarzenia stanowiło dla mnie wyjątkowy moment. Cieszę się, że teraz mogę ponownie pogratulować zespołowi wielkiego sukcesu: trzy miliony samochodów wyprodukowanych w Chinach dają trzy miliony powodów do świętowania – mówi dr Michael Oeljeklaus, członek zarządu Skoda Auto ds. produkcji i logistyki. – W imieniu całej rady nadzorczej Skoda Auto chciałbym podziękować wszystkim pracownikom SAIC Volkswagen. Przełomowy moment w produkcji naszych modeli udało się osiągnąć dzięki ogromnemu zaangażowaniu całego zespołu. Razem budujemy pojazdy najwyższej jakości, które spotykają się z bardzo pozytywnym odbiorem klientów – dodaje Oeljeklaus.
– Produkcja i dostawa trzech milionów pojazdów to kamień milowy w rozwoju chińskiego oddziału koncernu. To znaczące osiągnięcie stało się możliwe dzięki naszej wyjątkowej gamie modeli, ścisłej współpracy z partnerem joint venture SAIC Volkswagen, profesjonalnym usługom świadczonym przez dealerów Skoda oraz ogromnemu zaangażowaniu i ciężkiej pracy naszych kolegów. Jesteśmy szczególnie wdzięczni za zaufanie, jakim darzą nas klienci. To dla nich Skoda rozwija swoją ofertę, wciąż uzupełniając ją o jeszcze bardziej inteligentne rozwiązania mobilne – opowiada Dr Ralf Hanschen, prezes Skody w Chinach.
Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!
Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!
Zobacz także:
- TOP 10 samochodów z największym bagażnikiem
- Porażka rządowych dopłat do aut elektrycznych
- Jak bezpiecznie przewozić dzieci? Przepisy
Rekordowe wyniki Skody
Na chińskim rynku motoryzacyjnym Skoda była aktywna już w latach trzydziestych XX wieku. W 1936 roku marka miała tam pięć agencji sprzedaży. Pasmo sukcesów rozpoczęło się w 2007 roku, kiedy Skoda powróciła na chiński rynek w ramach współpracy z joint venture SAIC Volkswagen i wystartowała z produkcją modelu Octavia w Szanghaju.
Produkcja Skody w Chinach szybko nabrała tempa: z linii montażowych już w pierwszym roku istnienia fabryki zjechało aż 39 000 samochodów. Między 2008 a 2010 rokiem wyprodukowano 385 000 nowych modeli. W ciągu kolejnych trzech lat liczba wzrosła do 705 000 wytworzonych pojazdów, a w latach 2014-2016 w Chinach zbudowano aż 873 000 egzemplarzy samochodów. Skoda ponownie zwiększyła wydajność swoich fabryk, produkując 953000 pojazdów między 2017 a 2019 rokiem.
Pięć modeli SUV do wyboru
Dziś w czterech fabrykach z myślą o chińskim rynku powstaje dziewięć różnych modeli Skody. Oprócz modelu Octavia, który w Chinach, podobnie jak w innych krajach, cieszy się największym powodzeniem, w Ningbo powstaje również SUV Karoq. Kodiaq wraz z jego wersją typu coupé, Kodiaq GT, montowane są w fabryce w Changsha. Z kolei Rapid oraz Rapid Spaceback zjeżdżają z linii montażowej w Yizheng, a modele Superb, Kamiq i Kamiq GT produkowane są w Nanjing.
Chiny to jedyny kraj, na którym Skoda oferuje pięć modeli typu SUV. Wśród nich znajdują się warianty coupé – Kodiaq GT i Kamiq GT zaprojektowane specjalnie na tamtejszy rynek. Już od dziesięciu lat Chiny stanowią największy na świecie rynek Skody. Jeden na cztery modele marki sprzedaje się właśnie tam.
Innowacyjne rozwiązania DigiLabów
W kwietniu 2019 roku w Pekinie otwarto DigiLab Skoda Auto, który dołączył do sieci czterech centrów innowacji zlokalizowanych w różnych częściach świata. Instytucje współpracują z lokalnymi start-upami, realizując z nimi wspólne projekty. DigiLaby skupiają się w szczególności na rozwiązaniach z zakresu mobilności i digitalizacji oraz rozwoju i wdrażaniu nowych obszarów biznesowych. Innowacyjne rozwiązania opracowywane przez DigiLaby są przeznaczone nie tylko na rynek chiński, ale także na pozostałe rynki na świecie, na których obecna jest Skoda.
Komentarze